Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä kuuluu työterveyshuoltoon?

Vierailija
21.05.2014 |

Julkisuudessa puhutaan työterveyshuollosta niin kuin työssäkäyvä pääsisi lääkärille helpommin. Itse olen töissä pienessä firmassa, missä terveyshuoltoon kuuluu työpaikkaselvitykset ja terveystarkastukset kerran kahdessa vuodessa, terveyden- tai sairaanhoitajan tekemänä ja labrakokeet siihen liittyen. Lääkäripalveluja ei kuulu lainkaan, eikä sairaslomatodistuksetkaan, vaan ne pitää hakea terveyskeskuksesta tai yksityiseltä. 

Aika yleisesti luullaan, että työssäkäyvä pääsee aina lääkärille. Ei mene noin. Tiedän, että monessa pienessä työpaikassa ei ole terveydenhuoltoa ollenkaan ja meilläkin pomo havahtui vasta puolitoista vuotta sitten, minun tultuani töihin, että pitäähän se olla. Uskalsin vihjata, kun hän on tarkkaa, että asiat menee lain mukaan muissakin asioissa. Mutta tosiaan, hän sitten otti vain tämän, ei ihan minimin, vaan tämä on toiseksi pienin mitä voi olla. Ihan minimiin kuuluu kai pelkästään nuo työpaikkaselvitykset eikä muuta. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu myös sairaanhoito ja työterveyslääkärin lähetteellä myös erikoissairaanhoito. Työpsykologin palveluita saa 5 kertaa peräkkäin, fyssarin palveluita muutaman kerran. Hierojan palvelut ei kuulu, niitä on moni kaivannut kun näyttöpäätteillä istutaan päivät pitkät. Silmälääkärin tai gynen palveluita ei saa, ellei ole joku epätavallisempi vain työhön vaikuttava vika, ei myöskään hammashoitoa.

Vierailija
2/4 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienessä työpaikassa, jossa on 6 henkeä. Näistä 2 on alihankkijoita, jotka ulos päin ovat firman työntekijöitä, mutta todellisuudessa ovat yrittäjiä, jotka laskuttavat työstään, eivät siis saa palkkaa. He eivät kuulu siten työterveyshuollon piiriin. Eli työterveyshuoltoon kuuluvat pomo, hänen kaksi lastaan ja minä. Meillä pääsee lääkäriin ja labraan aina kun on tarvis. S-lomatodistukset pitää hakea työterveyshuollosta. Erikoislääkäripalvelut kuuluvat myös. Käyn diabetekseni vuoksi sisätautilääkärillä työnantajan piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lääkäri samassa rakennuksessa, pääsee samana päivänä. Fysioterapeutti on myös viereisessä rakennuksessa. Nämä siis vain meidän firmalle. Kaikki erikoislääkäri-, röntgen- ym palvelut maksetaan työpaikan puolesta. Ennen maksettiin myös lääkkeet, mutta se etu loppui.

Vierailija
4/4 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varsin kattava työterveyshuolto. Voidaan käyttää vapaasti erikoislääkäreiden palveluita. Myös labrat ja röntgenit sekä rokotukset kuuluu sopimukseen. Samoin ilta- ja viikonloppupäivystykset.

Hammashuolto kuuluu tiettyyn summaan asti. Käytännössä riittää 2-3 vuosittaiseen hammaslääkärikäyntiin, esim. tarkastukseen, hammaskiven poistoon, röntgenkuviin ja pariin paikkaukseen. Ei kuitenkaan isompiin operaatioihin.

Fysioterapia kuuluu myös ja psykologin palvelut.

Olikohan muuta..