Kerrostalossa asuvat, milloin saa möykätä?
Kauhea siivousinspiraatio iski. :D
Täällä päättyy virallinen hiljaisuus klo 7.00, mutta milloin on hyväksyttävää ja naapurisovun kannalta hyvä aika imuroida, tiskata ja laittaa pyykkikone pyörimään? Ärsyttääkö teitä jos naapuri alkaa siivoamaan arkiaamuna tähän aikaan (8.15)?
Kommentit (24)
No tuota tuota. Kyllä minun luvalla voi alkaa vaikka heti kello 7 siivoilemaan. Eipä se naapurien perseitä kutittele, ja jos niin olisi, niin eipä naapurit siihen mitään voi mussuttaa. On muutenkin mennyt ihan överiksi että naapurit ovat kyttäilemässä toisten siivoilemisia. Asia ei naapureille kuulu, ei kirjaimellisesti eikä moraalisesti. Naapureillekin tekee hyvää välillä siivoilla. Että siitä vaan, älä välitä nuuskivista naapureista.
Mun mielestä arkiaamuina kahdeksalta ja viikonloppuisin pikku hiljaa yhdeksältä ja noista tunnin viiveellä sitten niihin kovempiäänisempiin hommiin. Eli arkena vaikka kahdeksalta tiskaus ja se pyykkikone, mutta vasta yhdeksältä imurointi.
Hienoa, että joku ajattelee naapureitaankin <3
Nimim. meidän naapuritalossa asuu suurperhe, jotka lykkää sunnuntaiaamuisinkin lapset karjumaan (kyllä, ne karjuu, ei ole mitään leikinääniä vaan huutavat itseään sisään, tappelevat keskenään yms) pihalle seitsemältä
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 08:20"]
No tuota tuota. Kyllä minun luvalla voi alkaa vaikka heti kello 7 siivoilemaan. Eipä se naapurien perseitä kutittele, ja jos niin olisi, niin eipä naapurit siihen mitään voi mussuttaa. On muutenkin mennyt ihan överiksi että naapurit ovat kyttäilemässä toisten siivoilemisia. Asia ei naapureille kuulu, ei kirjaimellisesti eikä moraalisesti. Naapureillekin tekee hyvää välillä siivoilla. Että siitä vaan, älä välitä nuuskivista naapureista.
[/quote]
Sunkaltaisten pitäisi asua omakotitalossa vähintään seitsemän hehtaarin tontilla. Ei tarvitsisi ottaa koskaan muita huomioon vaan saisi keskittyä muita häiritsemättä siihen oman perseen kaiveluun.
Arkena voi hyvin aloittaa klo 8. Viikonloppuna mielellään vasta klo 10 jälkeen.
Se imurointi ei kuulu kuin kauheana kolinana alakertaan. Joten siitä ei useampia valituksia tule. Mutta sanoisin, että siivousinnossa voi klo7.00 aloittaa jostain hiljaisemmasta puuhasta. Yläkerrassa asui ryyppyporukka. Aloitin kostoksi pianon soittamisen klo 7.00. Soittaminen ja siivoaminen kuuluu samaan inspiraatiosarjaan.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 08:21"]
[/quote]
Sunkaltaisten pitäisi asua omakotitalossa vähintään seitsemän hehtaarin tontilla. Ei tarvitsisi ottaa koskaan muita huomioon vaan saisi keskittyä muita häiritsemättä siihen oman perseen kaiveluun.
[/quote]
Taidat itse olla se jonka tarttis sellaisessa paikassa asua? xD
Me asutaan rivarissa, hiljaisuus niin ikään 22-7, ja pesukoneen laitan kyllä päälle heti seitsemältä. Likous siinä on se metelöivä osuus, ja kone kun pesee pitkään ja hartaasti, niin linkoaa vasta ysin aikaan, jos vielä silloinkaan... Naapurin kone kuuluu meille ja siellä kone pyörii vielä kymmenen jälkeen illallakin.
Tiskaamaan voin hyvin ruveta mihin aikaan vaan, tiskikoneen laitan päälle yleensä illalla kahdeksan aikoihin, joskus pyörii päivälläkin.
Imuroinnit puolenpäivän tietämillä, muttei naapureiden vaan omien nukkuvien vuoksi jne.
Mua ei haittaa naapureiden äänet, tuli ne mihin aikaan vaan. Ja niitähän tulee :) Kiva vaan, kun kaikki äänet, joiden lähde ei suoraan ole selvä, voi laittaa naapureiden piikkiin. Omakotitalossa ahdisti.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 08:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 08:21"]
[/quote]
[/quote]
Taidat itse olla se jonka tarttis sellaisessa paikassa asua? xD
[/quote]
Miksi? Koska mun mielestä pitää ottaa naapuritkin huomioon? Mä toivon, että mut otetaan huomioon ja mä otan muut huomioon. Ei mun mielestä ole liikaa vaadittu, että ei möykkää rappukäytävässä edes päiväsaikaan tai ettei aloita taulujen kiinnitystä seiniin seitsemältä sunnuntaiaamuna.
Niin ja muuten olen siellä maallakin asunut, siellä kerrottiin naapureille juhlistakin etteivät säikähtäneet mistä johtuu, että vieraita autoja pyörii kylällä ;-)
Minä pesen pyykkini kun haluan, myös yöllä.
Mielestäni fiksu ottaa naapurit huomioon. Yöllä pesukoneen ääni kuuluu häiritsevästi. Myös poraaminen ja hakkaaminen ei kuulu 20.00-9.00 väliseen aikaan. Meillä on hyvät eristykset, mutta silti esim.kuulen tarkkaan yläkerran lattia pesun, imuroinnista puhumattakaan. Ne ovat normaalia päiväsaikaan ja joskus hätätapauksessa illallakin joutuu imuroimaan esim.lasinsiruja tms. Jatkuva ilta tai aamu siivoaminen on ylimielisyyttä alakertalaisia kohtaan.
Arkiaamuna saa tottakai imuroida. Suurinosahan on varmaan töissä/koulussa jo tuohon aikaan, tuskin kukaan ainakaan nukkuu. Ellei sitten ole vuorotöissä, mutta jos heidän mukaan eläisi, niin et voisi koskaan siivota ellet tiedä hänen työvuorolistojaan, joten anna mennä vaan :) Mä olen nyt 1,5 vuotta asunut kerrostalossa, sitä ennen koko ikäni omakotitalossa. Unohdan välillä vieläkin ettei täällä voi samalla tavalla elää. Mä oon semmonen että tykkään että kokoajan on musiikki/telkkari päällä ja laulan kovaan ääneen mukana. Sitten tajuun että hitto varmaan kaikki kuulee :D Mutta onneksi en öisi lauleskele
Minun seinänaapurillani on välillä tapana aloittaa huonekalujen siirtelyä vaativa siivoaminen tasan seitsemältä. Toki hänellä on siihen oikeus, mutten silti ymmärrä, miksei siivoamista voi aloittaa vaikka pölyjen pyyhkimisestä tai vessan pesemisellä vaan pitää aloittaa siitä kaikkein meluisimmasta osasta.
vaikka keskellä yötä, ei nuo äänet saa haitata
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 08:37"]Mielestäni fiksu ottaa naapurit huomioon. Yöllä pesukoneen ääni kuuluu häiritsevästi. Myös poraaminen ja hakkaaminen ei kuulu 20.00-9.00 väliseen aikaan. Meillä on hyvät eristykset, mutta silti esim.kuulen tarkkaan yläkerran lattia pesun, imuroinnista puhumattakaan. Ne ovat normaalia päiväsaikaan ja joskus hätätapauksessa illallakin joutuu imuroimaan esim.lasinsiruja tms. Jatkuva ilta tai aamu siivoaminen on ylimielisyyttä alakertalaisia kohtaan.
[/quote]
Meidän talossamme on niin hyvä äänieristys, ettei pesukone todellakaan kuulu mihinkään. Vaikka huudattaisi musiikkia täysillä, sekään ei juuri kuulu naapuriin, testattu on. Joten pesen jatkossakin yöllä.
Itseäni ärsyttää kun naapuri aloittaa kovaäänisen siivouksen ja imuroinnin lauantaisin klo 7. Arkisin hän saattaa siirrellä huonekaluja jo 5.30 alkaen. Asiasta on valitettu, mutta vaikuttaa siltä, että kerrostalossa saa tehdä mitä vain milloin vain, kaikki on "normaalia elämistä". Naapurin kolina on kuin hän tekisi päivittäin remonttia ja vuosisiivousta asunnossaan, tavaroita tipahtelee ja kuuluu kovia tömähdyksiä/pamahduksia. Tämä alkaa päivittäin aikaisin ja siitä huolimatta samaa showta saa kuunnella monesti 22 jälkeen.
Itse aloitan kovaäänisemmät jutut viikonloppuisin aikaisintaan klo 9 ja tätä ovat myös kaikki muut talon asukkaat noudattaneet tätä yhtä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele hiukan. Miksi kukaan haluaa rajoittaa ääntä aiheuttavia toimia aamuisin kello 9 tai 10 saakka? Jep. Nimenomaan ne paukapäät, jotka meluavat puoleen yöhön ja tekevät aamulla töihin lähtevän ihmisen yöunta. Ne, jotka öykkäävät läpi yön eivät todellakaan ole niitä muita huomioivia ihmisiä vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota tuota. Kyllä minun luvalla voi alkaa vaikka heti kello 7 siivoilemaan. Eipä se naapurien perseitä kutittele, ja jos niin olisi, niin eipä naapurit siihen mitään voi mussuttaa. On muutenkin mennyt ihan överiksi että naapurit ovat kyttäilemässä toisten siivoilemisia. Asia ei naapureille kuulu, ei kirjaimellisesti eikä moraalisesti. Naapureillekin tekee hyvää välillä siivoilla. Että siitä vaan, älä välitä nuuskivista naapureista.Sunkaltaisten pitäisi asua omakotitalossa vähintään seitsemän hehtaarin tontilla. Ei tarvitsisi ottaa koskaan muita huomioon vaan saisi keskittyä muita häiritsemättä siihen oman perseen kaiveluun.
Ajattele hiukan. Miksi kukaan haluaa rajoittaa ääntä aiheuttavia toimia aamuisin kello 9 tai 10 saakka? Jep. Nimenomaan ne paukapäät, jotka meluavat puoleen yöhön ja tekevät aamulla töihin lähtevän ihmisen yöunta. Ne, jotka öykkäävät läpi yön eivät todellakaan ole niitä muita huomioivia ihmisiä vaan päinvastoin.
Sii aivan väärä sana "tekevät" tarkoitus oli kirjoittaa häiritsevät.
Naapurissa on ylienerginen 5-vuotias.
Kun perhe kyllästyy, he pistävät pojan käytävään pelaamaan palloa, eli poika metelöi sitten oven takana tunnin ajan. Tekisittekö valituksen, jos toistuisi joka päivä?
Viikonlopun hiljaisuus tarkoittaa vain sunnuntaita, ei se koske lauantaita jolloin saa tehdä remonttia kuten muulloinkin arkisin.
No sanoisin klo 9 maissa voi imuroida, pyykkikoneen voi laittaa päälle jo aikaisemmin.