Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ihmeen isovanhempien oikeudet?! Anoppi pakottaa lapsen yökylään

Vierailija
18.05.2014 |

Pitäisi viedä poika vähintään kerran kuukaudessa anoppilaan yökylään, mielellään koko viikonlopuksi. Anoppi vetoaa oikeuksiinsa nähdä lapsenlastaan, uhkasi kerran ls-ilmoituksella. Joo, tuollaiselle ilmoitukselle naurettaisiin, mutta silti! Appi ei sano asiaan mitään, on ihan tossun alla muutenkin.

Poika on nyt 2v ja tätä mankumista on kuultu pojan syntymästä asti. En kestä enää. En todellakaan laita lasta yökylään minnekään, edes omalle äidilleni, koska ei ole tarvetta!

Minua vituttaa ja surettaa, että pojan mummi käyttäytyy näin omistavasti. Tämä hiertää välejämme melkoisesti. Olen kyllästynyt jatkuvaan tappeluun. Anoppi puskee yllättäen kylään ja yrittää väkisin viedä poikaa ulos, omii hänet jos ymmärrätte. Olen sanonut tästä monta kertaa, mutta minähän olen säälittävä ja yritän viedä häneltä lapsenlapsen ja hänellä on oikeus AAAARGH!

Kyllä, olen raivopäinen ämmä, koska en enää JAKSA!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs asiaan sanoo lapsen isä? Miten joku voi tulla kylään vasten tahtoasi? Et päästä sisään, siinäpä se. Anopilla ei ole mitään oikeuksia lapseesi

Vierailija
2/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pitäisi laittaa jalka maahan, ladella äidilleen teidän perheen säännöt ja katkaista välit, jos ei homma ala pelittämään. Kerro miehellesi kuinka paljon stressiä ja mielipahaa anoppi aiheuttaa sinulle, siltä varalta, ettei ole vielä täysin ymmärtänyt.

Jos mies ei tähän suostu, niin sinulla on oikeus katkaista omat välisi anoppiisi. Sitten ei anoppi astu jalallaan teidän kotiinne sinun siellä ollessa. Tavatkoon lastanne tämän isän seurassa sitten. En minä ainakaan sietäisi kohtuutonta lisästressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi tulee sisään vaikka kiellät => soita poliisit

Jos anoppi vie lapsen vaikka kiellät => soita poliisit

Vierailija
4/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti rasittavaa, mutta eikö se nyt lopu jos rauhallisesti ja provosoitumatta jatkat omalla linjalla. Jos anoppi huutaa, ettet voi kieltää häntä näkemästä poikaa, niin sano rauhallisesti, että saat nähdä poikaa, pääsetkö kylään ensi viikonloppuna/voisitko hoitaa pari tuntia tiistai-iltana/tms. Jos tulee kutsumatta kylään etkä jaksa niin sano, että teillä on ikävä kyllä nyt menoa, ja lähdet kanssa lapsi mukana. Jatka ystävällisesti ja johdonmukaisesti. Jos ei auta niin eikö mies voi pitää äidilleen puhuttelua?

Vierailija
5/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri samaa; älä päästä sisään. Tehköön ls ilmoituksen, ehkä asiaan joku selvyys tulee. Lapsi voi kuitenkin haluta teininä mennä mummolaan, esim itse olin todella innoissani kun pääsi hiihtolomilla ala-asteella mummolaan, joten välejä ei kannata pilata, ehkä keskustelu mummon kanssa olisi paikallaan. Lapsi on sen verran pieni että tatvitsee vanhempiaan. Kerran kuukaudessa kuulostaa mielestäni aika kohtuulliselta, moni olisi iloinen kun saa miehen kanssa omaa aikaa käydä ravintolassa yms. Mutta lapsi on vielä pieni, kuten sanottu, te päätätte jos haluatte että lapsi kasvaa vanhempiensa luona. :) avainsanahan tässä hommassahan voi tulla vain mieheltäsi, mitä mieltä hän on, eikö kiinnosta selventää läheistensä välejä.

Vierailija
6/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista olen minäkin saanut kestää sukulaisten ja miehen sukulaisten taholta. Kerran uhkasin soittaa poliisit isäni takia - uskoi ja lähti. Olisin varmasti soittanutkin.

Anopille kiukuttelin oikein kunnolla kerran, on vissiin ainakin osittain tajunnut tunkeilevansa liikaa. Mäkin olen kuullut kaikenlaista soopaa. Kuulemma omin lapseni ja hän kiintyy minuun liikaa, kun en antanut lasta tarpeeksi hoitoon ja yökylään ja kehtasin vielä imettää liian vanhaksi (2 v). Jep...

Vierailija
7/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se nyt niin paha päästää lapsi joskus yhdeksi yöksi mummolleen yökylään, vaikkei olisikaan varsinaista tarvetta?

Vierailija
8/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta yhdeyden pito. Kusipäiden ja hankalien ihmisten kanssa ei kannata ollaa missään tekemissä.

Vierailija
9/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokemusta vastaavasta. Kolmevuotiaan olin sitten valmis päästämään ja ajattelin että nyt se on suuri päivä kun saa lapsen luokseen. Mutta ei sanonutkaan mitään eikä ottanut lasta! Eli oli mankumisen ilosta piinannut kolme vuotta!

Vierailija
10/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kato peiliin ja kasva aikuiseksi. ei anoppi yksin nyt oo hankala, sä kuulostat minä minä minä tyypiltä joka haluaa määrätä kaiken ja kaikesta. mitä hemmetin pahaa siinä on jos isoäiti haluaa viettää lapsen lapsensa kanssa aikaa. vaikka tuleekin välillä yllätys käyneille, ni onks se maailmanloppu? niin ku joku jo sanoi, eiks ole hienoa et laps sais olla välillä isovanhemmilla yökylässä ja te saisitte viettää miehen kanssa rauhassa yhteistä aikaa? lapsikin oppii arvostamaan isovanhempiaan ja vanhempia ihmisiä. usko pois et sä tolla tyylillä mitään hyvää lapsellesi opeta! mieti! suhde isovanhempiin on lapselle todella tärkeä!

Vierailija
11/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, isoäiti on hieman omistava, mutta: miksi ihmeessä on niin vaarallista, jos isoäiti haluaa viettää lapsenlapsensa kanssa aikaa?

Ymmärrän reaktiosi jos isoäiti on jollain tavalla lapselle vaarallinen - jos taas ei ole, niin olet ahdistavan omistava äiti.

Sinun äitiyttäsi ei vähennä se, että isoäiti on aktiivisesti läsnä lapsenlapsensa elämässä. Miksi yökyläily on niin ehdoton ei? Voisi olla hauska kokemus sekä sinulle että lapselle.

Vaikutat hieman yliholhoavalta ja kontrollihaluiselta äidiltä - lapselle voisi olla ihan hyväksikin olla välillä isoäitinsä kanssa, sinullekin se voisi olla kasvun paikka.

Vierailija
12/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua päästää lastasi sinne niin et päästä. Sinun ei tarvitse selitellä mitään kenellekään, sinä olet lapsen äiti ja se riittää. Voit toki sanoa, että jos tuollaisia uhkauksia tulee vielä kerrankin, on välit sillä selvä siihen saakka kunnes lapsi on 18 vuotias. Voit sen myös tehdä. Sinä olet äiti ja sinun yli ei hypitä varsinkin jos miehesi on äitinsä tossun alla. Sinun pitää olla vahva tässä asiassa ja pysyä kannassasi ja sanomisissasi vaikka toisesta päästä tulisi mitä.

Vierailija
13/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin antaa omat lapsukaiseni tuolle muorille hoitoon.Edellyttäen että on muuten ihan normi eläkeläinen, ei alko tms. Omat mummit ei paljoa innostu meidän lapsista.

Vierailija
14/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä nämä jotkut anopit. Oma anoppini käyttäytyi kuin lapseni olisi ensisijaisesti ollut hänen lapsenlapsensa, jonka avulla hänen on saatava toteuttaa mummouttaan. Samanlaista kiukuttelua sain kohdata, kun lapsi oli pieni enkä halunnut antaa hoitoon niin pienenä. Onneksi on nyt rauhoittunut, kun on saanut muita lapsenlapsia.

Vierailija
15/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nyt on kyse periaatteesta, ei omistushalusta. Jos mummo uhkailee ls-ilmoituksella, ei hänellä ole kaikki kotona, joten en hänelle lastani edes näyttäisi. Ap:n ei kannata asiasta kuitenkaan säikähtää, mummolla on nyt tässä pelissä huonot kortit ja hän tietää sen hyvin itsekin ja siksi yrittää kieroilla pelin vilpillä. Mummo kuulostaa sen verran ongelmaiselta, että kirjoittaisin kaikki hänen uhkailunsa ylös ja nostaisin ne muistiinpanot esiin jos sille tarvetta tulee.

Vierailija
16/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä lapsesi oikeus isovanhempiin???

Vierailija
17/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi ei ole päästään sekaisin tai muuten vaaraksi  muille, niin miksei se lapsenne voisi silloin tällöin käydä yökylässä mummolassa? Vaikuttaa jonkinasteiselta valtataistelulta. Hankkiaa äkkiä toinenkin lapsi, niin saatte perspektiiviä! ;)

Vierailija
18/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isän mielipiteellä ei taaskaan taida olla väliä?

Vierailija
19/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:13"]

entä lapsesi oikeus isovanhempiin???

[/quote]

No mikä sitä tässä uhkaa? Ei 2-vuotias tarvitse mitään yökyläilyjä luodakseen lämpimän suhteen isovanhempiinsa, jestas sentään!

Vierailija
20/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 21:32"]

Miehesi pitäisi laittaa jalka maahan, ladella äidilleen teidän perheen säännöt ja katkaista välit, jos ei homma ala pelittämään. 

[/quote]

Veri tahtoo olla vettä sakeampaa.