Käytkö koskaan kävelten kaupassa jos matkaan kuluu 10 minuuttia? Edestakas 20min.
Itse en omista autoa niin käyn kävelten kaupassa.
Kommentit (65)
Kävelten tai pyöräilten, aina. Autoilten ei koskaan.
KäveLLen.
En käy. Me käydään kerran viikossa isosti kaupassa kauppalistan kanssa, ostettavaa on silloin paljon.
Kävellen käyn ruokakaupoissa (yhdestä ei saa kaikkea), matka yhteen suuntaan n. 20 - 25 min. Ja aina kävellen, iso rinkka selässä. Käyn myös päivittäin kävelemässä n. 1 - 1,5 h vaikka ei olisikaan asiaa kauppaan, koska en nyt vaan harrasta mitään liikuntaa.
Viikonloppuna hain kävellen jouluruuat kaupasta, joka on 4,5 km:n päässä eli yhteensä 9 km:n reissu, takaisinpäin kävellessä siis täysi 44 litrainen reppu lisäpainona. Näin korona-aikaan olen alkanut kävemään lähes kaikkialle, kun aikaa on, sillä etätyössä työmatkoihin ei mene aikaa.
Vierailija kirjoitti:
25min suuntaansa on. Kulkuvälineenä omat jalat.
Sama. Meillä on autokin, mutta joskus haluan käydä asioilla kävellen, jos ei ole isot ostokset. Tulee liikuntaa samalla.
Eilen kävelin kauppaan 40 minuuttia suuntaansa.
Miksi aina puututaan tapaan kirjoitusasuun? Tää palsta ei ole mikään äidinkielen tunti. Sisältö on pääasia.
Varmaan kävisin, jos olisi noin lähellä. Tai sitten pyörällä.
Ap on Turusta. Mutta olen asunut ulkomailla joten suomenkieleni on huonoa.
Aina tai lähes aina. Lähikauppaan, jota käytän, kävelee aika tarkalleen tuon 10 min. Toinen olisi noin 7 min kävelymatkan päässä, mutta valikoima on niin paljon huonompi ja muutenkin kauppa niin paljon ankeampi (etenkin henkilökunta), että mielellään talsin vähän pitemmälle. Todella harvoin käyn kaupassa muuten kuin kävellen ja silloin hoidan homman työmatkan tai muun matkan varrella, kun olen autolla muutenkin liikenteessä.
En tietenkään, kävellä voi muuten mutta kauppakassin hakee mielummin autolla.
Monesti käyn kaupassa Helsingin keskustassa ja kävelen 2,5km matkan kotiin. Liikunta tekee hyvää.
10min ei ole kaukana. Siellä missä ennen asuin ei ollut omia kauppoja lähellä vaan kesti 25-30min suuntaansa kävellä, eikä sekään tuntunut erityisen pahalta. Sairaana toki oli raskas matka ja talvella haastava, koska matkalla oli yksi jyrkkä ylämäki.
En omista autoa. Käyn taksilla kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina puututaan tapaan kirjoitusasuun? Tää palsta ei ole mikään äidinkielen tunti. Sisältö on pääasia.
Täällä on usein provoja, joissa tylsääkin tylsempään avaukseen ujutetaan joku idioottimainen kirjoitusvirhe. Tästä seuraa toisinaan viihteellistä kuittailua.
Kävin ennen kuin lähikauppa lopetti, silti halvempaa käydä autolla Prismassa.
Menen oikeastaan aina autolla. Lähimpään kauppaan on matkaa 400 m.
Kävellen tietysti, tuohan on lyhyt matka. Painavien ostosten kanssa pitää vaan sen verran suunnitella, ettei osta kaikkia painavia kerralla. Talvisin auttoi pulkka, mutta ne talvet on, noh, menneen tal...(anteeksi, todella huono puujalka, tein kaikkeni keskeyttääkseni itseni). Kesäisin pyörä helpottaa kantamusten kanssa. Ei tulisi mieleenikään lähteä autolla tuollaista matkaa taittamaan, johan parkkipaikan etsimiseen tuhrautuu aikaa. Kävellen olisit jo perillä.