Jos nyt kuolla kupsahtaisitte, niin montako ihmistä hautajaisissanne olisi?
Kommentit (48)
Koronanjälkeisellä ajalla olisi varmaan noin 19-40. En haluaisi noinkaan isoja hautajaisia. Todelliseen lähipiiriin kuuluu 8 ihmistä (perhe + kaksi kaveria).
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koronarajoitusten mukaisesti ihan vain lähipiiri eli 5.
Jo arkunkantajia tarvitaan 6.
Lähisukulaiset, eli äiti, isä, sisko ja veli perheineen, tai ainakin osittain. Äidin sisko ja sen puolen serkut ehkä. Ei tulisi kovin isoja hautajaisia.
No nyt korona-aikaanhan hautajaisiin ei voi osallistua montaakaan ihmistä. Mutta jos ei olisi korona-aika, niin enhän mä sitä tiedä, kun en olisi hautajaisia järjestämässä. Vieraiden määrä riippuu ihan järjestäjistä, että kutsutaanko vain läheisimmät vai muitakin. Jos läheisimmät, eli suku ja läheiset ystävät, muutama kymmen, jos muitakin, esim. kavereita, naapureita (huom. siis tunnen monet naapureistani hyvin) ja harrastusseuran (jonka johtokunnassa olen) ihmisiä, niin kyllähän siitä tulisi äkkiä yli 100 ihmistä. Työkavereita ei ole, koska olen yksinäisyrittäjä.
Riippuu siitä, että kuka ne bileet järjestäisi. Jos homma jäisi mieheni kontolle, niin varmaan siellä olisi 1-3 ihmistä. Jos joku osaavampi hoitaisi asian, niin osallistujia olisi muutama kymmen. Saattaisipa käydä niin, että joutuisin jotenkin haudan takaa järjestämään ne omat hautajaisenikin. Mieheni ei saa mitään hoidettua itsenäisesti.
Todennäköisesti 3 eli vanhemmat ja veljeni. Tähän ei koronarajoituksetkaan vaikuta.
Varmaan 11 kpl jos lähipiiri, mun perhe+ miehen perhe. Sitten muutama mun kaveri varmaan haluaisi osallistua, siitä tulisi 4-5 lisää. Mutta mä olen sanonut, että ei saa mitään järjestää.