Riisipuuro kauramaidosta - pyhäinhäväistystäkö?
Kehtaako keittää riisit kauramaidossa ja käyttää sitä vielä piirakoiden täytteeksi?
Kommentit (72)
Kehtaa tietysti, myös kookos käy, mutta ei ehkä juuri karjalanpiirakoihin.
Pyhästä en tiedä mutta tuskin hyvää.
Tårta på tårta.
Käytä mielummin Valion Kiehu-maitojuomaa, niin et polta riisipuuroa kattilan pohjaan.
Tulee parempaa, kun lämpimän maidon tunkkainen maku jää pois. Tuskin haluat enää maitopuuroja sen jälkeen tehdä.
Kiitos vinkeistä! En normaalisti käytä maitoa ja joku kaurajuoma löytyy kaapista. En maidon takia viitsi lähteä kauppaan :)
Iloista joulun odotusta kaikille!
AP
Mitenkä paljon sitä kauraa olikaan tässä kauramaidossa? lisättyjä muita aineita liikaa minulle.
Kuulostaa oudolta yhdistää riisi ja kaura, mutta makunsa kullakin. Itse tekisin maidottoman puuron riisijuomaan. Se on tarpeeksi neutraalin makuista.
Ei ole olemassa kauramaitoa. Maitoa tuottavat vain nisäkkäät, ei kasvit.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta yhdistää riisi ja kaura, mutta makunsa kullakin. Itse tekisin maidottoman puuron riisijuomaan. Se on tarpeeksi neutraalin makuista.
Ootko maistanut kauramaitoa? Se on tosi neutraalin makuista.
Mä teen kaurakermaan. Keitän ensin vedessä ja lisään loppua kohti kaurakerman.
Minä teen riisipuuron aina perunariisistä ja maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Kaukana neutraalista. Maistuu nestemäiselle kaurapuurolle. Kauran maku on niin hallitseva, että epäilen sen tulevan läpi riisipuurossakin. En pidä kaurajäätelöstä ja -jugurteistakaan, koska ne maistuvat liikaan kauralle.
Riisipuuro riisijuomaan tehtynä on todella hyvää. Kauramaidon kanssa tulee hieman kaurapuuromainen vivahde mielestäni.
Lautasella päälle laitan aina kanelimaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa kauramaitoa. Maitoa tuottavat vain nisäkkäät, ei kasvit.
Neiti Näppärä ei ole kuullut kookosmaidosta tai kaakaovoista? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Kaukana neutraalista. Maistuu nestemäiselle kaurapuurolle. Kauran maku on niin hallitseva, että epäilen sen tulevan läpi riisipuurossakin. En pidä kaurajäätelöstä ja -jugurteistakaan, koska ne maistuvat liikaan kauralle.
Ok. Musta ei maistu kaurapuurolle.
Se litku, mitä kaurasta saadaan, ei ole maitoa.
Joo, mutta osta rasvasempaa laatua.
Siihen suositellaan näitä barista/kahviversioita.