Mikä muu tauti saa yskimään niin että oksentaa kuin korona?
Luin juuri jutun brittiläisestä parlamentin jäsenestä, joka sairastanut Koronan. Oli kuulemma niin paha tauti, että yskitti niin, että välillä oksensi.
Mulla oli viime tammikuussa karmea flunssa. Ei kuumetta. Kesti yli kuukauden. Ja yskin tauotta niin, että välillä tuli oksennus.
Kommentit (20)
Sitä on ollut Euroopassakin jo syksyllä, koronaa.
Itsekin yskin helmikuun lopulla niin, että oksensin. Haju- ja makuaisti menivät. Kuljen töihin lentokenttäjunalla, ehkäpä sain koronan joltakulta Italian- tai Kiinan-matkaajalta.
Vastaus otsikkoon: tupakoinnin aiheuttama keuhkoputkentulehdus.
Raju ihan tavallinen yskä tai hinkuyskä.
Esim. hinkuyskä aiheuttaa tollasta. Ei korona ole ainoa oksennukseen asti yskittävä tauti.
Oksentaa kuin korona? Mitä tuo tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten korona oksentaa?
Sama jäi mua vaivaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä on ollut Euroopassakin jo syksyllä, koronaa.
Itsekin yskin helmikuun lopulla niin, että oksensin. Haju- ja makuaisti menivät. Kuljen töihin lentokenttäjunalla, ehkäpä sain koronan joltakulta Italian- tai Kiinan-matkaajalta.
No mä sain tuon pöpön lapsestani. Jolla oli päivän kuumetta, kaksi päivää vähän yskitti ja se oli siinä. Mä taas olin kuukauden kipeä.
En tiedä, mistä lapsi olisi voinut saada. Päiväkodista tai exän jouluna tavatuilta, paljon matkustavilta sukulaisilta.
Mykoplasma. Kurkku oli hiton kipeä ja tuli sitä yskittyäkin, mut ei nyt sentään oksennus tullut suuhun.
Astmaatikon flunssa
löystynyt mahalaukun sulkijalihas
Keuhkokuume
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Esim. hinkuyskä aiheuttaa tollasta. Ei korona ole ainoa oksennukseen asti yskittävä tauti.
Mulla on hinkuyskärokotus.
Keuhkoputkentulehdus voi kestää viikkokausia, jos ei hommaa antibioottikuuria. Sillä se lähtee kyllä suhteellisen nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Oksentaa kuin korona? Mitä tuo tarkoittaa?
Niin siis mikä muu tauti kuin korona saa yskimään niin, että lopulta oksentaa?
Mikä tahansa tauti, joka laittaa kyseisen henkilön syystä tai toisesta yskimään niin paljon, että mahalaukun sulkijalihas aukenee.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus otsikkoon: tupakoinnin aiheuttama keuhkoputkentulehdus.[/
En ole koskaan tupakoinut.
Vierailija kirjoitti:
Keuhkoputkentulehdus voi kestää viikkokausia, jos ei hommaa antibioottikuuria. Sillä se lähtee kyllä suhteellisen nopeasti.
Mulla on ennenkin ollut keuhkoputkentulehdus. Silloin käskettiin odottaa kaksi viikkoa, että menis itsellään ohi. Ei kyllä mennyt.
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Mulla oli hinkuyskä v.2003 kun olin epähuomiossa päästänyt rokotuksen vanhentumaan. Ensin sai lääkityksen keuhkoputkentulehdukseen, mutta se yskä vaan jatkui niin että yrjötti. Kerran tuli litra jäätelöä melkein samantien ylös. Yskän taltutti lopulta Atrovent- niminen reseptilääke, jota annosteltiin inhalaattorilla.
Ihan melkeinpä mikä vain hengitystietulehdus.
Terveisin allergikko atoopikko, krooninen bronkiitti ja sinuiitti, usempi keuhkokuume, influenssa ja mykoplasma, poski- ja otsaontelotulehdus ja oksentanut limaa jo yli 20v. Paha yskä aiheuttaa oksennusrefleksin, mutta ei se tarkoita välttämättä koronaa. Viime tammikuukaan ei täsmää ajallisesti siihen, että sinulla olisi ollut korona. Ellet sitten tosiaan oleskellut Wuhanissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan melkeinpä mikä vain hengitystietulehdus.
Terveisin allergikko atoopikko, krooninen bronkiitti ja sinuiitti, usempi keuhkokuume, influenssa ja mykoplasma, poski- ja otsaontelotulehdus ja oksentanut limaa jo yli 20v. Paha yskä aiheuttaa oksennusrefleksin, mutta ei se tarkoita välttämättä koronaa. Viime tammikuukaan ei täsmää ajallisesti siihen, että sinulla olisi ollut korona. Ellet sitten tosiaan oleskellut Wuhanissa.
Wanhaa tietoa, Italiasta on löydetty koronaa jo syyskuulta otetuista näytteistä.
Lopulta menin lääkäriin, sain antibiootit keuhkoputkentulehdukseen. Lääkäri vähän naurahtaen kyseli, että enhän ole ollut Kiinassa ja eihän ole hengenahdistusta. Oli itse lähdössä talvilomalle Italiaan.
Mutta yli kuukauden kesti. Ja meni kaksi kuukautta, että toivuin täysin.