Postissa työskentelevät: Jääkö paljon joulupostia käsiin?
Miltä näyttää? Saatteko kortit ja paketit vastaanottajille ennen joulua vai jääkö paljon joulun jälkeen? Paketeissa on kuulemma ollut ennätysvuosi.
Kommentit (32)
Näyttäisi, että eivät saa perille. :( Vaikka mainostavat, että ehtii jouluksi, jos on laittanut paketin menemään viimeistään 21.12. Laitoin 18.12. aamulla, eikä ole liikkunut vielä mihinkään. Neljä päivää seisoi ensin jossain ja sitten vasta lajiteltiin. :(
T. Asiakas
Kuuluu ammattisalaisuuksiin.
Sen verran voi sanoa, että virheellisiä tai kokonaan postinumerottomia on LIIKAA. Moni tuntuu ajattelevan, että riittää, kun numero on sinnepäin.
Virheelliset myöhastyvät.
Siis tuleeko ne kortit ajoissa vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Sen verran voi sanoa, että virheellisiä tai kokonaan postinumerottomia on LIIKAA. Moni tuntuu ajattelevan, että riittää, kun numero on sinnepäin.
Ahaa. Odotan pakettia ulkomailta. Siinä on tasan tarkkaan oikeat osoitetiedot (lähettäjä laittoi kuvan paketista). Saapunut Suomeen 5.12. eikä ole sen jälkeen liikahtanutkaan. Miten selität tämän?
Yhtään ei jää käsiin. Jakamattomat viedään aaton aattona sairaaloihin ilahduttamaan mummoja.
nopeuttaisi käsittelyä paljon jos paketteihin merkittäisiin niiden sisältö. Meillä menee nyt paljon aikaa ratsata paketeista omat joululahjat. Jos haluat uuden iPhonen niin arvaa montako pakettia pitää avata että sen löytää.
Vierailija kirjoitti:
nopeuttaisi käsittelyä paljon jos paketteihin merkittäisiin niiden sisältö. Meillä menee nyt paljon aikaa ratsata paketeista omat joululahjat. Jos haluat uuden iPhonen niin arvaa montako pakettia pitää avata että sen löytää.
Mitäs löytöjä olet tehnyt? Ja senkö takia se tosiaan kestää, että te niistä nuuskitte parhaat sisällöt?
Rahakirjeet viivästyy, eikä tiedetä vieläkään milloin ne on perillä.
Ainakin automaatteja täyttää sellainen porukka, joka tekee hommansa maaahdooolliiiimmaaan hitaasti. Olen joskus sivusilmällä seuraillut ja ihmetellyt, mikä siinä kestää, enkä keksi muuta syytä kuin sen täyttäjän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on osoitetiedot postinumeroineen oikein, mutta kirjeet palautuvat lähettäjälle, koska kaunolla kirjoitettu vastaanottajan tiedot ovat Postin mielestä epäselvät. Jännä, että samalla kaunolla kirjoitetut lähettäjän tiedot ovat niin selvät, että voidaan palauttaa kirjeet. :D
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanet liikesalaisuutta.
Ei varmaan jää, koska niitä jaetaan vääriin laatikoihin. Eilen ja tänään vein väärin jaetut joulukortit postin laatikkoon. Tämä Vantaan Metsolassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan jää, koska niitä jaetaan vääriin laatikoihin. Eilen ja tänään vein väärin jaetut joulukortit postin laatikkoon. Tämä Vantaan Metsolassa.
Postilla on tuo kätevä tapa ulkoistaa vastuunsa. He jakelevat ja me sitten olemme vastuussa, jos lähetykset eivät päädy oikeille vastaanottajille.
Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa joulukorttien perillemenossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa joulukorttien perillemenossa.
Saatko niistä kuittauksen jokaiselta vastaanottajalta?
Vierailija kirjoitti:
Olin aikanaan gallupilla töissä ja kyselin voiko laittaa kirjekyselyä. Vanha pappa ystävällisesti sanoi että voi laittaa, kertoi katuosoitteen. Kun kysyin postinumeroa, hän sanoi ettei sitä tartte antaa, koska kyllä ne postin neidit minut tuntee, olen asunut 30 vuotta samassa osoitteessa. Vaikka kysyin useamman kerran, hän ei suostunut antamaan postinumeroa eikä toimipaikkaa, koska postineidit kyllä tuntevat muutenkin.
Siitä on jo kymmenisen vuotta, mahtaako jotkut vanhukset vieläkin ajatella näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikanaan gallupilla töissä ja kyselin voiko laittaa kirjekyselyä. Vanha pappa ystävällisesti sanoi että voi laittaa, kertoi katuosoitteen. Kun kysyin postinumeroa, hän sanoi ettei sitä tartte antaa, koska kyllä ne postin neidit minut tuntee, olen asunut 30 vuotta samassa osoitteessa. Vaikka kysyin useamman kerran, hän ei suostunut antamaan postinumeroa eikä toimipaikkaa, koska postineidit kyllä tuntevat muutenkin.
Siitä on jo kymmenisen vuotta, mahtaako jotkut vanhukset vieläkin ajatella näin?
Ehkä, mutta se on hyvin pieni porukka eikä selitä sitä, että printatuilla oikeilla osoitetiedoilla varustetut lähetykset jumittuvat jopa viikoiksi. Huomaa jo postilaisten kommenteista, että he inhoavat niin asiakkaita kuin näiden lähetyksiäkin. Heille unelma on, että kukaan ei lähetä mielellään mitään tai jos lähettää, tekee sen puoli vuotta etukäteen ja maksaa erilaisita lisäpalveluista ja palvelee sitten itse itseään.
Eilen aamulla tein tilauksen verkkokaupaan toiselle puolelle Suomea ja klo 17 tänään kilahti viesti, että on noudettavissa lähikaupasta.
Olin valmis odottamaan sitä ehkä joulun jälkeen.
Katsoin reittiä, niin oli tullut Suomen poikki ilman Vantaalla pyörähtämistä.
Kiitso posti!
Vierailija kirjoitti:
Eilen aamulla tein tilauksen verkkokaupaan toiselle puolelle Suomea ja klo 17 tänään kilahti viesti, että on noudettavissa lähikaupasta.
Olin valmis odottamaan sitä ehkä joulun jälkeen.
Katsoin reittiä, niin oli tullut Suomen poikki ilman Vantaalla pyörähtämistä.
Kiitso posti!
Oliko toimittaja siis posti eikä jokin alihankkija?
Selviää, kun on saatu isänpäiväkortit jaettua ensin.