Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nopee, lapsen matematiikan tehvä.

Vierailija
21.05.2014 |

Mistä määrästä 9€ on 10%?

Itsellä ei hajuakaan prosenttilaskuista. Olisin vielä kiitollinen laskukaavasta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, täällä ne korkeakoulutetut, hyväpalkkaiset ja omnipotentit "lääkärit", "toimitusjohtajat" ja muut "managerit" taas kasassa... :D

AP: Kannattaa ehkä kerrata sitä matematiikkaa ihan oikeasta kirjasta ja opetella ne prosenttilaskut ilman kaavoja. Järkeilemällä. Osaathan varmasti tehdä kakkutaikinastakin 1,5-kertaisen version isompaan vuokaankin? 150%? 

Vierailija
22/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 15:39"]

Jees, täällä ne korkeakoulutetut, hyväpalkkaiset ja omnipotentit "lääkärit", "toimitusjohtajat" ja muut "managerit" taas kasassa... :D

[/quote]

Hmm... Käyn toisen asteen opintoja ammattikoulussa, hyväpalkkainen en ole ollut ikinä, ammattiakaan mulla ei tälleen kolmikymppisenä edelleenkään ole, mutta kyllä siitä huolimatta osaan äidinkielen ja matikan perusjutut.

- 19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 15:39"]Jees, täällä ne korkeakoulutetut, hyväpalkkaiset ja omnipotentit "lääkärit", "toimitusjohtajat" ja muut "managerit" taas kasassa... :D

AP: Kannattaa ehkä kerrata sitä matematiikkaa ihan oikeasta kirjasta ja opetella ne prosenttilaskut ilman kaavoja. Järkeilemällä. Osaathan varmasti tehdä kakkutaikinastakin 1,5-kertaisen version isompaan vuokaankin? 150%? 

[/quote]

Muuten hyvä, mutta mun kouluaikana ei ainakaan saanu kokeiden vastauksista pisteitä, jos ei ollut laskukaavaa.

Vierailija
24/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 15:21"]

Ei ketään tällaisia voi osata!!

[/quote]

No nää on vähän niitä juttuja, mitkä vaan pitää tietää.

Vierailija
25/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan eläköön ap ja elämän KOVA koulu!

Vierailija
26/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% on yhtä kuin yksi kymmenesosa tai 10 sadasosaa. Eli jos sinulla on 10 poikaa ja jaat tasan jonkun summan kaikille ja kaikki saa 9€ niin mikä oli se summa jonka jaoit? Mut ei näitä asioita voi kyllä kertoa millään toisessa kädessä on kuusi omenaa ja toisessa kolme paljonko niitä on yhteensä vertauskuvalla. Pitäis tollaset aikuisen osata! Elämäm kova koulu taas!

Vierailija
27/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet lapsen läksyjä? Tai et edes tee itse vaan kysyt vastaukset netistä..

Vierailija
28/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 15:21"]

Paljonko 150% on 20km:stä??

Ei ketään tällaisia voi osata!!

[/quote]

nopeasti päätellen 30?

Vierailija
29/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, että onko näistä vastauksista ollut ap:lle apua?

T: ketjuun pari kertaa vastannut

Vierailija
30/30 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli ahaa-elämys englannin tunnilla opiskeltu sana percent.. Mä jotenki siinä oivalsin, että puhutaan suhdeluvusta sataa kohden. Eli koko määrä on sata ja jos selvitettävä prosentti on yli 100 ni luku on isompi kuin alkuperäinen ja alle 100 ni pienempi jne..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän