Miksi niin monet suomalaiset käyttävät silmälaseja?
Kommentit (67)
Kirasto luk aina pää vvaan sen silmät on mnee hyyyyyyyyyyyyyyyhhhyyyyyyyyyy
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän paremmalta silmälaseissa, ilman on jotenkin mitätön naama.
Sama mulla, näytän paljon paremmalta lasien kanssa. Ne tuovat väriä ja tasapainoa kasvoihini.
Ite taas haluisin käyttää laseja, mut on liian hyvä näkö, samperi. :D Ite oon jo jonkun aikaa miettyny, et ostasinko digilasit. Niille olis olis oikeesti käyttöö, mut ei ne mitenkää välttämättömät oo. :) En oo lukenu, et voiko niitä käyttää aamusta iltaan ja vaikka kaupas käydes. Ite koen et melkein kaikki näyttää paremmilta lasien kaa, ku ne tuo tavallaan enemmä katsottavaa kasvoihin, en osaa selvittää. :) Ite ainaki kokisin, et näyttäsin miehisemmältä lasien kaa, ku o sellaset koiranpentusilmät. >:/
Minulle piilolasit eivät sovi kuivasilmäisyyden takia. Ja toisekseen, jos on pienet siansilmät, niin eivät ne piilolaseista suuremmiksi ja kauniimmiksi muutu. Ja vielä, kun on käyttänyt sankalaseja neljävuotiaasta asti, lukemattomienvuosikymmenten ajan, ei kiinnosta vaihtaa. Odottelen tässä kaihileikkausta. Jos hyvin käy, en enää tarvitse sen jälkeen laseja lainkaan, ehkä sentään lukulaseja, mutta se nähdään sitten.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ensisijainen tehtävä ei ole esittää koriste-esinettä, ainakaan Suomessa.
Tätä komppaan.
Ja muutenkin, silmälasien käyttö on jotenkin aina ollut mun mielestä hyväksyttyä Suomessa? Mua ei ainakaan itseä ole koskaan kiusattu lasien takia (sain ne 11-vuotiaana 70-luvulla), joten ne eivät ikinä olleet ongelma. Joku ehkä yritti muutaman kerran lällättää jotain silmälasikäärmeestä tms., mutta se tuntui vain jotenkin tosityperältä herjalta etten edes osannut hermostua LOL. Onko teitä muita kiusattu lapsena lasien takia?
Kokeilin pilareita, ei korjaa kunnolla vaikeaa hajataittoa eikä muutenkaan sopinut mulle se silmiin tökkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Tosi monella suomalaisella tosiaan on silmälasit. Melkein jokaisella yli 45 v eukolla Uudenmaan ulkopuolella, ja ehkä Turun seudun. Ulkomailla ei ole niin paljon silmälasipäisiä ihmisiä kuin Suomessa.
Niinpä. Silti huononäköisyyttä on yhtä paljon kaikkialla. Laseja ei käytetä vaikka tarvis. Tulee mieleen ettei ne ole lukeneet kovin paljon. Kun turhamaisuus menee muun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi monella suomalaisella tosiaan on silmälasit. Melkein jokaisella yli 45 v eukolla Uudenmaan ulkopuolella, ja ehkä Turun seudun. Ulkomailla ei ole niin paljon silmälasipäisiä ihmisiä kuin Suomessa.
Niinpä. Silti huononäköisyyttä on yhtä paljon kaikkialla. Laseja ei käytetä vaikka tarvis. Tulee mieleen ettei ne ole lukeneet kovin paljon. Kun turhamaisuus menee muun edelle.
En varmaan itsekään käyttäisi laseja jos näköni olisi vain vähän huono mutta kun miinusta on yli -3 PAREMMASSA silmässä ja toisessa vielä reilusti enemmän niin ei siinä ilman paljoa olla. Päälle vielä hajataitot sun muut. Tietyssä pisteessä hyödyt menevät haittojen edelle.
No mä tarvin laseja (taittovikaja kaukonäkö huono, lasit olleet 15-v asti) en tykkää piilolinsseistä ja mun mielestä oikein valitut lasit on nätit ja persoonalliset. Itsellä on kolmet eri tyyliset, joita sitten vaihtelen tilanteen mukaan. Ei paljoa kiinnosta, käytetäänkö ulkomailla vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ensisijainen tehtävä ei ole esittää koriste-esinettä, ainakaan Suomessa.
Tätä komppaan.
Ja muutenkin, silmälasien käyttö on jotenkin aina ollut mun mielestä hyväksyttyä Suomessa? Mua ei ainakaan itseä ole koskaan kiusattu lasien takia (sain ne 11-vuotiaana 70-luvulla), joten ne eivät ikinä olleet ongelma. Joku ehkä yritti muutaman kerran lällättää jotain silmälasikäärmeestä tms., mutta se tuntui vain jotenkin tosityperältä herjalta etten edes osannut hermostua LOL. Onko teitä muita kiusattu lapsena lasien takia?
Voin allekirjoittaa tämän. Omalla yläasteella oli aika villi meininki oppilaiden keskuudessa ja kiusaamistakin esiintyi, mutta missään vaiheessa en kyllä huomannut että ketään olisi laseista kiusattu tai niiden takia naureskeltu.
No mä joudun pitämään miinus laseja. Omat silmät on kyllä suuret. Miinus lasit pienentää hiukan silmiä ja meikki ei näy niin hyvin. Piilolinssit kuivattaa silmiä eikä varaa niihin ja vielä vähemmän varaa on leikkaukseen johon kyllä haluaisin jos olisi varaa.. veljeni kävi leikkauksessa ja onnistui hyvin.
Mulle sopii lasit. Olen pienisilmäinen, sellaiset sian silmät. Lasit isontaa niitä ja lisäksi kun valitsen oikeat lasit, silmäpussit jää peittoon.
Laseilla saa paremmin toimivan näön kuin monitehopiilareilla.
M25 kirjoitti:
Ite taas haluisin käyttää laseja, mut on liian hyvä näkö, samperi. :D Ite oon jo jonkun aikaa miettyny, et ostasinko digilasit. Niille olis olis oikeesti käyttöö, mut ei ne mitenkää välttämättömät oo. :) En oo lukenu, et voiko niitä käyttää aamusta iltaan ja vaikka kaupas käydes. Ite koen et melkein kaikki näyttää paremmilta lasien kaa, ku ne tuo tavallaan enemmä katsottavaa kasvoihin, en osaa selvittää. :) Ite ainaki kokisin, et näyttäsin miehisemmältä lasien kaa, ku o sellaset koiranpentusilmät. >:/
Totta kai voit käyttää aamusta iltaan. Eikä tarvitse ostaa valmiita digilaseja, voit mistä tahansa ketjusta tilata nollavoimakkuuksilla haluamasi kehykset (ja sinivalosuojalla, että saat sen digin siihen mukaan).
Kai mä vaan arvostan näkökykyä sen verran, etten viitsi tunkea muoviroskaa silmiini.
Koska muualla käytetään enemmän piilolinssejä. Esim. Ranskassa silmälasit naisella ovat edelleen nolo/hävettävä asia.
Minulla on kauniit isot silmät jotka menevät ihan haaskiin silmälasien takia! Rillit myös häiritsevät liikunnallisia harrastuksia, pilaavat meikin kokonaisuuden ym. Haaveilen leikkauksesta.
N 29
Huononäköisyys on yleistynyt todella paljon, koko maailmassa.
Ei oo varaa mennä laser leikkaukseen
Itse käytän koska kaukonäkö todella huono ja silmät eri paria. Sitä en osaa sanoa miksi muilla on niitä paljon. Piilareitakin käytän joskus, mutta ainoastaan kertakäyttölinssit sopivat. Eikä niitäkään voi jatkuvasti käyttää.