Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen aikuinen tottelee auktoriteettia aina

Vierailija
23.12.2020 |

Aikuinen uskoo vilpittömän naiivisti auktoriteettina pitämään tahoja eikä kyseenalaista näitä koskaan. Pitää auktoriteettina mm äitiä, työnantajaa. Lapsena totteli AINA äitiään kaikessa eikä uhmannut. Nyt aikuisenakin äiti on aina oikeassa. Jos äiti on sanonut, että jouluna otetaan rennosti niin viettää kaikki joulut verkkarit jalassa koska äiti sanoi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Ensimmäisessä virkkeessä oleva väite on epätosi. 

Vierailija
2/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen aviomies!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Ensimmäisessä virkkeessä oleva väite on epätosi. 

Suurin osa varmasti pitää väitettä epätotena, mutta ei kaikki. Ehkä elämä on helpompaa, kun ei tarvi itse ajatella vaan tekee vaan, miten joku toinen käskee.

Vierailija
4/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän individualistinen huuhaauskovaisemme on vauhdissa taas. Ei se huuhaagurujen juttujen uskominen kuule poikkea mitenkään muuten auktoriteettiuskosta kuin että auktoriteettejä uskottaessa siellä taustalla on useimmiten tutkitut faktat, kun teillä guru-uskovaisilla siellä taustalla on puhdas höpöhöpö ja huuhaa. Et sinä mitään kyseenalaista, sinä hoet vain perässä niiden muka valon nähneiden sekopäidän vaihtoehtoisia totuuksia ja kuvittelet sen takia olevasi jotenkin todella kriittinen ja älykäs.

Vierailija
5/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen aikuinen jolla on ollut ankara kasvatus, eikä hän ole saanut näyttää kielteisiä vanhemmille tai muille auktoriteeteille. 

Vierailija
6/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisiin, että kuvitteellinen. 

Vierailija
7/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni. On helpompi tehdä niin kuin sanotaan, kuin itse miettiä ja olla vastuussa teoistaan. Ihminen kuitenkin on laumaeläin.

Vierailija
8/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä kulkee lauman mukana ajattelematta omilla aivoillaan.

Ihminen pääsee helpommalla uskomalla mitä auktoriteetti käskee häntä tekemään, sillä uskomus siitä, että väärintekeminen ei ole yksilön omaa syytä, vaan käskijän, elää voimakkaana, vaikka jokainen ihminen on vastuussa omista teoistaan, tekemättömyydestään.

Jos ihmiset ihan oikeasti ottaisivat itse vastuun omista teoistaan, esim. vanhustenhoito olisi aivan erilaista nykypäivnä suomessa, eikä yksikään hoitaja kehtaisi syyllistää omista teoistaan työnantajaa tai määrärahojen pienuutta, kiirettä, ym, tekosyitä.

Jokainen ihminen joka laiminlyö vanhusta hoitotyössään on syyllinen tillanteeseen.

Vierailija
9/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on ihan järkyttäviä lampaita auktoriteeteille. Joskus voisi edes ajatella ihan itse.

Vierailija
10/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen. Älykkyys luultavasti keskivertoa alempi (mutta ei ehkä kovin alhainen). Ei oikein kykene ajattelemaan itse tai ei halua ajatella.

Vierailija
11/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietää että itsellä on oma tahto, voi joustaa tilanteiden sujuvoittamiseksi.

Vierailija
12/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomalainen aviomies!

Peräkammarin poika ideologisella twistillä. Ei ymmärrä olevansa itse ansassa tuolla bää bää lampaat asenteella, kaikki pitää tehdä toisin 🙄

Vierailija
13/13 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen. Älykkyys luultavasti keskivertoa alempi (mutta ei ehkä kovin alhainen). Ei oikein kykene ajattelemaan itse tai ei halua ajatella.

Tai sitten vaan osaa valita taistelunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi