Asutko maksalaatikko-, porkkanalaatikko- vai perunalaatikkovyöhykkeellö?
Kommentit (26)
Perunalaatikkovyöhykkeellä, mutta kyllä meillä lanttulaatikko on aina ollut ykkönen.
Asun perunassa mutta meille se maksa on tärkein
Miksi jätit lanttulaatikon pois vaihtoehdoista? Se kun on noista latikoista parasta ja jouluisinta.
Perua saa ollaan, mutta kaikki laatikot käy! Peruna tosin on paras.
Siis, olen Pohjanmaalta eikä ikinä pöydässä jouluna maksalaatikkoa. Ei ikinä. Imellytetty perunalaatikko sen sijaan aina. En allekirjoita tuota.
Asuin lapsuuteni Oulun läänissä perunalaatikkovyöhykkeellä.
Nyt olen Närpiöläinen tomaattilaatikko.
Perunalaatikkovyöhykkeellä, mutta lanttulaatikko on paras ja peruna hyvä kakkonen. Maksalaatikkoa en ole koskaan syönyt jouluna, vaikka sekin on hyvää itse tehtynä. Porkkanalaatikosta en välitä. Laatikot tehdään itse.
Kalapöytä on minusta leimallisin asia varsinaissuomalaisessa joulussa, mutta tilastossa graavikalaa ostetaan vähemmän kuin muussa maassa. Se graavataankin itse. Samoin laatikoiden valmiina ostaminen ei kerro, mitä laatikoita kodeissa syödään.
Perunalaatikkovyöhykkeellä asun.
Äitini bravuuri on aina ollut todella herkullinen porkkanalaatikko. Lisäksi hän tekee lanttulaatikkoa mutten ole kertaakaan pitänyt kenenkään tekemästä lanttulaatikosta.
Suosikkini on onnistuneesti imelletty perunalaatikko, mutta sen puutteessa äidin porkkanalaatikko on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätit lanttulaatikon pois vaihtoehdoista? Se kun on noista latikoista parasta ja jouluisinta.
No kun kartalla ei ollut yhtään lanttulaatikkoaluetta, idässä lanttu ja porkkana tasavahvat.
Perunalaatikko.. enkä tykkää siitä yhtään. Porkkanalaatikko on parasta.
Porkkanalaatikko! Lanttulaatikkoa on joulupöydässä myös, mutta ei peruna- tai maksalaatikkoa.
Perunalaatikkovyöhykkeellä. Teen itse lanttu- ja perunalaatikot, miestä varten ostetaan pieni määrä valmista porkkanalaatikkoa, joka olisi ihan ok muulloin, mutta ei ”tarpeeksi hyvää” että söisin sitä itse jouluna. Vääristämme tilastoa. Varsinkin valmiit lanttulaatikot ovat kauheita, mutta herkkua itse tehtynä. En ihmettele, että mikään alue ei ole valmiiden lanttulaatikoiden vyöhykettä.
Porkkana- ja lanttulaatikkovyöhykkeellä.
Olen kotoisin perunalaatikkovyöhykkeeltä ja se onkin lempparini, myös lanttulaatikko maistuu. Nykyään asun maksalaatikkovyöhykkeellä, mutta en ole koskaan mieltänyt sitä jouluruoaksi.
Asun imelletyn perunalaatikon valtakunnassa.
Peruna. Tykkään yhtä paljon peruna- ja porkkanalaatikosta.
Satakunnasta kotoisin eli maksalaatikkovyöhykkeellä ja maksalaatikko on paras joululaatikko! Ehdottomasti!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007699711.html
Ja linkkikin.