Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammashoito sedaatiossa tai nukutuksessa?

Vierailija
22.12.2020 |

Onko kukaan ollut sellaisessa? Tuliko kalliiksi ja toimiiko, kun on erittäin herkkä nielun refleksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Mitä jos tarvitset jotain hieman järeämpää hoitoa? Mitä sitten?

Vierailija
2/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö rauhoittava lääke riitä? Minulla ei mitään ongelmaa kun saa kunnon tropin.

Vierailija
4/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkälaisia lääkkeitä olisi tarjolla. Perus bentsodiatsepiinit ei auta.

-ap

Vierailija
5/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoidon esilääke on Dormicumia, vahva bentso.

Vierailija
6/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkälaisia lääkkeitä olisi tarjolla. Perus bentsodiatsepiinit ei auta.

-ap

Psykoosilääkkeillä ainakin voisi kokeilla.

Vierailija
7/18 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutus on mahdollinen jos on suuri operaatio, herkkä nielurefleksi tai kova pelko/ahdistus. Itselläni ei ole kokemusta vielä, mutta lääkäri suositteli tulevaa suun leikkausta nukutuksessa tehtäväksi.

Vierailija
8/18 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin viisaudenhampaat ja paikattiin muutama hammas nukutuksessa, juurikin yliherkän oksennusrefleksin takia, itse hoitoa tai kipua en varsinaisesti pelkää. Mulle jo pelkkä hampaiden tarkastus ja pesu on pelkkää yökkimistä, eikä refleksi ole hellittänyt vaikka olen yrittänyt tarkoituksella siedättää. H-lääkäri itse totesi että nukutus on ainoa vaihtoehto, suun kautta annetut pamit ei auta siihen.

Vierailija
9/18 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

reipas mieli niin hammaslääkäriin vaan. just eilen itse kävin pari paikkausta, suuhygienisti ja viime viikolla tarkastus.

Vierailija
10/18 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

reipas mieli niin hammaslääkäriin vaan. just eilen itse kävin pari paikkausta, suuhygienisti ja viime viikolla tarkastus.

Sillä lailla.

Vierailija
11/18 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida edes tietää,mikä on herkkä nielurefleksi? Siihen ei auta reipas mieli tippaakaan.

Vierailija
12/18 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan piikkipelon vuoksi en pysty ottamaan puudutteita suuhun. Muut toimenpiteet on tehty ilman puudutusta, mutta viisaudenhampaanpoisto leikkaamalla olisi ollut liian kivulias ilman puudutusta, joten se poistettiin nukutuksessa. Kävin mehiläisellä ja kaikki sujui varsin jouhevasti ja kivuttomasti. Hinnaksi tuli n. 850e.

Mietin samaa kuin ap, että riittäisikö kevyempi humaus, mutta sitä ei voi vaihtaa kesken toimenpiteen nukutukseksi paniikin iskiessä. Tällöin toimenpide olisi jouduttu keskeyttämään ja olisi maksanut tuplat varata uusi aika vielä nukutukseen. Pahin skenaario olisi ollut se, että toimenpide olisi ollut puolivälissä ja olisin alkanut hyperventiloida. Yritäppä siinä sitten hengittää hyperventiloidessa suu täynnä laitteita, verta ja puolikas viisaudenhammas vielä kuopassaan.

Diapamia on testattu oirehdintaani, mutta se oli täysin hyödytöntä.

Vierailija
13/18 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Mehiläinen tekee sekä nukutuksessa että sedaatiossa: https://www.mehilainen.fi/hammasmehilainen/nukutushammashoito?gclid=EAI…

HL veloittaa oman hinnastonsa mukaan ja sen päälle maksun nukutuksesta/sedaatiosta. Löysin tällaisen linkin (https://nukutushammashoito.fi/usein-kysyttya/), jossa sanotaan minimiveloituksen olevan 600 € /1,5 h ja muuten 100 € / 15 min.

Vierailija
14/18 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Psykoosilääkkeillä ainakin voisi kokeilla.

Turha alapeukutella, niitä otetaan myös tarvittaessa ja taatusti olet rauhallinen kun annetaan riittävä annos.

Vierailija
15/18 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa poistettiin viisaudenhampaat ja paikattiin muutama hammas nukutuksessa, juurikin yliherkän oksennusrefleksin takia, itse hoitoa tai kipua en varsinaisesti pelkää. Mulle jo pelkkä hampaiden tarkastus ja pesu on pelkkää yökkimistä, eikä refleksi ole hellittänyt vaikka olen yrittänyt tarkoituksella siedättää. H-lääkäri itse totesi että nukutus on ainoa vaihtoehto, suun kautta annetut pamit ei auta siihen.

Niinpä. Nämä naureskelijat eivät ihan ymmärrä mitä elämä tällaisen ”ominaisuuden” kanssa voi olla. Pelkoa voi vielä yrittää siedättää, mutta yliherkkä refleksin kanssa tilanne voi olla toinen.

Tässä pitäisi irvailijoiden ymmärtää myös se, että hammaslääkärikään ei pysty tekemään omaa työtään, jos potilas koko ajan yökkäilee, säpsähtelee tai vaikkapa hypervenriloi tai itkee kovaa.

Sedaatiolla ja nukutuksella voidaan taata asianmukainen hoito potilaalle ja työrauha lääkärille.

Vierailija
16/18 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriasema Albinissa (Helsinki) saa suoneen sedaatiolääkettä.

Minulle laitettiin pelon takia. Olin ihan vetelä enkä pelännyt yhtään. Aikakin meni nopeasti.

Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille pelkureille! Ei ollut kalliskaan, sedaation osuus oli luokkaa 150€, tämän lisäksi puudutus. Minulta poistettiin hammas ja yhden todella kipeän hampaan juurihoito.

Tätä pitäisi olla kaikilla hammaslääkäreillä tarjolla!!

Vierailija
17/18 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Kysyin paikalliselta ja sanoi hinnaksi noin 4000e, muutaman hampaan paikkaus + viisaudenhampaan poisto.

Vierailija
18/18 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelisin näitä sadanviidenkympin paikkoja...

Itse koko aikuiselämäni (heti kun töihin pääsin) kaikki operaatiot tarkastusta lukuunottamatta nauttinut sedaatiossa, ei reikiä ollut mutta hammaskiven poisto ja sen sellaiset... 

Aiemmin kävin piktoreskissa klinikalla, jossa potilasta paijasivat...

Sedaation lasku oli malliin likemäpänä tonnia kuin puolta, rahalla sillä sai anestesiadoctorin siihen hampisellaisen viereen leijuttamaan toimenpiteen ajan....

Kovin sain rahoilleni vastinetta, aina oikein odotin sitä joka vuotista käyntiä, kun oli oikeasti elämäni stressitömämpiä tapahtumia oli per vuosi, niin paijasivat.

No mut, SS-ryhmä sen hammaslääkäriaseman sit nurkkas. Menin perässä, koska en halunnut luopua vuosikymmenten mittaisesta suhteesta hammaslääkäriini..

Mut SS-ryhmän sedaatio, siinä missä aiemmin koko session ajan oli myös anestesialääkäri joka siis kevyesti kellutti. SS-ryhmän putkassa vietti tilassa ekat kymmenen minuuttia jonka aika tuuttasi rojut suoneen ja sit loppuaika suuhygienistin armoilla jonka ainoa työkalu oli kannustaa kipua kestämään.

Hammaskiven poistossa kävin juuri (SS-ryhmän klinikalla) ja kolme kertaa heräsin siihen kun joku piikillä pitkin ikeniä veteteli.

Siinä missä pikkuklinikan heräämössä muutaman tunnin aina lepäilin, SS-ryhmän klinikalta läksin kyllä ihan suorin jaloin pihalle.. Ei ollut mitään ongelmaa kun tuo kipu laukaisee allakirjoittaneessa taistele tai pakene reaktion.... Siinä tuli oikein huolella heretellyksi jo siinä potilastuolissa, laskin oikesti jo sekuntteja millon rassaus loppuu..

SS-yhtymältä varpilla halvalla saa. Mutta oikeasti maksan sen tonnin enemmän koska rahoille niille saa palvelua... Oli vaan tänään täysin tuuleen heitettyä rahaa... Maksoin kivuttomasta hoidosta kaksisataa ja kärsin kipua...

En haluaisi, mutta etsin itselleni uuden hammaslääkärin, minä ja SS-ryhmä ei ole luotu toisillemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi