Aurinko vanhentaa. Karu fakta.
Tykkäsin itsekin nuorena ottaa aurinkoa ja halusin olla aika ruskea. En kovin kauaa koskaan kerralla pystynyt auringossa makaamaan, mutta jonkin aikaa.
Nyt olen niin helpottunut etten tämän enempää ole aurinkoa ottanut, koska nyt nelikymppisenä erottaa nuo auringonpalvojat välittömästi. Kyllä se vain ihossa näkyy. Kasvoissa nyt etupäässä, kun vaatteet on päällä :D
Ystäväni makaa auringossa aina kaikki päivät kun vain mahdollista ja onkin sitten todella syvän ruskea kaikki kesät. Mutta naama näyttää 15 vuotta vanehmmalta.
Nuorempana se vielä menee, kun on sileäiho, mutta nyt nelikymppisenä aletaan mitata ne auringon tekemät vauriot.
Kommentit (46)
Olen päivittäin auringossa useamman tunnin myös näin lämpiminä päivinä. Myös auringossa. Who fucking cares.
Ei tarvinnut tänä kesänä paljoa pelätä Auringon vanhentavaa vaikutusta..
Voi ei! En ole ottanut tänä kesänä aurinkoa, mutta olen juossut ja pyöräillyt niin paljon, että olen ruskettunut. Olisi varmaan ollut parempi jättää kuntoilu väliin ja pysyä visusti sisätiloissa. Tai sitten olisi pitänyt vain juosta juoksumatolla ja polkea kuntopyörää. On tää elämä vaikeeta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:05"]
Paitsi että juuri luin artikkelin, jossa sanottiin, että tuo ei päde täällä pohjoisessa. Hyödyt voittavat haitat, koska aurinkoa ja sitä kautta D-vitamiinia saadaan liian vähän.
[/quote]
Taitaa tosiaan olla aika marginaalinen tuo auringon vaikutus ihoon täällä Suomessa. Aurinko paistaa ehkä 3 viikkoa vuoden aikana niin, että edes ruskettuisi. Luulisi että esim. Australiassa tai Jenkeissä ihmiset näyttäisivät jo 30-vuotiaana elääkeikäisiltä jos näin olisi.
Eri asia tietenkin jos käydään monen viikon aurinkolomilla etelässä ja vielä solariumissa pitkin vuotta. Äitini on kova ottamaan aurinkoa ja on viettänyt nyt joitain vuosia talvella useita kuukausia Espanjassa. Lisäksi polttaa tupakkaa ja juo nykyään runsaasti. Olen kyllä huomannut että ihonsa on rypistynyt muutamassa vuodessa ihan älyttömästi.
Ruskettumista voi edistää turvallisesti esimerkiksi rusketuspillereillä
Oli vaan kommentti tuohon "pissistyyli aiheuttaa papereiden kysymisen", joka tulee melkein joka kerta jos joku yli 30 v. kertoo että säännöllisesti kysytään paperit.
Mitä aiheeseen tulee, niin aurinkoa en ota ja naamarasvassa on suojakerroin vhintään 20 ympäri vuoden :) Kesällä tietysti päivettyy jonkun verran kun en myöskään aktiivisesti koeta pysyä koko ajan pois aurigosta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:44"]
Olen asunut pari kuukautta Ruotsissa, täällä se papereiden kysymisraja Systembolagetissa on 25 v. Minulta kysytään vähintään kerran kuussa, vaatteina yleensä trenssi ja farkut tai kuumina päivinä t-paita ja farkut. En juuri meikkaa ja koruja en käytä, hiukset siistillä ponnarilla. Ikää 35.
Ihan vaan kommenttina ettei aina tarvitse olla mitään "pissiselementtejä" tai teini-tyyliä että papereita kysyttäisiin.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:35"]
Ei nelikymppiseltä näyttävä mikään "kurttuinen rusina" ole. Kaikista naurettavimpia on mun mielestä kypsässä iässä olevat naiset, jotka kuvittelee olevansa tosi nuorekkaita. Puhun nyt ulkonäöstä, en luonteesta. Parhaimman näköisiä on ne, jotka on sinut ikänsä kanssa ja pukeutuu sen mukaan.
Itse oon 34-vuotias. Joku aika sitten ostin kaupasta pari siideriä ja kysyttiin papereita. Tajusin jälkeenpäin että mulla oli ollut sellaiset isot, pissistyyliset korvikset korvissa. Näytin oikeasti aika naurettavalta enkä ole käyttänyt niitä sen jälkeen :D
[/quote]
[/quote]
Pointtisi aiheeseen liittyen? Laita kuvasi niin kerron minkä ikäiseltä näytät :)
[/quote]