Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni hurjasti ylipainoinen ei ole itselleen rehellinen syömistensä suhteen

Vierailija
19.05.2014 |

Moni uskottelee syövänsä terveellisesti, mutta jos oikeasti laittaisi kaikki syömisensä ylös vaikkapa puolen vuoden ajalta, löytyisi sieltä paljon korjattavaa. Minulla on tuttava, joka sanoo, että "syön jatkuvasti tosi vähän". Ja sitten kuitenkin hänellä on kotona pöydällä aina silloin tällöin munkkipussi... ikäänkuin se salaa syöminen ei sitten lihottaisi. Tai ajatellaan, että jos muuten syö vähän, niin ei se pari munkkia päivässä haittaa mitään...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillointällöin munkkipussi pöydällä.. hurjaa!

Vierailija
2/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tunnistan itseni. Uskottelin jopa itselleni että enhän mä nyt niin paljon syö. 40 kg painonpudotus, ja tajusin että kuinka vähän ruokaa siihen 1600 kaloriin oikeasti mahtuu (mulle se tuntuu vähältä) ja ihmettelin miten en ollut sen lihavampi kuin 110 kg. Onneksi nyt saa syödä sen 2000 kaloria kun pyrin pitämään painon samassa mutta joskus sekin tuottaa harmaita hiuksia jos haluaa herkutella tms.

Eniten kuitenkin ihmetyttää (TAI en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa) kun huomattavasti ylipainoinen ihminen (yli 100 kiloa!!) kertoo vakavalla naamalla olevansa säästöliekillä kun paino ei ole kahteen viikkoon pudonnut kun on syönyt liian vähän. -_- Syöppä hei vähän lisää ni alkaa paino tippumaan... menee varmaan hetki että se säästöliekki purkautuu. Syösyö.

Vierailija
4/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 03:17"]

Sillointällöin munkkipussi pöydällä.. hurjaa!

[/quote]

Eikun se oli "aina silloin tällöin" :) Ai kauheeta. On ne ongelmat joillain.

Vierailija
5/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin työpaikalla, jossa oli tarjolla keksejä. Yksi, tosin ei pahasti, ylipainoinen valitti, että miehet syö kaikki keksit ja niitä pitää jatkuvasti tilata ja valitteli omaa vaikeuttaan laihtua, vaikka pitää niin pienet eväät: Hedelmä ja jugurtti näytti olevan usein pelkästään.  Ihmettelin vähän, kun miesporukka kahvillakin otti tosi vähän keksejä, osa ei ollenkaan. Tämän yhden ollessa lomalla keskejä kului tosi vähän. Kerran kun kävin pyytämässä häneltä jotain tavaraa lainaksi, paljastui vahingossa salaisuus: Hänellä oli kokonaan oma keksipaketti laatikossa jemmassa ja sillähän hän korvasi eväitä. Mä olin siihen aikaan hoikanpuoleinen ja kerran kun hän ihmetteli hoikkuuttani isoja eväitäni, sain tilaisuuden sanoa, että tässä salaatissahan on kaloreita lähes saman verran kuin yhdessä tuollaisessa keksissä mitä tuolla kahvihuoneessa on, että kun mä en syö niitä ollenkaan, niin aineenvaihdunta toimii.

Vierailija
6/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 05:07"]

joo tunnistan itseni. Uskottelin jopa itselleni että enhän mä nyt niin paljon syö. 40 kg painonpudotus, ja tajusin että kuinka vähän ruokaa siihen 1600 kaloriin oikeasti mahtuu (mulle se tuntuu vähältä) ja ihmettelin miten en ollut sen lihavampi kuin 110 kg. Onneksi nyt saa syödä sen 2000 kaloria kun pyrin pitämään painon samassa mutta joskus sekin tuottaa harmaita hiuksia jos haluaa herkutella tms.

Eniten kuitenkin ihmetyttää (TAI en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa) kun huomattavasti ylipainoinen ihminen (yli 100 kiloa!!) kertoo vakavalla naamalla olevansa säästöliekillä kun paino ei ole kahteen viikkoon pudonnut kun on syönyt liian vähän. -_- Syöppä hei vähän lisää ni alkaa paino tippumaan... menee varmaan hetki että se säästöliekki purkautuu. Syösyö.

[/quote]

Joo, noilla säästöliekeillä on turha selitellä mitään, mutta se taitaa kyllä olla ihan tosi että joidenkin kestää syödä enemmän kuin toisten, liikkumisista riippumatta... (Jotkut väittää että runsas vedenjuonti tehostaisi aineenvaihduntaa, ehkä sillä on jotain tekemistä sen kanssa että mä en ole lihonu hirveästi vaikka syöpöttelen välillä pahastikin.)

Vierailija
7/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oikeilla jäljillä. Tai sitten keksitään aina naurettavia tekosyitä omalle lihavuudelle.

"Mulla on isot luut."

"Olen luonnostani tällainen."

"Aloitan lenkkeilyn kesäloman jälkeen."

"Tahdon nauttia elämästäni."

"Pidän olostani tällaisena."

Siis oikeasti. Kuka, KUKA muka viihtyy enemmän 85 kg painoisena kuin hoikkana ja terveenä? Jos saisit mahdollisuuden laihtua vaikka kolmekymmentä kiloa, niin jättäisitkö laihtumatta? En usko, että kukaan jäisi mieluummin lihavaksi.

Ja kyllä, ennen kuin tulette mussuttamaan kaiken maailman kilpirauhasista ja vajaatoiminnasta, niin se on totta, että osa lihavista kärsii sairaudesta eikä pysty laihduttamaan. Mutta. Se on vain hyvin pieni osa. 90% lihavista ei ole minkäänlaisen sairauden nujertama ja pystyisi laihduttamaan. Sen sijaan osa teistä pettää itseään.

Just joo ja juupa juu, onpahan mullakin taas murheet. Se ei kuulu mulle pirujakaan, painatko 80 kiloa vai 150 kiloa, itsepähän massanne kannatte. Mutta sanoinpahan vaan, ja tästä ei kenenkään tarvitse ottaa sydämeensä.

Vierailija
8/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 06:51"]Ap oikeilla jäljillä. Tai sitten keksitään aina naurettavia tekosyitä omalle lihavuudelle.

"Mulla on isot luut."

Siis oikeasti. Kuka, KUKA muka viihtyy enemmän 85 kg painoisena kuin hoikkana ja terveenä? Jos saisit mahdollisuuden laihtua vaikka kolmekymmentä kiloa, niin jättäisitkö laihtumatta? En usko, että kukaan jäisi mieluummin lihavaksi.

Ja kyllä, ennen kuin tulette mussuttamaan kaiken maailman kilpirauhasista ja vajaatoiminnasta, niin se on totta, että osa lihavista kärsii sairaudesta eikä pysty laihduttamaan. Mutta. Se on vain hyvin pieni osa. 90% lihavista ei ole minkäänlaisen sairauden nujertama ja pystyisi laihduttamaan. Sen sijaan osa teistä pettää itseään.

[/quote]

Toi on NIIIN tuttua että vedotaan tohon kilpirauhaskikkaan, vaikka oikeasti lihava ei olisi minkäänlaisen sairauden altistama. Ja kaikki tommonen isot luut- paska joutaa romukoppaan. Pysyy tuulella pystyssä juu-u, mutta pysyykö kesällä pinnalla vai vajoaako järven pohjaan kuin kivi?

Nyt läskit lenkkipolulle!

Vierailija
9/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 06:51"]Ap oikeilla jäljillä. Tai sitten keksitään aina naurettavia tekosyitä omalle lihavuudelle.

"Mulla on isot luut."

Just joo ja juupa juu, onpahan mullakin taas murheet. Se ei kuulu mulle pirujakaan, painatko 80 kiloa vai 150 kiloa, itsepähän massanne kannatte. Mutta sanoinpahan vaan, ja tästä ei kenenkään tarvitse ottaa sydämeensä.

[/quote]

Täällä yksi lihava ilmoittautuu tunnistaneensa itsensä. Kyllä. Niin juuri. Voin myöntää puolustelevani ylipainoani juuri tuolla tavoin. En ole minkäänlaisen sairauden uhri, vaan liikakiloni johtuvat yksinkertaisesti syömisestä. Tapani on myös lykätä laihdutusta, ja uskottelen itselleni mitä erikoisimmin keinoin, että kilot vain jotenkin maagisesti sulautuvat kehooni.

Tietääkö joku jotain lihavaterapeuttia yms. jolla saiai nänä hirvittävät verukkeet karkotettua ja minut motivoitumaan laihdutukseen?!

Vierailija
10/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on isot luut."

[/quote]

Nonni. Joku otti sydämeensä, vaikka kielsin. Sen näkee alapeukuista!

Vierailija
11/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin murheet. Heti aamusta pitää olla naama mutrussa ja miettiä toisten syömisiä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
12/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että suurin osa ylipainoisista ihmisistä ovat hyvinkin tietoisia ylipainostaan ! Ja miksi sitä on!

Mikäli painonhallinta olisi niin helppoa kun AV mammat täällä selostaa niin eihän täällä maapallolla olisi yhtään ylipainosta.

Mun mielestä te kaikki pulkan naru kukkakeppi besservisserit voitte alkaa personaltrainereiksi, kitkette läskiä kun rikkaruohoa maailman tappiin asti.

Pitäisikö seuraava aloitus olla:

Monella laihalla läskivihaajalla on ongelmia itsetunnon kanssa tai muutoin psyykkisiä ongelmia ja pakonomainen tarve puuttua muiden asioihin.

Kaikesta huolimatta hyvää alkavaa viikkoa.

Vierailija
13/13 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai hurjasti ylipainoinen =D =D