Mitä te teette 25. ja 26. joulukuuta jos vietätte joulun Suomessa
Tuntuu että aina keskitytään aaton ihasteluun tai kauhisteluun. Mun mielestä joulun onnistumisen ratkaisee melkeinpä enemmän nuo kaksi aaton jälkeistä päivää! :)
Kommentit (27)
Joulupäivä menee iltavuorossa töissä. Tapanina juon viiniä ja syön herkkuja.
25. pyjamapäivä, 26. kulissikävelyllä
25.12. syödään vielä jouluruokia. Nukutaan, ulkoillaan, luetaan, katsellaan elokuvia.
26.12. on normaali arkipyhäpäivä ja tekemiset riippuvat siitä, millainen sää on. Hyvällä ilmalla lähdetään ehkä jonnekin pitemmälle lenkille, ehkä ajetaan autolla merenrantaan ja ulkoillan siellä, huonolla säällä ulkoillaan ihan omilla kulmilla. Lisäksi syödään, nukutaan,, luetaan, katsellaan elokuvia.
Ei ongelmaa, ulkoilen, luen kirjoja, syön, istun tietokoneella, soitan jne. Koronan takia vietän joulun Hgissä.
Siis meillä joulu kestää 2-3 päivää, eli syömistä, yhdessäoloa perheen kanssa, lautapelejä, ulkoilua, saunomista, lukemista, tv:tä, joululeffoja, joulumusiikkkia.
Joulu ei lopu aattoon. Tosin tuo kysymyksen loppuosa ei liity asiaan mitenkään (ainakaan meillä).
Ne on sellasia tylsäily/joulustaluopumispäiviä. Ois kiva ku juhla jatkuis niihinki.
Joulupäivänä menen exän luo kahville, tapaninpäivänä löhöän kotona.
Periaatteessa nuo päivät menee ihan kuin mikä tahansa vapaapäivä. Minulla joulunvietto loppuu aattoiltana.
Sitä samaa kuin kaikkina muinakin päivinä..Käyn kävelyllä, syön 2 lämmintä ateriaa, luen uutisia...
Laiskotellaan, herkutellaan, katsellaan elokuvia ja luetaan kirjoja. Yritetään myös ulkoilla jossain välissä.
Joulunvietto jatkuu. Syödään, löhöillään ja katsellaan telkkaa. Lapset leikkii uusilla leluilla ja vanhemmat lapset pelaa uusia pelejään.
Mun vanhemmat varmaan tulee jompana kumpana päivänä käymään. Ehkä molempinakin kun heillä "aika pitkä".
Itse olen kotiäiti ja mies lomalla loppiaiseen saakka eli ihanaa rentoa oleilua kotona.
Takka päällä, kynttilöitä, hyvää musiikkia/ohjelmia telkasta, hyvää ruokaa ja suklaata. Lapset nauttii.
Niin odotan joulua!
Joulupäivänä voi olla krapula. Tapanina ulkoilen ja vietän kuin jotain normaalia sunnuntaita. 80-luvulla baarit ja yökerhot olivat kiinni jouluna, joten tapanina mentiin sankoin joukoin yökerhoon. Siinä mielessä koronavuosi on kuin aikamatka 80-luvulle, kun moni paikka on kiinni.
Kävelen ulkona niinkuin pieni sika.
Mun mies on englantilainen eli 25. päivä vietetään perinteistä englantilaista joulua ja avataan ”joulupukin” yöllä tuomat lahjat. Aattona lapset avaavat meiltä vanhemmilta ja isovanhemmilta saadut lahjat. Tapaninpäivänä meillä yleensä käy ystävät kylässä, mutta tänä vuonna varmaan vaan katsellaan elokuvia ja syöpötellään joulun jämiä.
Vierailija kirjoitti:
Laiskotellaan, herkutellaan, katsellaan elokuvia ja luetaan kirjoja. Yritetään myös ulkoilla jossain välissä.
Tätä samaa meilläkin.
Töissä. Muut perheenjäsenet laiskottelevat ja mikrottavat itselleen jouluruokia.
Hoidan eläimiäni ja yritän löytää aikaa lukemiselle takkatulen ääressä.