Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatko tehtyä spagaatin?

Vierailija
20.05.2014 |

Olen nelikymppinen nainen ja hemmetin kankea. En saa edes sormenpäitä lattiaan jalat suorina. Ajattelin salaa treenata itseäni vähän notkeammaksi ja vetää spagaatin joku päivä perheeni edessä :)

Miten se harjoittelun voisi aloittaa? Onko siinä jokin tekniikka mikä täytyy hallita ennen kun voi mennä täydelliseen spagaattiin? Ei ole mitään liikunnallista taustaa, vaan ihan "pystymettästä" tähän lähden.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa ja enpä tiedä saisinko vaikka kuinka venyttelisin.

Vierailija
2/7 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takareidet ja lonkankoukistajat pitää venytellä erikseen. Siitä sitten pikku hiljaa vaan alemmas ja alemmas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan, ikää minulla on 44v.

Vierailija
4/7 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogasin säännöllisesti pari vuotta sitten. Kaikki muu notkistui, mutta jalkoja en vaan saa levitettyä. En ole koskaan saanut spagaattia. Nykyään saan alle 90°... Ja ikää on 19 vuotta. En tajua, mikä mun reisissä on vialla.

Vierailija
5/7 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana telinevoimistelua harrastaessani meni kuin vettä vain, mutta nykyään olen kankea ku rautakanki.

Vierailija
6/7 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga on hyvä laji lihasjännitysten "löysyttämiseen". Ei se tietysti ihan kaikille toimi, mutta ei vaadi sen ihmeenpää pohjakuntoa. Ja siis ihan sellainen rentouttava "mummojooga" tai vaikkapa sormijooga auttaa, itse olen notkistunut pelkillä hengitys- ja rentoutusharjoituksilla, mitä on itsenikin vaikea uskoa kyllä. Siis ihan vaan ilman mitään venyttelyä.

Vierailija
7/7 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa, mutta olen tosi kankea. Olen käynyt viime aikoina säännöllisesti ohjatussa venyttelyssä ja vähitellen kuukausien aikana olen notkeutunut. Mutta - se notkeus tulee hitaasti. Alussa ei mitään, mutta yhtäkkiä vaan yksi päivä huomasin, että selän kierrossa saan jalan lattiaan ja olkapää pysyy matossa. Spagaatiin voi mennä vielä vuosia.