Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on rauhallisin maa lomakohteena Etelä-Euroopassa?

Vierailija
20.05.2014 |

Mietimme mieheni ja lasteni kanssa reissua Etelä-Eurooppaan, mutta aiempien matkakokemusten puuttuminen hankaloittaa tekemästä valintaa. Kertokaa vinkkejä palstan kokeneemmat matkailijat, mitkä ovat rauhallisimpia maita Etelä-Euroopassa? Kypros, Kreikka, Espanja, Portugali, Italia...? Entä Bulgaria, Romania tai Turkki (niitä emme ole erityisemmin harkinneet, ovat ilmeisesti rauhattomampia). Rantalomakohteita lähinnä olemme miettineet.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provencea ja Ranskan Rivieraa eli sitä seutua en muuten sitten suosittele hajusteallergikoille ja yliherkille :-) Voimakkaasti haiskahtavia tuoksuputiikkeja, tuoksutehtaita, kukkaispeltoja joka puolella, lisäksi porukka käyttää hyvin vahvoja partavesiä ja parfyymejä ravintoloissa, busseissa, junassa y.m.

Vierailija
2/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että turistikohteissa on kyllä kaikissa suhteellisen turvallista ja rauhallistakin riippuen siitä, millaisille ihmisille kohdetta markkinoidaan. Mutta jos haluatte liikkua kohteen ulkopuolella, niin silloin yleensä paikat, joissa on pienet tuloerot, eikä lähellä ole kovin suuria kaupunkeja, ovat hyviä. Suosittelisin siis ehkä Pohjois-Italiaa sekä Kreikan ja Espanjan saaria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kreikkaa ja siellä esim. samos, kefalonia tai korfu. Itse käyn kerran vuodessa kreikassa.

Vierailija
4/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat rauhallisuudella? Jos haet sitä, että on vähän muita ihmisiä niin parasta on matkustaa sesongin ulkopuolella. Mikä tahansa kohde on ruuhkainen jos menee heinäkuun lopulla kun koko Eurooppa on lomalla.

Jos tarkoitat että paikassa on vähän juhlijoita, nin valitse jokin kohde missä on vähän yökerhoja.

Vierailija
5/34 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Ranskassa ei siedetä lapsia? Kuulostaa oudolta.

Vierailija
6/34 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Sloveniaa. Italialaistyyppistä ruokaa balkanilaisilla mausteilla, edullista ja kaunista. Ei kannata jäädä Ljubljanaan vaan kannattaa mennä rohkeasti pienemmille paikkakunnille joissa voi asua viikon yhden roomalaisen hotelliyön hinnalla.

Vierailija
7/34 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 02:35"]

Suosittelen Sloveniaa. Italialaistyyppistä ruokaa balkanilaisilla mausteilla, edullista ja kaunista. Ei kannata jäädä Ljubljanaan vaan kannattaa mennä rohkeasti pienemmille paikkakunnille joissa voi asua viikon yhden roomalaisen hotelliyön hinnalla.

[/quote]

Sama pätee moniin muihinkin maihin, Rooma ei ole edes kalleimmasta päästä kaupunkeja.

Vierailija
8/34 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia varmaankin?

Vierailija
9/34 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:31"]

Menorca Baleaareilla, La Gomera Kanariansaarilla, Azorit Portugalissa

[/quote]

Komppi näille. Mallorca on myös "turistimainettaan" paljon kivempi ja kiinnostavampi paikka. 

Espanjan aurinkorannikko vilisee auringonpolttamia, pikkupöhnässä olevia brittejä ja saksalaisia. Välttäisin ainakin Marbellaa ja Ibizaa. 

Turismi on Espanjalle, Portugalille ja Kreikalle niin tärkeitä tulonlähteitä, että en usko että rantalomakohteissa huomaa maiden vaikeuksia ollenkaan - ellei vahingossa tutustu johonkin paikalliseen ja juttele hänen kanssaan ja hän kertoo elämästään. Kaikissa turistipaikoissa osataan englantia, mutta on tietysti kohteliasta opetella maan kielellä vaikka tervehdys, kiittäminen, anteeksipyyntö. 

Vierailija
10/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen=turvallinen, hyvä olla lasten kanssa, toki myös rauhallisuus sanan varsinaisessa merkityksessä on plussaa. Örvellyksen keskellä ei ole kivaa yrittää nukkua lasten kanssa jne. ap

Vierailija
11/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisia ja mukavia maatasolla: Kreikka, Portugali, Italia, Espanja, Kypros. Toki suurkaupungeissa näissä maissa on myös turvattomampia alueita, mutta suurkaupunki kohteena tuskin muutenkaan on lapsiperheelle mukavin kohde.

Romania, Turkki ja Bulgaria sitten astetta "epämääräisempiä" paikkoja, mutta on niissäkin toki ihan turvallisia paikkoja ja varsinkin turistikohteissa. 

Jos teillä ei ole paljoa kokemusta matkailusta, ottaisin ehkä jonkun rauhallisen kohteen Espanjasta, Kreikasta tai Italiasta. Näissä maissa on helppo olla turistina, ei ole mitään kauhean eksoottisia tapoja tai ruokia tms, turismipalvelut pelaa on mm. lapsille viihdykkeitä, on turvallista.

Vierailija
12/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albanian maaseutu.

Vierailija
13/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on kivoja kohteita, varsinkin pohjoisessa. Olimme itse Alassio nimisessä kohteessa, ja opas joka oli asunut kymmeniä vuosia paikassa, sanoi että kerran oli ollut lompakon varkaus tapaus. Joten hyvin rauhallista. Italiassa muutenkin lapsiin suhtaudutaan kivasti, ja on normaali että lapset ovat ravintolasss iltamyöhään. Italialaisilla alkaa lomat elokuussa, joten silloin on tungosta.

Vierailija
14/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kielitaito kovinkin tärkeää Espanjassa ja Italiassa? Englanti kyllä sujuu. Malta voisi olla muuten hyvä, mutta sinne ei tehdä jostain syystä matkoja. Kreikassa ja Kyproksella pärjää kuulemma englannilla. Romania, Turkki ja Bulgaria taasen karsiutuivat jo siksikin osittain pois, koska luulen ettei niissä osata englantia? Entä sitten Portugalissa? ap

Vierailija
15/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:23"]

Onkohan kielitaito kovinkin tärkeää Espanjassa ja Italiassa? Englanti kyllä sujuu. Malta voisi olla muuten hyvä, mutta sinne ei tehdä jostain syystä matkoja. Kreikassa ja Kyproksella pärjää kuulemma englannilla. Romania, Turkki ja Bulgaria taasen karsiutuivat jo siksikin osittain pois, koska luulen ettei niissä osata englantia? Entä sitten Portugalissa? ap

[/quote]

Espanjassa pärjää erittäin hyvin englannin kielellä. Italiassa pärjää suuremmissa kaupungeissa, pienemmissä paikalliset usein puhuu huonosti englantia, mutta toki hotelleissa, turistineuvontapisteissä tms puhutaan englantia. Portugalissa emme ole käyneet kuin kerran ja paikassa jossa olimme ei puhuttu paljoa englantia, mutta olikin pieni kalastajakylä johon turismi oli vasta tuloillaan. Hyvin sielläkin kuitenkin pärjäsi, vaikkei yhteistä kieltä paikallisten kanssa ollut.

Kyllä Maltalle muuten matkoja tehdään. Olemme itse olleet siellä Vallettassa. Tosiaan englantia puhutaan tietysti, mutta ei kyllä minusta muuten mikään kiinnsotavin matkakohde ainakaan viikon matkalle. Siellä oli ainakin kesäaikaan hyvin karua ja "karrelle palanutta", ei kauhean paljoa lopulta nähtävää. Meitä eniten häiritsi vehreän luonnon puute.

Vierailija
16/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että Italialaiset ovat euroopan huonoimpia enkun puhujia! Romaniassa puhutaan hyvin enkkua, ja rantalomaa voi viettää hyvin edullisesti. Mutta kyllä sitä aina selviää vaikka toinen ei puhuisi täydellistä englantia.

Vierailija
18/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:28"]

Kyllä Maltalle muuten matkoja tehdään. Olemme itse olleet siellä Vallettassa. Tosiaan englantia puhutaan tietysti, mutta ei kyllä minusta muuten mikään kiinnsotavin matkakohde ainakaan viikon matkalle. Siellä oli ainakin kesäaikaan hyvin karua ja "karrelle palanutta", ei kauhean paljoa lopulta nähtävää. Meitä eniten häiritsi vehreän luonnon puute.

[/quote]

Minä olen käynyt Maltalla ja pidin kovasti paikasta. Jotenkin se karu luonto viehättää, kun täällä ei ole samanlaista. Mikä matkanjärjestäjä tekee sinne matkoja, kun en ole itse huomannut?

Vierailija
19/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:31"]

[/quote]

Menorca on muuten AIVAN IHANA paikka <3 Todellakin rauhallinen, ja omalla tavallaan ylellinen, siellä on varsin varakkaan oloista (talot, autot, veneet). Me emme ole valitettavasti käyneet siellä kuin päivän poikenneet Välimeren risteilyltä, mutta tuli olo, että tänne on päästävä joskus viikoksi! 

Nuo kaksi muuta... La Gomeralla on poikettu myös, vaikutti semmoiselta lähinnä vähän kovemman luokan luontoretkeilijän ja patikoijan paikalta, ei välttämättä lapsiperhekohteelta (ei esim. hyviä hiekkarantoja). Azoreilla en ole käynyt mutta olen myös käsityksessä ettei olisi ihan ykkönen lapsikohteena, vaikka hyvin kaunis ja rauhallinen paikka kai onkin.

Vierailija
20/34 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:28"]

[/quote]

Minä olen käynyt Maltalla ja pidin kovasti paikasta. Jotenkin se karu luonto viehättää, kun täällä ei ole samanlaista. Mikä matkanjärjestäjä tekee sinne matkoja, kun en ole itse huomannut?

[/quote]

Tjäreborgilla me mentiin. On nillä vieläkin valikoimassa: http://www.tjareborg.fi/malta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan