Nenänvarsi kipeä, mikä tämä voi olla
Eli nenänvarsi on omituisesti toiselta puolelta kipeä. Kipu tuntuu siinä sieraimen kohdalla olevassa luussa. Tämä vaiva on minulla ollut aiemminkin, mutta se on aina mennyt pois. Olen kova narskuttelemaan, yökiskot ovat käytössä. Kasvojen lihakset ovat minulla aivan jumissa. Samoin niska ja kaula. Voisikohan tämä olla jotain siihen liittyvää? Käytän myös avamys-nenäsuihketta allergiseen nuhaan, kävin kurkkulääkärillä jonkin aikaa sitten. Hän kyllä kurkkasi nenäänkin ja se näytti normaalilta (juuri silloin tätä vaivaa ei ollut ja en asiasta maininnut). Kiitos jos joku ehtii vastata!
Kommentit (35)
Olisiko tullut turpaan huomaamatta?
Lihasten kireydet voivat heijastua myös kolmoishermoon, joka voi siksi vähän vekuta vaikkapa nenänvarressa. Myös nenäsuihke saattaa limakalvojen puolelta tuoda ärsykettä hermopäätteisiin - käytätkö sitä kovin paljon?
Nenäsuihke on ollut minulla nyt vasta kuukauden käytössä. Otin yöksi relaksantin ja oikein tunnen miten kasvojen lihakset ovat olleet jumissa. Samoin oikeanpuoleisen korvan/leuan lihakset junnaa vimmatusti. Relaksantti kyllä vähän auttoi tähän nenäkipuun...
Ap
Minulla on myös kosketusarka kohta nenäluussa. Ollut jo vuosia.
Itsellä oli jokin aika sitten, aivan kun olisin lyönyt sen johonkin. Meni sitten muutamassa päivässä itsekseen ohi.
Jos olinkin motannut itseäni unissani nenään, mene ja tiedä?
Itse hetki sitten googletin asiaa. Minulla myös tulee tuollaisia välillä ja menee ohi itsestään. Viimeksi ihan paisui koko nenän varsi ja iho punotti. Söin 600 buranaa muutaman päivän ja alkoi antaa periksi. Lääkärissä en ole käynyt. Jostain luin, että tuo nenän rusto voi myös tulehtua. Samoin kyynekanava voi tukkeutua ja aiheuttaa tulehduksen, joka tuntuu nenän varressa. Ei liene vaarallista, mutta jos pitkittyy niin käy lääkärissä.
Juuri muistui mieleen, että kävin juuri ennen joulua hierojalla niskajumin takia. Hän hieroi myös kaulan lihaksia, kallonpohjaa sekä kasvojen lihaksia. Hän myös hieroi kasvojen trigger-pisteitä (varmaan siinä lähellä tuo kolmoishermo). Ehkäpä tämä on jotenkin taas laukaissut tämän omituisen tunteen...?
Ap
Eilen oli tosi hyvä päivä kun olin nukkunut hyvin ja olo oli rentoutunut. Ei kipuja kasvoissa eikä nenänvarressa. Viime yö oli tosi katkonainen ja heräsin taas kaikki paikat aivan jumissa eli niska-hartia- ja kasvot. Ja se kummallinen jomotus nenässä taas palasi takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syöpä ja jos ei ole niin korona.
Mikä tämän kommentin tarkoitus oli?
Jos/kun kyseessä kasvojen kolmoishermon ärsyyntyminen niin mitäköhän tässä pitäisi tehdä, että vaiva ei mene pahemmaksi? Ei varmaan uskalla enää käydä kenen tahansa hierojan luona jne. Onko kenelläkään kokemusta?
Ap
Kun puree liikaa tyynyä peppu pystyssä niin saattaa nenäkin tulla kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse hetki sitten googletin asiaa. Minulla myös tulee tuollaisia välillä ja menee ohi itsestään. Viimeksi ihan paisui koko nenän varsi ja iho punotti. Söin 600 buranaa muutaman päivän ja alkoi antaa periksi. Lääkärissä en ole käynyt. Jostain luin, että tuo nenän rusto voi myös tulehtua. Samoin kyynekanava voi tukkeutua ja aiheuttaa tulehduksen, joka tuntuu nenän varressa. Ei liene vaarallista, mutta jos pitkittyy niin käy lääkärissä.
Kyynelkanavan tukkeutumisen kyllä huomaa väkisinkin. Silmä valuttaa kyynelnestettä ihan reippaasti. (Itsellä tuubitettu kyynelkanavat vaivan vuoksi).
Toinen mitä ketjussa tarjoiltiin, oli kolmoishermosärky. Se on erilaista tyypiltään kuin ap:n kuvaama. Kestää vain lyhyitä aikoja ja kipu on Voimakas isolla v:llä. Minulla on ollut ilo kärsiä siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli tosi hyvä päivä kun olin nukkunut hyvin ja olo oli rentoutunut. Ei kipuja kasvoissa eikä nenänvarressa. Viime yö oli tosi katkonainen ja heräsin taas kaikki paikat aivan jumissa eli niska-hartia- ja kasvot. Ja se kummallinen jomotus nenässä taas palasi takaisin.
Ap
Käy purentaongelmiin erikoistuneella fyssarilla. Ihan itse kuvaat ongelmasi tuossa. Eli kun nukut huonosti, puret ja narskuttelet enemmän ja se saa yläkroppasi ja kasvosi jumiin. Purentakiskon lisäksi fyssarilta apua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käy purentaongelmiin erikoistuneella fyssarilla. Ihan itse kuvaat ongelmasi tuossa. Eli kun nukut huonosti, puret ja narskuttelet enemmän ja se saa yläkroppasi ja kasvosi jumiin. Purentakiskon lisäksi fyssarilta apua asiaan.
Kiitos paljon tästä! Näin teen!
finni.