Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sellainen ihminen mt-potilas, joka ei saa siivottua röykkiöitä pöydiltä millään pois

Vierailija
21.12.2020 |

Ja kysyn tätä tietenkin kaverin puolesta. Hänellä on kaikki pöytätasot täynnä tavaraa, väittää ettei muista käyttää tavaroita, jos ne eivät ole näkyvillä.

Toisaalta ahdistuu valtavasti noista röykkiöistä,mutta ei anna muiden koskea niihin, joskus harvoin saa niin paljon voimia, että saa vietyä ne pois näkyvistä.
Yleensä tosin vain silloin, jos on vieraita tulossa (kerran vuodessa).

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nero.

Vierailija
22/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkuiset pöydät on älykkyyden merkki :))

T. Pöydän tavarat tursuaa kohta lattioille ja viikatteen vaatteet odottavat penkillä kaappiin menoa. Olen meganero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä dg mahtaa olla ihmisillä jotka kutsuvat

vieraita sekasotkunsa keskelle.

Nyt puhutaan siis sellaisesta, että kävellessään saa katsoa mihin mahtuu astumaan ja pöytä pitäisi lakaista.

Vierailija
24/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Pöydän tavarat tursuaa kohta lattioille ja viikatteen vaatteet odottavat penkillä kaappiin menoa. Olen meganero

Viikatut siis, en omista viikatetta. Ja vaikka omistaisin, en pukisi sitä

Vierailija
25/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä dg mahtaa olla ihmisillä jotka kutsuvat

vieraita sekasotkunsa keskelle.

Nyt puhutaan siis sellaisesta, että kävellessään saa katsoa mihin mahtuu astumaan ja pöytä pitäisi lakaista.

Meille ihmiset tulee yleensä kutsumatta. Miksiköhän?

Vierailija
26/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. Olen vastuullisessa työssä ja hoidan työni hyvin, teen tulosta ja minusta pidetään töissä. Kotona en jaksa tehdä juuri mitään. Kaikki tasot on täynnä roinaa. Toki tiedän hyvin, mikä tavara on missäkin. Mutta en nauti tilanteesta. Järjesteleminen (kotona) on minusta aivan kauhean uuvuttavaa. Puolen vuoden välein saan tasot siisteiksi ja 2 vuorokaudessa tilanne on palautunut ennalleen. Imuroin kyllä ja moppaan säännöllisesti.

Vierailija
27/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikatut siis, en omista viikatetta. Ja vaikka omistaisin, en pukisi sitä

Viikate mukaan ja eikun kylille kummittelemaan ! 😊😷

Vielä varoiksi kassiin emätin ja norppa: ja kas, mikään ei voi mennä pieleen!

(Ehkä joillekin aukeaa jälkimmäinen lauseeni.)

Vierailija
28/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ocd-tyyppinen oirekuva tai hoarding -syndrooma?

OCD ja hoarding-syndrooma😂😂😂😂😂😂😂😂 LOPETTAKAA jo tuo naurettava englannin vääntäminen, SANAT OVAT HAMSTRAUS JA PAKKO-OIREINEN HÄIRIÖ, pełłet🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Vierailija
29/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen tasojensotkija ja ainut diagnoosi on ADHD. Päälle päin tätä hulluutta ei huomaa, koska ulkomuodoltani olen ehkä tavallista laittautuneempi. Tavarat eivät vain mene oikeille paikoilleen käytön jälkeen ja pöydille kerääntyy askartelusälää, kahvikuppeja, meikkejä, kynsilakkoja yms. Olen lapsesta asti ollut tällainen, vaikka äiti yrittikin patistaa siivoamaan. Tosin nyt muutaman vuoden sisällä olen pyrkinyt skarppaamaan, ettei mitään järjetöntä kaaosta tule enää, koska lapsi on sen ikäinen että kavereita saattaa tulla kylään lyhyellä varoitusajalla... Muutaman kerran on käynyt niin, että lapsivieraat ovat heittäneet kommenttia enkä halua että oma lapsi joutuu häpeämään kotiaan.

Vierailija
30/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai tuosta voi mitään päätellä. Luin joskus jutun Hämeen-Anttilan pariskunnasta, molemmat huippuälykkäitä, pitkälle opiskelleita ihmisiä, ja jutusta jäi käsitys että koti täynnä kirjakasoja. Ei varmasti ole mt-oireilua kaikilla. Voipi vaan muut prioriteetit ajaa järjestelyn ohi.

Vierailija
31/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

29,

jos kokeilisit ottaa itellesi yhden oman pöydän, vähän jossain sivussa. Ja yrität lastata aina siihen yhteen paikkaan roinakkeet.

Kun joku tulee kylään, ei muuta kuin äkkiä "pyykkiä" eli pyyhettä tms isoa tekstiiliä siihen roinan päälle. "Menossa silitykseen". 😊😁

Vierailija
32/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex miesystävä ei saanut siivottua röykkiöitä pöydiltä 🙄. Ihan terve oli, mutta ei sopiva vakavaan suhteeseen, 

Vierailija
33/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen. Olen vastuullisessa työssä ja hoidan työni hyvin, teen tulosta ja minusta pidetään töissä. Kotona en jaksa tehdä juuri mitään. Kaikki tasot on täynnä roinaa. Toki tiedän hyvin, mikä tavara on missäkin. Mutta en nauti tilanteesta. Järjesteleminen (kotona) on minusta aivan kauhean uuvuttavaa. Puolen vuoden välein saan tasot siisteiksi ja 2 vuorokaudessa tilanne on palautunut ennalleen. Imuroin kyllä ja moppaan säännöllisesti.

Minä myös. Oma yritys, pieni tosin mutta plussalla, jopa korona-aikana :)

Teen kirjanpidon itse. Olen pidetty minäkin, kykenen pitkiin ihmissuhteisiin, elän mielestäni mielekästä elämää.

Sekä töissä että kotona tasot täynnä tarpeellista (😅) tavaraa. Huolehdin puhtaudesta. Heitän myös tarpeettomat tavarat pois aika ajoin.

Aion ottaa käyttöön tuon ensimmäisen vapaan tason menetelmä -ilmauksen. Ja suosittelen myös metodia niille, joille se sopii. Syyllisyyttä ei tarvitse tuntea :)

Vierailija
34/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytä sotkussa. Enää yksi päivä aikaa.

Tuskin saan kuntoon.

Myönnän että on mt-ongelmia.

Tosin en ole itse niitä aiheuttanut.

Vierailija
35/35 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös samanlainen. Kaikki on suht järjestyksessä mutta yksi taso näkyvällä paikalla koko ajan hirveässä sotkussa. Muualla ei ole tilaa ja tuo näkyy silmiin melkein kaikkialta. Toisaalta ahdistaa sotkuisuus, toisaalta silmä ei edes huomaa sitä. Eikä minulla ole mitään sen suurempaa elämänhallinnan ongelmaa, menestyvä ihminen jne. Ei diagnooseja.

Paitsi anoppini silmään se kasa suorastaan sattuu, ja hän ei osaa pitää suutaan kiinni, joten suurin haitta tuosta kasatasosta on urputtava anoppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän