Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tytölke aiheutunut hiivasta kohtutulehdus->mahdollisesti lapsettomuus?:(

Vierailija
21.05.2014 |

Tytär 15v oireili pitkään ennen kun uskalsi ja kehtasi kertoa ongelmista alapäässä, ja ekalle gynekäynnille piti suostutella pitkään ja lopulta pakottaa kun rupes olemaan väsynyt ja vatsaa särki. Noh, todettiin sitten tutkimusten kautta että hänelle olis pitkästä hiivasta tullut kohtutulehdus joka ollut päällä siis jo melko pitkään, ehkä jopa kuukausia. Nyt sitten tutkitaan että onko mahdollista, että olisi jo tulevaisuuteen lapsettomuutta aiheuttanut. Tyttö on ihan hirmu hädässä:( Kuinka usein kohtutulehdus aiheuttaa lapsettomuutta? (muutenkin ollut tosi paljon ongelmia tolla seudulla, syö mm nykyään virtsaputkentulehdukseen estolääkitystä jne)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile, mahdollisuus on pieni

Vierailija
2/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todennäköisesti tule mitään lapsettomuutta. Itse kärsin myös alle parikymppisenä yli puoli vuotta kohtutulehdusta. Se oli melko vähäoireinen, lähinnä nippaisuja alavatsalla epämääräisesti, ja lopulta sitten puolen vuoden päästä vähän verta seassa valkovuodossa, että ei mitään vakavaa terveyskeskuslääkärit olettaneet. Eikä ollut kuumetta, tulehdusarvot koholla, ei mitään. Vain epämääräisen sairas olo ja ne pienet nippaisut ajoittain. Sitten menin yksiytiselle kun sitä verta alkoi tulla ja todettiin sekaflooran aiheuttama kohtutulehdus. 

Tulehdus hoidettiin pois tetrasykliinikuurilla. Minulle ei edes sanottu mitään lapsettomuuden mahdollisuudesta, enkä siksi onneksi osannut moista murehtia. 2 lasta on ihan normaalisti sen jälkeen tullut saatua, ei mitään ongelmia raskaaksi tulemisessa tai raskauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pieni mahdollisuus. :) ennemmin olisin huolissani siitä miksi kipuilee mieluummin 2kk ennenkuin uskaltaa puhua. Turha sitä lastentekoa edes murehtia jos ei osaa itsestään normaalilla tavalla pitää huolta; itae kävin 16-vuotiaana jo ensimmäisen kerran sukupuolitautitesteissä varmuuden vuoksi kun oli poikaystävä ja gynellä puhumassa muutenkin. Tuota vauhtia lapset kiinnostavat tyttöä ehkä 30-vuotiaana ensimmäisen kerran kaukaisissa haaveissa. Älä sinä murehdi tytön puolesta, äläkä vouhuta :), tyttö ei välttämättä edes halua lapsia, ei sitä 15v osaa varmasti sanoa. Kaikella on syynsä ja tämä varmasti opetti tytölle nyt miten tärkeää terveys on, voit tukea häntä siihen että kunhan säikähdyksestä päästään tyttö uskaltaisi avoimemmin hoitaa ongelmansa. :) ps

Tytöllä voi olla muitakin ongelmia joista ei puhu. Tuon lisäksi. Suosittelen kääntymään luontaistuotekaupan puolelle; estolääkityksen sijalle jotakin luonnollista, esim omega7tyrni, d vitamiini ja karpalovalmisteet jotka tarkoitettu ko vaivaan.

Vierailija
4/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! Helpotti mieltä. En toki tytölle ole huoltani näyttänyt ettei itse pelkäisi, välittämisen kyllä.

Sanoi ettei uskaltanut kertoa koska tiesi että probleemat emättimessä vois johtua myös sukupuolitaudeista, eikä siis siksi kehdannut. Tyttö ei seurustele ja on vielä sellainen "pikku tyttö" muutenkin että vähän täytyy välillä tsemppaa, ehkä tää asia kuului just siihen kastiin mikä tuntuu itselle nololta. Uskon ja luulen että seksiä ei ole harrastettu; sanaa seksi ei voi kotona edes mainita kun puna tulee poskiin ja "äiti mä tästä lähen..." :D Toiv tajuaa tosiaan että oireet pitää aina ottaa tosissaan eikä kärsiä kuukausi tolkulla....

Vierailija
5/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toiv tajuaa " ei aja samaa asiaa kuin "tuen tytärtäni kertomaan rohkeammin".

Vierailija
6/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:27"]"Toiv tajuaa " ei aja samaa asiaa kuin "tuen tytärtäni kertomaan rohkeammin".

[/quote]

voi ööh, ap juuri kertoi että tyttö on arkaluontoinen eikä siksi välttämättä osaa vielä hoitaa tämmöisiä asioita niinkuin TOIVOTAAN hoitavan.

Vierailija
7/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:27"]"Toiv tajuaa " ei aja samaa asiaa kuin "tuen tytärtäni kertomaan rohkeammin".

[/quote]

ja olet vissiin itse tuon ikäisenä kertonut mutsillesi heti kaikki mahdolliset "nolot" asian ilman ongelmaa, vaikka mamma kuinka rohkaisis ja tukis?

jotkut vaan on luonteeltaan erilaisia.

Vierailija
8/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö varmasti nyt tosi helpottunut, kun saa hoitoa vaivaan. Ihanaa, kun äiti välittää. Tsemppiä! :)

Vierailija
9/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua masentaa, mutta itse kärsin kohtutulehduksen parikymppisenä ja sen seurauksena ei ole vauvoja siunaantunut.:( minullekkin silloin sanottiin että se olis lähemmäs lottovoittoa jos niin kävisi, tadaa. Eli tuskin kuitenkaan hätiä mitiä!!

Vierailija
10/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:27"]"Toiv tajuaa " ei aja samaa asiaa kuin "tuen tytärtäni kertomaan rohkeammin".

[/quote]

ja olet vissiin itse tuon ikäisenä kertonut mutsillesi heti kaikki mahdolliset "nolot" asian ilman ongelmaa, vaikka mamma kuinka rohkaisis ja tukis?

jotkut vaan on luonteeltaan erilaisia.

[/quote]

Kyllä tai hoidin ne itse vaikka ujo ja arka olenkin ja terveyskeskustäti vittuili. Olin kuitenkin ikäiseni tasolla ja älysin miten tärkeää terveys on :)

Vierailija
11/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi äitini oli aina korostanut että hänelle saa puhua. Puhuin tai hoidin itse samalla viikolla.

Vierailija
12/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:36"]Lisäksi äitini oli aina korostanut että hänelle saa puhua. Puhuin tai hoidin itse samalla viikolla.

[/quote]

kauheen kiva.

Vierailija
13/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hiivasta tosiaan kohtutulehdus tulla?:o luulin että vain sukupuolitaudeista.

Vierailija
14/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:36"]Lisäksi äitini oli aina korostanut että hänelle saa puhua. Puhuin tai hoidin itse samalla viikolla.

[/quote]

ap kirjoittaa, että täytyy tsemppata tyttöä välillä. Miten pöhkö pitää olla ettei osaa niin sanotusti tulkita myös rivien välistä, mitä kirjoittaja tarkoittaa? Viestithän olis kilometrin pituisia, jos jokainen kuvailisi ja kertoisi täydellisesti miten asiat on, ja tähdentäis ja korostais pointtiaan useasti;)

Tuommoiset pilkun viilaajat saa mun nenäkarvat pystyyn

Vierailija
15/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hiivaa ja virtsatietulehduksia suosittelen luontaistuotekaupasta (myös apteekissa, mutta kalliimpaan hintaan) Karpalact kapseleita. Sisältää vahvaa karpalouutetta ja maitohappobakteereja. On auttanut minua molemmissa vaivoissa, syön jatkuvasti kapselin päivässä.

Vierailija
16/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, elä huoli, niinkuin yllä sanottiin on hyvin epätodennäköistä että tulehdus kohdussa aiheuttaisi vahinkoa.

Vierailija
17/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiivasta ei voi tulla kohtutulehdusta eika lapsettomuutta, olisko ollut kyseessa klamydia tai tippuri, jotka tosiaan aiheuttaa edella mainitut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä