Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret menevät tehtaaseen töihin?

Vierailija
19.05.2014 |

Siis sinne ns "liukuhihnalle"? Itse olen tehtaassa tuotannossa töissä ja olen nelikymppinen. Olen lähes koko työikäni ollut ns liukuhihnaduunissa ja perustelen sen sillä että ei koulut silloin joskus kiinnostanut, niin nyt ollaan sit rividuunareita.

Meillä on tuolla nuoria 18 vuotiaita jotka jo vakinaisessa työsuhteessa. Useampi alle kolmekymppinen jotka olleet jo vuosia siellä ahertamassa vuorotöissä. Ihan fiksuja nuoria ja varmasti päätä olis enemmän opiskeluun ja paremman ammatin hankkimiseen. 

Mikä saa nykyajan nuoren jäämään raskaisiin tehdastöihin? Monella jo alkaa käsissä näkymään työn tuomat ongelmat ja väsymys näkyy kasvoilla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua haastavaa, vaativaa ja hyvin palkattua työtä. Monille riittää se että saa palkan jolla pärjää ja tehdastyöhän on sumessa aika hyvin palkattua.

Vierailija
2/8 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka. Kun on pari vuotta tienannut hyvin, ei houkuttele opintotuella kituuttaminen. Mutta ehkä teilläkin käy tuuri, tuotanto siirtyy kiinaan ja ne nuoret pääsee opiskeleen korotetulla ansiosidonnaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miksi miksi.

Sama kai se on, mistä sen rahansa hankkii.

Vierailija
4/8 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että jotkut haluavat tehdä tuottavaa työtä. Kaikki eivät voi olla media-assistentteja ja joogaohjaajia. Ei tää yhteiskunta pyöri sillä tavalla, kuten Ymmi sanoisi.

Vierailija
5/8 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin nyt vaan ei ole muualle kuin liukuhihnatyöskentelyyn. 

Vierailija
6/8 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä kuinka usen, enkä laske erektioita, eikä vaimollani ole niistä mitään hajua.

T. Mies

Vierailija
7/8 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea hyökkäys heti. Arvostan näitä nuoriakin työntekijöitä, mutta olen ehkä aina kuvitellut että nykypäivän nuorilla olisi enemmän kunnianhimoa ammatin valinnassa. Meillä on nuoria jotka käyneet lukion hyvin arvosanoin, eli jatko-opinnoille olisi tosi hyvät mahdollisuudet. Luulisi että likainen ja kuuma työympäristö ei kauheasti houkuttelisi. 

Ap

Vierailija
8/8 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollollo. Ei tehtaalle "tulla" töihin tuosta vaan, vaan hakijoita paikkaa kohti on kolminumeroinen määrä. Tuotannossa käytetään nykyään vuokraduunareita eikä juurikaan ole mahdollisuuksia vakituiseen sopimukseen. Sitten saa pelätä yt-neuvotteluja mitä enemmän uskaltaa vaatia kokemuslisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän