Miksi niin monet suomalaiset käyttävät silmälaseja?
Kommentit (67)
Minä näytän paremmalta silmälaseissa, ilman on jotenkin mitätön naama.
Piilarit ei sovi kaikille. Voi olla esim. silmien kuivumisongelmia. Tiedän kyllä, että pehmeät piilarit hengittävät paremmin, mutta niihin ei taas saa kaikkia tarvittavia ominaisuuksia, mitä koviin piilareihin saa.
Käytin ennen aina piilareita, nykyään pääasiassa laseja. Silmät kuivuu piilareiden kanssa ikävästi. Edelleen niitä välillä käytän, ehkä pari kertaa kuukaudessa.
Lapsesta asti huono näkö, piilarit käytössä teinistä asti, vuosi vuodelta piilarit vähemmällä käytöllä
Päätetyössä kuivuvat silmiin kostutustipoista huolimatta joten rillit helpommat
Maskin kanssa pelleillessä piilarit alkaa kyllä houkuttaa
Kun silmät kuivuu ja tulee punaiseksi piilarien kanssa muutamassa tunnissa.
Naisen ensisijainen tehtävä ei ole esittää koriste-esinettä, ainakaan Suomessa.
Because ne ei ole näkövirheitä korjaavia vaan pelkät lukulasit . Suurennuslaseja käyttää monet . Piilolasit on usein niillä joilla on taittovirhe tai niin huono näkö ettei muuten näe kunnolla mitään. Jotkut näkee vain lähelle jotkut kauaksi . Yleensä 50- vuotiaana alkaa näkö heikentyä myös diapetes vaikuttaa silmiin . Sokeriarvot voi heilua ja verenpaine niin että se vaikuttaa näkökykyyn vaihdellen . Lasit on myös joillekin koriste vastaukseen sopivaan tai rooliin mitä esittää . Piilolasit ei edes sovi kaikille. Näin taas huomataan että ihmisiä on niin monenlaisia .
Minulla on ollut lasit vasta reilun vuoden, mutta pakko sanoa että nämä sopivat minulle. Moni on sanonut samaa.
Piilareita en suostuisi silmiini tökkimään.
Minä en voi käyttää piilareita, joten mulle se ei tullut edes mieleen otsikkoa lukiessa vaan oletin että onko aloittaja tyhmä. Lasit on toki tietyissä määrin epäkäytännölliset, mutta on pakko käyttää vielä viitisen vuotta, ennenkuin pääsen laserleikkaukseen.
Tosi monella suomalaisella tosiaan on silmälasit. Melkein jokaisella yli 45 v eukolla Uudenmaan ulkopuolella, ja ehkä Turun seudun. Ulkomailla ei ole niin paljon silmälasipäisiä ihmisiä kuin Suomessa.
En todellakaan ala sörkkimään silmämunia, vaikka näyttäisi kuinka paljon paremmalta.
1. Taittovika ja likinäkö esim. 2. Ei ole varaa piilolinsseihin (silmälasit kuitenkin oltava varalla) ja ei halua sorkkia silmiä jatkuvasti, tulehduksen riski. 3. Riippuu kehysmallista, voi olla ok. Eivät kaikki ota mummolaseja tai harrypotterlaseja. 4. Lasit suojaavat silmiä vähän teräviltä kulmilta edestäpäin, roskilta, jos lentää vaikka käsidesiä ilmaan tai puhdistusainetta. 5. Ei ole mahdollisuutta valita lasittomuutta itse, koska pitää olla jotain millä näkee, laseja ei olisi - jos mitään ongelmaa ei ole. Laser ei ole kaikille vaihtoehto, liikaa riskejä. 6. Ilman laseja joillekin voi tulla migreeni joillekin ihmisille, eikä näe kauas hyvin tai jotkut lähelle. 7. Piilolinssien laitto vaatii silmien koskemista sormella joka on ällöttävää. Ja ne pitää vielä saada poiskin. 8. Lasit voi ottaa välillä pois tai illalla, jolloin näet henkilön silmät ilman laseja tai näet ne lasien läpikin. Luulen ettet vietä aikaa lasillisessa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun silmät kuivuu ja tulee punaiseksi piilarien kanssa muutamassa tunnissa.
Kaikki eivät viitsi piilareilla pelata, kun taas lasit on helppo heittää naamalle ja helppo ottaa pois. Ei tarvitse äheltää kuin piilarien kanssa.
Noh, kaipa tämäkin vain mielipideasia.
1. pdän piilolaseja epämukavina ja epähgienisen tuntuisina. Vaikka tietäisin käsieni olevan ihan puhtaat, en halua törkkiä silmiini mitään. Käkökyky on minulle tärkeä, enkä riskeeraa mitään tulehduksia tai ongelmia. Samasta syystä laserointi on poissa laskuista.
2. Minulla on vahva allergiataipumus ja kuivat silmät, joihin joudun muutenkin käyttämään silmätippoja. piilarit olisivat lisärasite ja lisäriksi. Palaa kohtaanyläpuolella.
3. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, miten tai että lasit vaikuttavat ulkonäkööni. Minulle on ihan yksi lysti, mikä aapeen tai jonkun muun tuntemattoman ihmisen mielestä olisi "paremman näköistä". Omasta mielestäni näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
sokerista johtuu.
Geenit vaikuttavat eli perimä. Lukeminen muuttaa aina silmiä hiukan taitossa.
Vierailija kirjoitti:
Piilarit ei sovi kaikille. Voi olla esim. silmien kuivumisongelmia. Tiedän kyllä, että pehmeät piilarit hengittävät paremmin, mutta niihin ei taas saa kaikkia tarvittavia ominaisuuksia, mitä koviin piilareihin saa.
Käytin aikoinani pehmeitä piilolinssejä, joita pystyi käyttämään ainakin puoli vuotta kunhan ne säilytti ja puhdisti oikeaoppisesti. Käytin niiden rinnalla silmälaseja.
Mutta nykyisin silmälasit ovat varsin keveitä ja linssit voidaan hioa hyvin ohuiksi ja kestäviksi riippumatta siitä miten paljon niissä vahvuutta likinäköisyyden takia. Ennen ne silmälasit olivat huomattavasti raskaampia ja linssit näyttivät paksummilta. Vaikka sain ensimmäiset rillit 13-vuotiaana eivät ne koskaan estäneet minua harrastamasta vauhdikkaita joukkuepelejä kuten jalkapalloa, sählyä ja jääkiekkoa minimivarusteissa ulkokaukalossa.
Jos haluaa päästä eroon silmälaseista ja piilolinsseistä, niin veljeni kävi aikoinaan silmäleikkauksessa likinäköisyyden takia. Se onnistui häneltä ihan hyvin.
Kai silloin silmissä on jotain vikaa, jos on silmälasit.
Ei kai kukaan huvikseen maksa kalliita linssejä ja kehyksiä.
Miten täällä tänään onkin niin helvetin tyhmiä aloituksia.
Taitavat toimittajat ja modet tehdä itse aloituksia tänne, kun muuten olisi niin hiljaista palstalla, kun kaikki ovat jouluvalmituluissa kiinni.