Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postissa työskentelevät: Jääkö paljon joulupostia käsiin?

Vierailija
22.12.2020 |

Miltä näyttää? Saatteko kortit ja paketit vastaanottajille ennen joulua vai jääkö paljon joulun jälkeen? Paketeissa on kuulemma ollut ennätysvuosi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ammattisalaisuuksiin.

Sen verran voi sanoa, että virheellisiä tai kokonaan postinumerottomia on LIIKAA. Moni tuntuu ajattelevan, että riittää, kun numero on sinnepäin.

Virheelliset myöhastyvät.

Kyllä on osoitetiedot postinumeroineen oikein, mutta kirjeet palautuvat lähettäjälle, koska kaunolla kirjoitettu vastaanottajan tiedot ovat Postin mielestä epäselvät. Jännä, että samalla kaunolla kirjoitetut lähettäjän tiedot ovat niin selvät, että voidaan palauttaa kirjeet. :D

Mistä tiedät, että on oikein? Oletko tehnyt postille tästä ilmoituksen, jotta tieto menisi eteenpäin? Postin tiedoissa voi olla virhe tai vanhaa tietoa, jolloin kirjettä ei ymmärrettävistä syistä johtuen laiteta menemään väärään osoitteeseen (varsinkin jos kyseessä on virallinen kirje tms). Minä en voi postin lajittelijana tietää, asuuko jossain tietyssä osoitteessa Matti Meikäläisen lisäksi Maija Mehiläinen jos paperissa lukee vain Matin nimi.

Vierailija
22/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa joulukorttien perillemenossa.

Saatko niistä kuittauksen jokaiselta vastaanottajalta?

Kyllä. Meilläpäin kiitetään kortista soitolla tai tekstarilla ja tähän päivään asti kaikki ovat aina niin tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin olisi hienoa, jos ei aina epäiltäisi asiakasta jostain virheestä. Kun on lapsuudesta lähtien oppinut ne postinumerot kirjoittamaan ja ollut muutenkin tarkka, tuntuu vähän hölmöltä, että liikelaitos, jossa on paljon suomea vain välttävästi osaavaa henkilökuntaa, on aina syyttämässä asiakkaita.

Vierailija
24/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Meilläpäin kiitetään kortista soitolla tai tekstarilla ja tähän päivään asti kaikki ovat aina niin tehneet.

Eli jos lähettelette toisillenne joulukortit, kumpikin ilmoittaa tällä tavoin, että kortti on saapunut. Jos lähettää vaikka 30 korttia ja saa 20, se tietää melkoista kuittausrumbaa. Mutta ihan hienoa tietysti että kiitetään :) Minun tuttavapiirissäni kiitetään ehkä vasta sitten kun tavataan seuraavan kerran.

Vierailija
25/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos lähettelette toisillenne joulukortit, kumpikin ilmoittaa tällä tavoin, että kortti on saapunut. Jos lähettää vaikka 30 korttia ja saa 20, se tietää melkoista kuittausrumbaa. Mutta ihan hienoa tietysti että kiitetään :) Minun tuttavapiirissäni kiitetään ehkä vasta sitten kun tavataan seuraavan kerran.

Ei se minun mielestäni nyt niin hirveän iso rumba ole, että lähettää kiitostekstarin/soittaa ja meillä tämä on tosiaan tapana sukulaisten ja ystävien kesken. Mutta kukin tyylillään!

Vierailija
26/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minun mielestäni nyt niin hirveän iso rumba ole, että lähettää kiitostekstarin/soittaa ja meillä tämä on tosiaan tapana sukulaisten ja ystävien kesken. Mutta kukin tyylillään!

Kyllä minun olisi vaikea soittaa kolmellekymmenelle hengelle parissa illassa. Ihan joulunpyhinä en viitsisi soittaa, jos ei aivan läheisiä olla. Helposti menisi tuntikausia puhelimessa kesken kaikkien jouluvalmistelujen. Ehkä jättäisin sen korttiosuuden kokonaan pois ja pelkästään soittaisin.

Vierailija
27/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan jää, koska niitä jaetaan vääriin laatikoihin. Eilen ja tänään vein väärin jaetut joulukortit postin laatikkoon. Tämä Vantaan Metsolassa.

Itsekin asun Vantaan Metsolassa, omakotialueella ja tämä on ensimmäinen joulu, kun postia jaetaan jatkuvasti väärin. Tänäänkin 4 joulukorttia ja Oomin kirje tullut minun laatikkooni, joissa osoite toisella puolella Vantaata. Kävin koiran kanssa lenkillä viemässä ne postin laatikkoon. Tuntuu, että posti/ muut jakelijat lykkäävät postit mihin sattuu, että pääsevät niistä eroon. Ei osoitteen lukeminen voi olla niin vaikeata, kun postinumero on toisella puolella kaupunkia.

Vierailija
28/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset täyttävät 50 tai 70 vuotta vain kerran elämässään ja saattavat silloinkin laittaa jonnekin someen tai lehteen kiitoksen kaikille muistaneille soittamatta tai tekstaamatta jokaiselle erikseen. Jotkut jaksavat sitten joka vuosi kiittää henkilökohtaisesti kaikista joulukorteista. Se on kyllä melkoista viitseliäisyyttä. Omilla vanhemmillani on yleensä paksut pinot saapuneita joulutervehdyksiä ja lähettävätkin niitä varmaan lähes 100 kappaletta. En ole koskaan kuullut, että he erikseen kiittelisivät niistä puolin tai toisinkaan. Voivatko he kaikki olla juntteja? Laittaisiko hyväkäytöksinen ihminen edes jonkin pikkuilmoituksen lehteen ja kiittäisi saamistaan joulutervehdyksistä? Hmm...

Vierailija
29/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen aamulla tein tilauksen verkkokaupaan toiselle puolelle Suomea ja klo 17 tänään kilahti viesti, että on noudettavissa lähikaupasta.

Olin valmis odottamaan sitä ehkä joulun jälkeen.

Katsoin reittiä, niin oli tullut Suomen poikki ilman Vantaalla pyörähtämistä.

Kiitso posti!

Oliko toimittaja siis posti eikä jokin alihankkija?

Postipaketti se oli, en tiedä kenen kyydissä se paketti sitten matkalla on ollut.  Ja noudettavissa viestikin tuli Postilta. Haen heti aamulla pois, että sopii sitten lisää paketteja kaupan varastoon (automaatit lie täynnä).

Vierailija
30/32 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen aamulla tein tilauksen verkkokaupaan toiselle puolelle Suomea ja klo 17 tänään kilahti viesti, että on noudettavissa lähikaupasta.

Olin valmis odottamaan sitä ehkä joulun jälkeen.

Katsoin reittiä, niin oli tullut Suomen poikki ilman Vantaalla pyörähtämistä.

Kiitso posti!

Oliko toimittaja siis posti eikä jokin alihankkija?

Postipaketti se oli, en tiedä kenen kyydissä se paketti sitten matkalla on ollut.  Ja noudettavissa viestikin tuli Postilta. Haen heti aamulla pois, että sopii sitten lisää paketteja kaupan varastoon (automaatit lie täynnä).

Olisikohan sitten niin, että ruuhka alkaa olla takana? Mutta ihanaa joka tapauksessa, että näinkin päin. Itselläni on liikaakin kokemusta näistä tapauksista, että paketti on lajittelukeskuksessa jopa viikkoja.

Vierailija
31/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketteja matkalla 1, tilattu marraskuussa Amazon.de:sta (juu, ei tule Saksasta, joten jaksan odotella).

20.11.2020 lähetetty kirjekortti kotimaahan ei ollut  vielä perillä! Samana päivänä lähetetty toinen kirjekortti oli löytänyt perille eilen eli oli tehnyt matkaa yli kuukauden.

Vierailija
32/32 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketteja matkalla 1, tilattu marraskuussa Amazon.de:sta (juu, ei tule Saksasta, joten jaksan odotella).

20.11.2020 lähetetty kirjekortti kotimaahan ei ollut  vielä perillä! Samana päivänä lähetetty toinen kirjekortti oli löytänyt perille eilen eli oli tehnyt matkaa yli kuukauden.

Nyt ne voi kätevästi vedota koronan aiheuttamiin ongelmiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi