Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä muu tauti saa yskimään niin että oksentaa kuin korona?

Vierailija
21.12.2020 |

Luin juuri jutun brittiläisestä parlamentin jäsenestä, joka sairastanut Koronan. Oli kuulemma niin paha tauti, että yskitti niin, että välillä oksensi.

Mulla oli viime tammikuussa karmea flunssa. Ei kuumetta. Kesti yli kuukauden. Ja yskin tauotta niin, että välillä tuli oksennus.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta menin lääkäriin, sain antibiootit keuhkoputkentulehdukseen. Lääkäri vähän naurahtaen kyseli, että enhän ole ollut Kiinassa ja eihän ole hengenahdistusta. Oli itse lähdössä talvilomalle Italiaan.

Mutta yli kuukauden kesti. Ja meni kaksi kuukautta, että toivuin täysin.

Vierailija
2/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on ollut Euroopassakin jo syksyllä, koronaa.

Itsekin yskin helmikuun lopulla niin, että oksensin. Haju- ja makuaisti menivät. Kuljen töihin lentokenttäjunalla, ehkäpä sain koronan joltakulta Italian- tai Kiinan-matkaajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon: tupakoinnin aiheuttama keuhkoputkentulehdus.

Vierailija
4/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju ihan tavallinen yskä tai hinkuyskä.

5/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. hinkuyskä aiheuttaa tollasta. Ei korona ole ainoa oksennukseen asti yskittävä tauti.

Vierailija
6/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korona oksentaa?

Vierailija
7/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaa kuin korona? Mitä tuo tarkoittaa?

Vierailija
8/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten korona oksentaa?

Sama jäi mua vaivaamaan.

Vierailija
9/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on ollut Euroopassakin jo syksyllä, koronaa.

Itsekin yskin helmikuun lopulla niin, että oksensin. Haju- ja makuaisti menivät. Kuljen töihin lentokenttäjunalla, ehkäpä sain koronan joltakulta Italian- tai Kiinan-matkaajalta.

No mä sain tuon pöpön lapsestani. Jolla oli päivän kuumetta, kaksi päivää vähän yskitti ja se oli siinä. Mä taas olin kuukauden kipeä.

En tiedä, mistä lapsi olisi voinut saada. Päiväkodista tai exän jouluna tavatuilta, paljon matkustavilta sukulaisilta.

Vierailija
10/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma. Kurkku oli hiton kipeä ja tuli sitä yskittyäkin, mut ei nyt sentään oksennus tullut suuhun.

Vierailija
11/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikon flunssa

löystynyt mahalaukun sulkijalihas

Keuhkokuume

Vierailija
12/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Esim. hinkuyskä aiheuttaa tollasta. Ei korona ole ainoa oksennukseen asti yskittävä tauti.

Mulla on hinkuyskärokotus.

Vierailija
13/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoputkentulehdus voi kestää viikkokausia, jos ei hommaa antibioottikuuria. Sillä se lähtee kyllä suhteellisen nopeasti.

Vierailija
14/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksentaa kuin korona? Mitä tuo tarkoittaa?

Niin siis mikä muu tauti kuin korona saa yskimään niin, että lopulta oksentaa?

Vierailija
15/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa tauti, joka laittaa kyseisen henkilön syystä tai toisesta yskimään niin paljon, että mahalaukun sulkijalihas aukenee.

Vierailija
16/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus otsikkoon: tupakoinnin aiheuttama keuhkoputkentulehdus.[/

En ole koskaan tupakoinut.

Vierailija
17/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoputkentulehdus voi kestää viikkokausia, jos ei hommaa antibioottikuuria. Sillä se lähtee kyllä suhteellisen nopeasti.

Mulla on ennenkin ollut keuhkoputkentulehdus. Silloin käskettiin odottaa kaksi viikkoa, että menis itsellään ohi. Ei kyllä mennyt.

Vierailija
18/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Mulla oli hinkuyskä v.2003 kun olin epähuomiossa päästänyt rokotuksen vanhentumaan. Ensin sai lääkityksen keuhkoputkentulehdukseen, mutta se yskä vaan jatkui niin että yrjötti. Kerran tuli litra jäätelöä melkein samantien ylös. Yskän taltutti lopulta Atrovent- niminen reseptilääke, jota annosteltiin inhalaattorilla.

Vierailija
19/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan melkeinpä mikä vain hengitystietulehdus.

Terveisin allergikko atoopikko, krooninen bronkiitti ja sinuiitti, usempi keuhkokuume, influenssa ja mykoplasma, poski- ja otsaontelotulehdus ja oksentanut limaa jo yli 20v. Paha yskä aiheuttaa oksennusrefleksin, mutta ei se tarkoita välttämättä koronaa. Viime tammikuukaan ei täsmää ajallisesti siihen, että sinulla olisi ollut korona. Ellet sitten tosiaan oleskellut Wuhanissa.

Vierailija
20/20 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan melkeinpä mikä vain hengitystietulehdus.

Terveisin allergikko atoopikko, krooninen bronkiitti ja sinuiitti, usempi keuhkokuume, influenssa ja mykoplasma, poski- ja otsaontelotulehdus ja oksentanut limaa jo yli 20v. Paha yskä aiheuttaa oksennusrefleksin, mutta ei se tarkoita välttämättä koronaa. Viime tammikuukaan ei täsmää ajallisesti siihen, että sinulla olisi ollut korona. Ellet sitten tosiaan oleskellut Wuhanissa.

Wanhaa tietoa, Italiasta on löydetty koronaa jo syyskuulta otetuista näytteistä.