Pohjoisessa asuvat! Minkälaiset vaatteet teillä on kaikista kylmimmille pakkaskeleille?
Oletteko niin tottuneita -20-30 pakkasiin ettei tarvitse vetää vielä pilkkihaalaria talvivaatteiden päälle?
Kommentit (26)
Kerrasto, villasukat, karvalakki, kinttaat ja kelkkahaalari.
No mitä aijot tehdä ulkona? nykyään suurin osa ei ole ulkona ees, eli ei tartte paljoa kampetta,lämmin koti,lämmin auto.
Itselläni on sukua lapissa ja nämä on olleet hyviä-
-nutukkaat on todella lämpimät
-hylkeennahkahanskat superlämpimät
-turkikset lämpimiä, käytän postilaatikolle kävellessä tädin pitkää ikivanhaa turkista
-turkisreunainen hattu eristää kasvojen ympäriltä kylmän
-pilkkihaalari
Vierailija kirjoitti:
Kumpparit, irtovuoret, 2-3 villasukat. Siitä aloitetaan.
Ihanko kelteiselläsi painat menemään kumisaappaita lukuun ottamatta? Eikö siinä nänsykät nöpisty (tirsk)?
Riippuu mitä teen. Ulkoiluun puen merinovillat alukerrastoksi, kunnon toppahousut, untuvatakin ja villapipon. Nahkahanskat villavuorella tms. Kaulaan kauluri ja toppakengät merinovillasukilla. Joskus oikein kylmällä tuulella otan vielä villaisen ison hartiahuivin varalle mukaan niin voi kietoutua siihen, jos alkaa viluttaa.
On myös poronkarvalakki, jos tulee superpakkanen ja viimaa.
Jos menen kaupungille asioille tai kiertelemään niin farkut tai leggarit ja kevyttoppatakki riittää. Pipoa käytän myös.
Tokihan jos menee jonnekin tunturiin tai jäälle, jossa aukealla viima puhaltaa, niin kelkka-/pilkkihaalari on ihan paikallaan. Itse en harrasta näitä.
Itse asiassa pakkasilla on eroa. Olen kotoisin pohjoisesta mutta asun pääkaupungissa. Etelässä yleensä tuulee myös pakkasella, joka saa sen tuntumaan ”luissa ja ytimissä”. Kotiseudulla taas kovallakin pakkasella on tyyntä ja ilma kuivaa. Toki -30...40 on kylmää tyynelläkin, muttei niin jäätävää kuin saattaisi olettaa