Aloitin masennuslääkkeen, järkyttävä ahdistus
Olen syönyt 4pv masennuslääkettä ja meinaan kuolla tähän ahdistukseen!! En pysty olemaan,, kun on niin tukala olo enkä saa hetkeäkään nukuttua. Koska helpottaa vai lopetanko heti koko pillerit?
Kommentit (26)
En osaa neuvoa, mutta tiedän, että masennuslääkkeistä voi tulla ainakin aluksi "takapakkia". Lääkkeitä on monenlaisia ja ainakaan itselleni ei sopinut mitkään uudet vaan ikivanha eritavalla vaikuttava. Soita lääkkeen määränneelle heti kun on mahdollista. Voi olla ettei lääke sovi tai voi olla, että se on sivuvaikutus ja menee ohi. Itse aloitin uudet lääkkeet tosi pienellä annostuksella.
Jatka viikko tai puolitoista. Lopeta sitten, jos edelleen ahdistaa. Ei kaikki vain sovi kaikille.
Jos sulla on Sepram niin ota lääke aamuisin!
Mikä lääke?mulla ixel ja iltaisin otettuna valvottaa koko yön ja aamuisin otettuna pahoinvointi yli puolen päivän.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:13"]Jatka viikko tai puolitoista. Lopeta sitten, jos edelleen ahdistaa. Ei kaikki vain sovi kaikille.
[/quote]
Tai hae lisäksi rauhottavia hetkeksi, ainakin vähintään jotain millä nukkuu,unettomuus lisää ahdistusta potenssii kolme. Melatoniini on hyvä,ei aiheuta riippuvuutta,pohjautuu luonnolisempiin ainesiin kun perinteiset. Tsemppiä!!!!!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:13"]Jatka viikko tai puolitoista. Lopeta sitten, jos edelleen ahdistaa. Ei kaikki vain sovi kaikille.
[/quote]
Tai hae lisäksi rauhottavia hetkeksi, ainakin vähintään jotain millä nukkuu,unettomuus lisää ahdistusta potenssii kolme. Melatoniini on hyvä,ei aiheuta riippuvuutta,pohjautuu luonnolisempiin ainesiin kun perinteiset. Tsemppiä!!!!!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:26"]
[/quote]
[/quote]
Melatoniini auttaa vain jos on siitä pimeähormoonista puutetta ja tutkimusten mukaan melatoniini saattaa lisätä diabetesriskiä. Mulle paras nukahtamislääke on tsolpideemi (Stllnoch).
Sinulla on ehkä vääräntyyppinen lääkitys. Minulla vaihdettiin pienen tauon jälkeen SSRI lääke MAO -estäjään, karmea olo helpottui ja tautikin parani aikanaan.
Älä lopeta lääkitystä!! Oireilusi on normaalia. Lääkkeen aloitus saa niin suuria muutoksia elimistössäsi, että käyt "ylikierroksilla". Välittäjäaineet lisääntyvät niin että kohina käy...
Meillä ainakin lääkäri aloittaessaan lääkityksen ohjaa potilaan soittamaan sh:lle heti, jos oireilee voimakkaasti. Joidenkin potilaiden kans keskustellaan päivittäin. Ja eka kontrolli lääkärillä on 2vko lääkityksen aloittamisesta. Rauhoittavaa/unilääkettä käytetään myös tarvittaessa.
Usko mua, lääkitys auttaa ajan kanssa!!
Terv: psykiatrinen sairaanhoitaja
Jessus, eikä mitään muuta keinoa ole kuin tukkia naamaan lääkkeitä kourakupista?? Hoitaa oiretta, ei syytä- hae nyt hitossa keskusteluapua myös! Kunnollista eikä mitään elämään ja työhönsä kyllästyneen peruspsykologin hymistelyä
Ystävä, Jeesus voi sinua auttaa! Rukoile, kaikki on mahdollista sille joka uskoo t kokenut monia ihmeitä
Nykyään tyrkytetään heti lääkkeitä huoh..hanki keskusteluapua ja harrastuksia!
^Outoja neuvoja osittain...
Ota yhteyttä lääkäriin tai psykiatriseen sairaanhoitajaan tms. tai vaikka terveyskeskuksen päivystykseen ja kerro tilanteesi.
Juuri näin. Voi kuulostaa hullulta niille jotka ei usko, mutta Jumala paransi minut masennuksesta viime syksynä, lähes silmänräpäyksessä. Ja voin sanoa, että olin ollut pohjalla itsemurhaa hautomassa todella pitkään.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 07:09"]
Ystävä, Jeesus voi sinua auttaa! Rukoile, kaikki on mahdollista sille joka uskoo t kokenut monia ihmeitä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 06:51"]
Jessus, eikä mitään muuta keinoa ole kuin tukkia naamaan lääkkeitä kourakupista?? Hoitaa oiretta, ei syytä- hae nyt hitossa keskusteluapua myös! Kunnollista eikä mitään elämään ja työhönsä kyllästyneen peruspsykologin hymistelyä
[/quote]
Jessus, kuule kun joskus (= usein) on hyvä ensin tehd jotain oireille ja käydä vasta sitten tai siinä ohessa käsiksi syihin. Ajattelepa vaikka itse, jos kaadut jäätiköllä ja katkaiset jalkasi, hoidatko sinä vain syyn eli hiekotat pihan, vai teetkö jotain myös oireille eli käyt hankkimassa koipeesi kipsin? Niinpä niin.
Älä rupea itse muuttamaan lääkitystä, vaan ota yhteys lääkäriin/hoitajaan.
Huh! Mä lopettaisin. Ei ne lääkkeet hyväksi olen jos niistä pahempi olo tulee. En kyllä itse uskaltaisi mitään masislääkkeitä alkaa syömäänkään kun kuulemma orgasmikykykin menee ja mitä kaikkea muuta. Ne ei voi olla hyväksi jos niillä on noin voimakkaita vaikutuksia. Pakko vaan jaksaa selvinpäin tämä elämä läpi. Niin mä ajattelen.
Nämä jotka täällä mitätöivät toisen masennusta tyyliin "ota itseäsi niskasta kiinni" eivät tiedä mitään todellisesta masennuksesta. Se ei ole vain pientä alakuloa tai sitä, että mikään ei tällä hetkellä huvita. Itse olen kaksisuuntainen ja vajosin nyt niin suureen masennukseen, että itsemurha ja kuolema tuntuivat parhailta kavereilta. Aloitin sitten viime viikon keskiviikkona sekä masennuslääke Sertralinin että mielialantasaaja Ketipinorin. On ollut aivan hirveä, oksettava olo ja heitehuimausta jne. Eilen tuntui ensimmäistä kertaa, että masennuslääke saattaa auttaa. Lähden nyt vähäksi aikaa tuonne ulos, pitkästä aikaa. Kokeilen, miltä tuntuu olla ihmisten ilmoilla.
Mikä lääke? Mulla oli Venlafaxinista aivan hirveät aloitusoireet. Pyydä joku nukahtamislääke tai rauhoittava pahimpaan hätään.