Mikähän minulla oli teininä rinnassa?
Tämä on jälkeenpäin ihmetyttänyt minua.. olin n.14-15-vuotias, kun kerran toista rintaani alkoi kutittaa ja raavin sitä vähän. Meni pari päivää niin toinen nännipiha muuttui oudoksi, se tavallaan iho alkoi halkeilla ja sieltä tuli sellaista kummallista nestettä.
Sotki aina rintaliivitkin.. kestin tuota n.vuoden, pesin rintsikkani itse ettei äiti huomaa (huoh), en siis jostain syystä kehdannut kertoa vanhemmilleni tuosta.
Välillä nännipiha oli ihan vereslihalla..
Ja oire oli vain toisessa rinnassa.
Äitini vei minut sitten lääkäriin kun olin unohtanut liivini lattialle ja oli huomannut sitä nestettä yms niissä. Sain lähetteen jollekin erikoislääkärille ja loppujen lopuksi siihen määrättiin jotain voidetta ja parani parissa viikossa kokonaan. Sen jälkeen, nyt kymmenen vuotta myöhemmin, edelleenkin se oireillut nänni on erinnäköinen kuin toinen.
Vasta nyt vanhempana olen joskus miettinyt että mikähän siinä oli.. enteilikö rintasyöpää, tulenko joskus sairastumaan siihen? Muistan vain kun tk:n lääkäri oli ihan ihmeissään ja varsinkin kun sitä nestettä ja ihorikkoa oli kestäyt vuoden verran.,
Kommentit (5)
Voiko hiivatulehdus "olla" nännissä? Juu voisin kysyä äidiltä.
Jaa'a. Ei sitä koskaan tiedä sairastuuko joskus rintasyöpään. Mutta ei sulla ainakaan teininä syöpää ollut, koska nyt olisit kuollut jo ajat sitten.
Joku krooninen tulehdus. Ei tuolla mitään tekemistä syövän kanssa ole.
Mulla oli teininä tosi huonot ja kuluneet rintsikat, jotka hiersi nännipihaan sellaisen kuivan läntin. Sitten kun sitä raapi, niin kuivan ihon alta tuli sitten "veresliha", ja oli sellainen kosteahko se kohta. Parani perusvoiteella.
Ehkä sulla sama?
Hiivatulehdus tms. Äitisi ehkä muistaisi?