Millainen ihminen menee itsepalvelukassalle vaikka tietää sen vievät työt oikeilta kassahenkilöiltä?
En tällaista ihmistä ollenkaan. Varmasti hän joulunaikaankin menee itsepalvelukassalle. Hän on varmasti hyvin itsekäs. Varmasti osti lahjankin itselleen, jotta saisi edes jonkun. Katsos nyt itseäsi peiliin.
Kommentit (63)
En välitä vittuakaan saako kassahessu kengänkuvan kankkuun vaiko ei. Käytän itsepalvelua, koska se on nopeaa ja kätevää sekä on helpompaa näpistää.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen menee nostamaan rahaa pankkiautomaatilta, vaikka tietää sen vievän työt konttorihenkilökunnalta?
Hyvä pointti, jos tosiaan kukaan ei olisi suostunut käyttämään pankkiautomaatteja niin olisiko pankeissa vielä palvelua? Nykyäänhän pankeissa ei saa mitään palvelua toisin kuin ennen kun käytiin rahat nostamassa pankin tiskiltä. Katoaako kaupastakin myyjät ja tilalle tulee vain kyylääviä vartioita?
Menen aina kassalle, jossa on ihminen. Tulen kärryjä työnnellen kauppaan. Kierrän hehtaarin kokoisen hallin, kerään tavarat, punnitsen hedelmät. Menen kassajonoon. Siirtelen tavarat hihnalle. Kassanhoitaja vetää ostokset kassakoneeseen. Sitten maksan sen Euroopan Kalleimman ruokalaskun. Laitan nyt kolmannen kerran tavarat yksitellen kasseihin. Nostan kassit ostoskärryihin. Työn än kärryt autolle. Nostan kassit autoon.vien kärryt pois ja lukitsen saadakseni pantin pois. Ajan kotiin. Nostelen kassit sisälle . Vien auton Parkkiin. Laitan kotona tavarat yksitellen paikoilleen. Miten tässä näin kävi. Asiakas tekee työn. Kauppias rahastaa. Siksi en käytä itsepalvelukassoja.
Sos. tilanteiden pelosta kärsivä. Itsepalvelukassat ovat olleet helpotus.
Luuletko että kiinnostaa? Hänelle sentään ON työtä, kaikilla ei ole joten hyvi menee.
Menen itsepalvelukassalle, koska silloin minun ei tarvitse sanoa "Hei" ja "En ota kuittia".
Vierailija kirjoitti:
Kassatyö on ikävää, miksi pakottaa joku siihen tuhlaamaan aivojaan jos kone hoitaa saman? Mulle ihan sama saako se työntekijä elantonsa palkkana vai työttömyyskorvauksena, mun palkasta se osittain silti leipänsä saa. Kuten minäkin omien asiakkaideni kohdalla.
Tällä logiikalla melkein kaikki voisivat maata työttömänä, kun koneet kehittyy.
On varmaan 1000 ammattiryhmää jotka ovat jo hävinneet historian saatossa automatisaation takia. Automatisaatio on nimittäin alkanut jo ajat sitten. Niinkuin joku jo sanoi tulee tilalle muuta kuten keräilyä kun tuotteita tilataan suoraan kotiin. Ei kehitys pysähdy siihen jos siitä aletaan keinotekoisesti jarruttamaan leikkimällä hyväntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa oli vain yksi miehitetty kassa auki johon oli pitkä jono, joten valitsin itsepalvelukassan. Mietin siinä niitä kymmeniä tavaroita piipatessani, että kyllä tästä pitäisi jotain alennusta saada kun asiakas saa hoitaa itse myyjän tehtävät.
Ota siltä kannalta, että jää joku hinnankorotus tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi maksan laskut pankin tiskillä, käytän vain käteistä ja pyydän numerotiedustelua yhdistämään puhelut sentraalisantra-tyyliin.
Minä ripottelen roskia kadulle ja näin osallistun työllistämistalkoisiin.
Itsepalvelukassalla ei tarvi maksaa jokaisesta tuotteesta. Eihän niitä nyt kaikkia ostoksia tarvi piipata. Hyvät säästöt.
Millainen itsekäs ihminen lähettää sähköpostia eikä lähetä kirjettä, joka työllistää postilaisia?
Että me nuoret voidaan maata työttöminä kotona ;)
2v jo työttömänä, ikä mulla 29v. Kun ei mua tarvita, niin ei asialle voi mitään. Tuilla pitää elää kun työpaikat vain vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Mä meen aina kun mahdollista. Alkaa olla menneisyyttä ihmisen miehittämä kassa perus marketissa, ja hyvä vaan jos katoavat vähitellen. Tekniikka kehittyy, vanhoja ammatteja ja työpaikkoja häviää mutta uusia syntyy. Se on hyvä niin.
Niin, oletko huomannut markettien itsepalvelukassoilla on yksi työntekijä joka hulehtii kuudesta itsepalvelukassasta. Mieti yksi työntekijä kuuden sijaan. Tekniikka/koneet nimenomaan vievät suhteessa enemmän työpaikkoja kuin tulee tilalle. Jos katoaa 100 niin ehkä 20 tulee tilalle, kun puhutaan uusista työpaikoista. Tätä ihmiset eivät tule ajatelleeksi. Ja isot marketithan tässä voittaa niinkuin kaikessa kun automatisoidaan, kuluttaja tekee itse kaiken työn ja palveluntarjoaja käärii voitot kun ei tarvitse palkata henkilökuntaa. En periaatteessa kaupassa tai mitään muutakaan palvelua käyttäessäni tee yhtään ylimääräistä itse, että minä teen kaiken työn ja vielä maksan siitä? ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassatyö on ikävää, miksi pakottaa joku siihen tuhlaamaan aivojaan jos kone hoitaa saman? Mulle ihan sama saako se työntekijä elantonsa palkkana vai työttömyyskorvauksena, mun palkasta se osittain silti leipänsä saa. Kuten minäkin omien asiakkaideni kohdalla.
Tällä logiikalla melkein kaikki voisivat maata työttömänä, kun koneet kehittyy.
Niinhän he voivatkin. Ja sitä odotellessa tehdä tuottavampia töitä, joita koneet eivät vielä pysty tekemään.
Miksi en menisi? Työpaikka lähtee joltain naiselta, mitä sitten?
Menkää opiskelemaan, vain korkeakoulutetut on ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Että me nuoret voidaan maata työttöminä kotona ;)
2v jo työttömänä, ikä mulla 29v. Kun ei mua tarvita, niin ei asialle voi mitään. Tuilla pitää elää kun työpaikat vain vähenevät.
ja alasi oli?
lue automaatioasentajaksi ja huoltajaksi.
Ai ei kiinnosta? Tuet pois loisilta
Minä menen aika kun on mahdollista, säästää aikaani.
M54
Sais tulla meillekin Ruotsista tuttu käsilukija, jolla voi piipata tuotteet jo hyllyllä. Kassalle vain maksu.