Tein virheellisesti muutosverokortin v.2021 ja täytin tulot jotka sain 2020. Miten saan nollattua ne koska yritin täyttää uutta korttia?
Koska en ole vielä tiedä ensi vuoden tuloja. Miten oikaisen tuon
Kommentit (8)
Tilaat uuden kortin arviotuloilla ja tarvittaessa korjaat vuoden mittaan
Se virheellinen muutosverokortti on vain omaverossa, en ole siis toimittanut palkanlaskijalle. Tekeekö verottaja sillä jotain vai ilmoittaako ne sen palkanlaskijalle?
No haet vaan uuden verokortin johon arvioit ensi vuoden tulosi. Mikä tossa on ongelma, uuden verokortin voi hakea myöhemminkin kun seuraavan vuoden tulot ovat paremmin selvillä.
Jos tulot jäävät arvioitua pienemmäksi, haet uuden kortin jossa on loppuvuodeksi alempi veroprossa. Jos tulot näyttävät kasvavan huomattavasti tästä vuodesta, nostat arvioitua vuosituloa jolloin loppuvuoden veroprosentti nousee.
Harva meistä tietää ensi vuoden tuloja tässä vaiheessa. Siksi se omaverostakin lähetettu verokortti on vain sun viimeisimpään vahvistettuun verotukseen perustuva arvio.
Se ei anna laittaa nollia siihen saatujen tulojen kohdalle koska täytin jo ne tietyt tulot aiemmin. Miten tuossa edetään?
Täytin siihen saatujen tulojen ja ennakonpidätys osioiden kohdille aiemmin tämän vuoden tulot ja ennakonpidätykset. Nyt ei siis pysty nollaamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Se virheellinen muutosverokortti on vain omaverossa, en ole siis toimittanut palkanlaskijalle. Tekeekö verottaja sillä jotain vai ilmoittaako ne sen palkanlaskijalle?
Itse se pitää palkkakonttoriin toimittaa jos palkanlaskija ei palkkasoftalla sitä hae. ika usein muutosverokortti pitää toimittaa itse. Uudet verokortit astuvat voimaan 1.2.2021 ellei itse ole muuttanut päivämäärää tammikuuhun 2021 hakemalla uutta muutosverokorttia.
Kuinka joku voi olla noin pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Täytin siihen saatujen tulojen ja ennakonpidätys osioiden kohdille aiemmin tämän vuoden tulot ja ennakonpidätykset. Nyt ei siis pysty nollaamaan niitä.
Hae_uusi_muutosverokortti _uusilla tiedoilla.
Sen voi uusia vaikka 10 kertaa, käyt vaan näpyttämässä uudet tiedot ja ilmoita palkanlaskijalle, että hait uuden verokortin