Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vettä 5kk vauvalle

Vierailija
19.05.2014 |

Vinkkejä? Tarviiko keittää kun on kiinteät aloitettu? Kuinka kylmää, kuinka paljon aluksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antaisit vettä? Ite oon aloittanu veden juottamisen vasta lähempänä vuoden ikää, en oo edes harkinnu niin kauan ku oon imettäny..

Keittäminen lienee ihan makuasia, mutta ei ihan jääkylmää, ite lämmittäisin vaik mikrossa haaleaksi, jos nyt jostain syystä päätyisin antamaan noin pienelle vettä.

Vierailija
2/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antaisit vettä? Ite oon aloittanu veden juottamisen vasta lähempänä vuoden ikää, en oo edes harkinnu niin kauan ku oon imettäny..

Keittäminen lienee ihan makuasia, mutta ei ihan jääkylmää, ite lämmittäisin vaik mikrossa haaleaksi, jos nyt jostain syystä päätyisin antamaan noin pienelle vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imetä. Siksi antaisin vettä koska ulkona on välillä jo niin kuuma että tarvii varmaan muutakin nestettä kun maitoa?

Vierailija
4/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi oli n 4kk järkyttävän hellekauden aikana. Kummin ehdotti syöttää lusikalla keitettyä, jäähtynyttä vettä 5-7 tl keskellä päivää ja lämmön ollessa korkeimmillaan. Rintaruokinnalla mentiin muuten mutta ihan järki käytäntö molempien hikoillessa. Pakko saada niitä nesteitä takas.

Yllä olevassa tilanteessa kannatan vettä mutta muuten sen voi mielestäni jättää siihen n vuoden ikään. En nää syytä aloittaa aikaisemmin

Vierailija
5/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit antaa vettä, sen lämpöistä kun lapselle kelpaa. Me asutaan "ikuisen kesän maassa" ja kyllä me annettiin aika pienestä pitäen vettä jos vähänkään vaikutti lapsi hikiseltä tai posket punotti. Lapsi ei myöskään ollut rintaruokinnalla vaan korvikkeella ja teki täys stopin lämmitetylle maidolle 3kk:n iässä joten siitä lähtien sai kylmään veteen tehtyä korviketta ja kylmää vettä.

Ei sitä rintaakaan/korviketta voi pelkästään tyrkyttää janojuomaksi, reppanahan on ähkyssä alta aika yksikön.

Jotkut nyt vaan on niin hysteerikkoja/neuvolan tantat vakuuttaneet ettei sais antaa, mut maalaisjärki käteen ja vettä pikkuiselle jos vaikuttaa janoisalta muttei nälkäiseltä.

Vierailija
6/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, ihan keittämätöntä suht viileää kraanavettä olen antanut janojuomana jo tuonikäiselle ja nuoremmallekkin. Hysteerikot pitäkööt sitten tämän kommentin kirjoittajaa huonona äitinä, mutta hengissä ovat kaikki lapseni selvinneet vaikka ovat vettä saaneet ja vielä keittämättömänä.

Vierailija
7/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte keittää, jos ja kun kiinteitä jo syö. Annan minäkin näillä keleillä 4kk ikäiselle vauvalle teelusikallisen vettä aina silloin tällöin.

Vierailija
8/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! -ap

Vierailija
9/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton ihmettelee: miksei lapselle saisi antaa että?

Vierailija
10/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä vesijuttu on? Minun lapselleni antoivat vettä jo vastasyntyneenä sairaalassa, kun jostain syystä eivät halunneet herättää minua ja tuoda syömään.

Vierailija
11/11 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä.. pidin lapsilla aina vesipulloa janovarana. Aluksi keitettyä. Nyt ovat jo teinejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä