Vihreiden kannatus <10% ja puolet kansasta vaatii Haaviston eroa. AV:n reaktio, denialismi ja sensuuri
Sinänsä epäyllättävää
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0c61d703-fa28-4bc8-af68-e08379044…
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/780f12ba-3991-44b9-950a-2e86c3469…
Kommentit (36)
Ääriliikepuolueet, kuten vihreät, vasemmisto, persut ja kristilliset, on kaikki haitallisia yhteiskunnan hyvälle kehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole keskustelua että jaetaan omia fantasioita ja lähinnä jauhetaan paskaa vähemmistöistä muka poliittisena kannanottona.
Miten vähemmistöt liittyvät koko asiaan? Kyse on ulkoministerin toimista virkavastuulla. Ja koomista, että juuri vihreiden äänestäjä väittää muiden elävän fantasioissa.
Ollaan tästä samaa mieltä. Useissa ketjuissa on pääsisältö ollut kuitenkin juuri näissä. Et nähtävästi lukenut ensimmäistä kommenttiani?
Haavisto ei ole millään lailla korvaamaton, toimi kyseenalaisesti eikä ensimmäistä kertaa, silti puolue jatkaa samaa linjaa. Äänestäjät häviävät aiheesta.
Sen sijaan apn sensuurisyytökset eivät kohdistu oikein, kun monen keskustelun paino on ollut täysin muussa kuin esim. virkarikoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella vaatisit Haaviston eroa? Virkamihen kyykyttämisen?
Perustuslakivaliokunta totesi Haaviston rikkoneen lakia toimillaan. Siksi.
Jostain kumman syystä Suomen laissa on säädetty korkeampi syytekynnys ministereille, on kyllä melkoisesti aikansa elänyt sääntö. Luulisi, että juuri päättäjien pitäisi tarkemmin lakia noudattaa kuin tavan tallukoiden.
Vierailija kirjoitti:
Ääriliikepuolueet, kuten vihreät, vasemmisto, persut ja kristilliset, on kaikki haitallisia yhteiskunnan hyvälle kehitykselle.
Älä liitä tähän Perussuomalaisia. Etkö ymmärrä, että suomalaisilla on oikeus puolustaa sitä hyvää, mitä meillä on ollut. Muuttamassa ei puolue ole mitään, vain säilyttämässä hyviä asioita, joiden vuoksi sinäkin olet elänyt rauhallisessa maassa, saanut ilmaisen koulutuksen, terveydenhuollon ja valtion sisäisen rauhan.
Mitä ihmeen ääriliikettä tässä näet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Olen aikoinani Vihreitä äänestänyt ja se aika on mennyt ohi jo 10 vuotta sitten. Mutta pysykää nyt edes aiheessa ja keskustelkaa asiallisesti aiheesta, niin ketjuja ei poistella.
Miksi ei vain asiattomia kommentteja poisteta vaan koko ketju?
Mikä "asiaton kommentti"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Olen aikoinani Vihreitä äänestänyt ja se aika on mennyt ohi jo 10 vuotta sitten. Mutta pysykää nyt edes aiheessa ja keskustelkaa asiallisesti aiheesta, niin ketjuja ei poistella.
Miksi ei vain asiattomia kommentteja poisteta vaan koko ketju?
Mikä "asiaton kommentti"?
Mikä tahansa mistä vihreät eivät pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh. Minäkin kannatan Haaviston eroa (en ymmärrä miksi puolue ei tätä hoitanut) ja olen juuri noita hävinneitä äänestäjiä, mutta olen ilmoittanut joitakin ketjuja asiattomiksi, koska ne ovat sitä olleet.
Jos pysytään Haaviston ja vihreiden poliittisissa ja moraalisissa ongelmissa, niistä on hyvä keskustella ja aihettakin riittää. Sen sijaan muu kyseenalainen moska jota täällä on jaettu joutaa mainiosti sensuroitavaksi, eikä niillä viesteillä ole ollut muuta sisältöä kuin lähinnä näennäisperusteltu syrjintä.
En ole edellinen kommentoija, mutta kysyn sinulta jotain.
Etkö näe ongelmaa siinä, että ministeri painostaa alaistaan laittomuuksiin JA painostaa tekemään laittomuudet omissa nimissään?
Minusta tällainen ei ole hyväksyttävää yhdeltäkään poliitikolta, puhdasta aseman väärinkäyttöä. Ei sinänsä yhtään ihmetytä, että erityisesti tämä näyttäisi olevan tapa toimia etenkin vihervasemmiston piireissä.
Ei Pekka älyä erota. Se niin omahyväinen ja ylimielinen. Onneksi heijastuu puolueen kannatuksen romahtamisena
Miten vihreisiin pesiytyy noita ylimielisiä ”mutku, mä haluuuuun” ihmisiä? Haavistoakin on kuvailtu lyhytpinnaiseksi, jos asiat eivät mene, kuten hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh. Minäkin kannatan Haaviston eroa (en ymmärrä miksi puolue ei tätä hoitanut) ja olen juuri noita hävinneitä äänestäjiä, mutta olen ilmoittanut joitakin ketjuja asiattomiksi, koska ne ovat sitä olleet.
Jos pysytään Haaviston ja vihreiden poliittisissa ja moraalisissa ongelmissa, niistä on hyvä keskustella ja aihettakin riittää. Sen sijaan muu kyseenalainen moska jota täällä on jaettu joutaa mainiosti sensuroitavaksi, eikä niillä viesteillä ole ollut muuta sisältöä kuin lähinnä näennäisperusteltu syrjintä.
Etkö näe ongelmaa siinä, että ministeri painostaa alaistaan laittomuuksiin JA painostaa tekemään laittomuudet omissa nimissään?
Minusta tällainen ei ole hyväksyttävää yhdeltäkään poliitikolta, puhdasta aseman väärinkäyttöä. Ei sinänsä yhtään ihmetytä, että erityisesti tämä näyttäisi olevan tapa toimia etenkin vihervasemmiston piireissä.
Minäkään en ole ed. kommentoija, mutta tämä on eräs keskustelun ongelma kun ei edes tiedetä mistä puhutaan. Ministeri ei painostanut ketään laittomuuksiin vaan virkamies itse epäili ehkä joutuvansa tekemään jotain laitonta. Tämä oli siis Tuomisen oma mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Miten vihreisiin pesiytyy noita ylimielisiä ”mutku, mä haluuuuun” ihmisiä? Haavistoakin on kuvailtu lyhytpinnaiseksi, jos asiat eivät mene, kuten hän haluaa.
Se on kyseisen puolueen yleinen tapa ja henki. Heillä ei yksinkertaisesti ole käsitystä siitä, että tosiasioilla, säännöillä, sopimuksilla ja laeilla olisi väliä. Koska ovat mielestään oikeassa, niin heille on kaikki mielestään silloin oikeutettua. Todella yleinen asenne tuossa puolueessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole ed. kommentoija, mutta tämä on eräs keskustelun ongelma kun ei edes tiedetä mistä puhutaan. Ministeri ei painostanut ketään laittomuuksiin vaan virkamies itse epäili ehkä joutuvansa tekemään jotain laitonta. Tämä oli siis Tuomisen oma mielipide.
Kyllä vain painosti ja myös erittäin vakaviin laittomuuksiin.
Ja miksi Haavisto ei tehnyt tekojaan omalla nimellään ja vastuullaan alusta lähtien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et tuota itse ymmärrä, niin minun lienee turha sitä sinulle yrittää kertoa.
Vihreiden kannatuksen lasku on oikeastaan huono asia. Äänet, kun valuvat vappusatasen lupaajille. 35-40% suomalaisista on aivopesty kannattamaan vihervasemmistoa. Jos näiden kannatus keskittyy entistä vahvemmin demareille, niin se on huono asia Suomelle.
Kokoomus ei ole vaihtoehto vaan ainoa oikea vaihtoehto on Halla-ahon perussuomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain painosti ja myös erittäin vakaviin laittomuuksiin.
Ja miksi Haavisto ei tehnyt tekojaan omalla nimellään ja vastuullaan alusta lähtien?
No ei painostanut :D
"Eduskunnan perustuslakivaliokunta on puolestaan todennut, ettei Haavisto ole painostanut Tuomista. Valiokunnan mukaan ”ulkoministerille kuuluu päätösvalta siitä, lähetettiinkö ulkoministeriön virkamiehiä al-Holin leirille”. Koska asia ei kuulunut Tuomisen toimivaltaan, ei häntä asiassa olisi voinut edes painostaa."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007700486.html
Kannattaa lukea tuo juttu ihan ajatuksen kanssa ja yrittää sisäistää mistä tässä edes puhutaan.
Haavisto on tehnyt "tekonsa" koko ajan omalla nimellään ja vastuullaan.
Nimität kohtuullisuutta ääriliikkeeksi. Onko sinusta ihmisellä oikeus turvallisuuteen ja oman työnsä tuloksiin?
Jos vastaat kyllä, olet ääriliikkeen jäsen sinäkin.