En maksa mitään asumiskustannuksia
Enkä edes autoni vakuutuksia tai huoltoa. Mieheni hoitaa ne, samoin kun netin ja tankkaa silloin tällöin jopa autoani. Syy on yksinkertaisesti se, että hänelle jää kaikkien näiden laskujenkin jälkeen enemmän rahaa käyttöön kuin minun bruttopalkkani on.
Puhelinlaskuni maksan kyllä itse ja ostamme ruokaa yhdessä, yleensä se joka ehtii kauppaan aiemmin.
Nainen 23v
Kommentit (19)
Minäkään en maksa mitään asumiskustannuksia. Mies myös yleensä maksaa autoni osat ja muut ja lisäksi korjaakin sen tarvittaessa tai tekee huollon. Lisäksi mies yleensä maksaa ruokaostokset. Minä maksan omalla nimelläni tulevat laskut, bensat, vaatteeni ja harrastuskuluni ja esim autoni katsastuksen hoidan ja maksan.
Syy on sama, miehellä jää enemmän rahaa kuin minulla vuokrankin jälkeen.
Ja ikää 27v.
Minä maksan kaikki laskut miehen tienaamilla rahoilla, myös asuntolainan kuukausierät. Asunnon omistamme puoliksi.
Minusta tämä on hyvä systeemi :-)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:25"]Minä maksan kaikki laskut miehen tienaamilla rahoilla, myös asuntolainan kuukausierät. Asunnon omistamme puoliksi.
Minusta tämä on hyvä systeemi :-)
[/quote]
Missä pankissa asuntolainaa lyhennetään laskulla?
Niin no. Ja sitten täällä haukutaan prostituoituja joka välissä.
Kun tiedostatte tilanteen ja kun kaikenlaisten budjettien tekemisen pitäisi olla hyvinkin tuttua pienituloisille, niin oletteko koskaan ihan uteliaisuuttaan laskeneet paljonko te oikeastaan tulette isännällenne (mielestäni tässä yhteydessä varsin korrekti termi) maksamaan? Paljonko enemmän miehelle jäisi vuosittain laitettavaksi harrastuksiin, sijoittamiseen, asumiseen, syömiseen, juomiseen, kavereille tarjoamiseen, matkusteluun, kuka nyt mitenkin ne rahat tulisi käyttäneeksi, jos teitä ei olisi leikkaamassa pottia?
Hei ottakaan miehet oppia! Kouluttautukaa (tai siis jättäkää kouluttautumatta) mahdollisimman pienipalkkaiseen ammattiin, sitten voi maksattaa kaiken puolisolla "koska sillä nyt jää käteen enemmän". Huhuu, onko vapaaehtoisia elättäjänaisia? Näin tasa-arvon aikana?
Olen tiedostanut hyvin tilanteen. (Mies maksaa minunkin osuuteni vuokrasta (alle 250€/kk, osuuteni ruuasta about 160€/kk)
Kuten olen tiedostanut senkin, että jos tuo mies ei olisi samassa taloudessa, saattaisin saadakin jotain tukia. Mutta hän halusi muuttaa virallisesti yhteen vaikka näytin hänelle paperilla, kuinka minun tuloilleni siinä tapauksessa käy, hänen valintansa siis.
T: opiskeleva 3
Jokainen perhe sopii asiansa kuten parhaimmaksi näkee.
Elättänyt olen kokonaan kaksi eksääni. Onneksi nykyisessä suhteessa kävi paremmin. Tosin mies maksaa enemmän laskuja, koska isommat tulot. Ihanaa, kun ei tartte elättää miestä.
Hieno juttu jos se molemmille sopii :)
Jos meillä olisi miehen kanssa palkat niin että toiselle jäisi verojen jälkeen käteen 1500€ ja toiselle vaikka huimat 4000€ niin silloin ne menisi yhteiselle tilille (= 5500€). Tuolta tililtä maksettaisiin laskut (se kumpi jaksaa/ehtii, samaan pinoon molempien laskut kuitenkin laitetaan) ja ylijäävästä voisi kumpi tahansa ostaa omia juttuja oman harkintansa mukaan, kuitenkin niin että selvästi kalliista (esim. parisataa tai yli) kysyttäisiin toiselta että onhan se ok.
Meillä on yhteinen talous, yhteinen perhe ja osataan molemmat käyttää rahaa niin että sitä jää tarpeeksi elämiseen.
Tällä hetkellä todellinen tilanne on se että miehelle jää nettona 1700€ ja minä opiskelen ja teen hiukan töitä, keskimäärin n. 700€ nettona tulee mulle kuussa. Valmistumisen jälkeen nettoni tulee olemaan n. 3500€. Yhteiset rahat on nyt ja yhteiset rahat tulee sittenkin olemaan. Yksinkertaista ja mukavaa :)
Toki jokainen tekee niin kuin on puolisonsa kanssa yhdessä sopinut, en vaan osaisi kuvitella eläväni parisuhteessa jossa toinen ns. elättäisi toista. Eihän se mikään parisuhde olisikaan silloin vaan hyväksikäyttösuhde. Meillä kumpikaan ei elätä kumpaakaan vaan molemmat tehdään yhdessä töitä perheemme ja lastemme eteen ja nautitaan tasaveroisesta kumppanuudesta :)
t. 15 vuotta naimisissa.
Miksi nimitetään ylläpidettyä naista?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:42"]
Miksi nimitetään ylläpidettyä naista?
[/quote]
En tiedä mutta mikä on ylläpidon määritelmä? Mielestäni se että tätä naista ei oikeasti rakasta vaan pitää lähellään vain seuran ja seksin vuoksi. Tai kotitöiden tekijänä. Onko sinun suhteesi sellainen?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:39"]
Tällä hetkellä todellinen tilanne on se että miehelle jää nettona 1700€ ja minä opiskelen ja teen hiukan töitä, keskimäärin n. 700€ nettona tulee mulle kuussa. Valmistumisen jälkeen nettoni tulee olemaan n. 3500€. Yhteiset rahat on nyt ja yhteiset rahat tulee sittenkin olemaan. Yksinkertaista ja mukavaa :)
[/quote]
Mikä on sellainen tutkinto, mistä valmistumisesta maksetaan "n. 3500€" Kuka maksaa? Kerran? Kuukaudessa? Vuodessa?
Vai tarkoititko kuitenkin työllistymistä?
Minä maksan ihan kaiken itse, ruoatkin mennessäni tapaamaan miesystävää. Mies haluaisi muuttaa yhteen ja mennä naimisiin, mutta koska tiedän että maksaisin lainani ja asumiskulut varmaan edelleen yksin, en suostunut. Miehellä jää nytkin kaikki tulonsa omaan käyttöön, koska asumisen maksavat vanhemmat. Minulla taas ei tahdo riittää.
Hittoako ottaisin vaivoiksi miestä josta ei mitään hyötyä ole.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:46"]
[/quote]
Mikä on sellainen tutkinto, mistä valmistumisesta maksetaan "n. 3500€" Kuka maksaa? Kerran? Kuukaudessa? Vuodessa?
[/quote]
En vaan tarkoitin että valmistumisen jälkeen (kun tietysti menen töihin, luulin ettei sitä tarvitse erikseen kertoa) saan nettona 3500€. Vielä en saa kun en ehdi tehdä niin paljon töitä opiskeluiden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:46"]
[/quote]
[/quote]
En vaan tarkoitin että valmistumisen jälkeen (kun tietysti menen töihin, luulin ettei sitä tarvitse erikseen kertoa) saan nettona 3500€. Vielä en saa kun en ehdi tehdä niin paljon töitä opiskeluiden vuoksi.
[/quote]
Niin ja tutkinto on lääketieteen lisensiaatti.
kenen nimissä on asunto, siis kuka on omistaja jolle kertyy omaisuutta?