Olen tunnustuksellinen kristitty. Ylä- tai alapeukuta, kiitos!
Käytänössä tämä tarkoittaa esim. seuraavaa:
- Aborttilain pitäisi mielestäni olla tiukka, mutta en vastusta aborttia kokonaan.
- Vastustan eutanasiaa.
- Materialistiset arvot ovat minulle toissijaisia.
- Työ on palvelutehtävä Jumalalle ja lähemmäiselle.
- En käännytä.
- Laulan virsiä autossa (cd:n mukana).
- Tunnen usein huonoa omaatuntoa.
Entä Sinä?
Kommentit (8)
Et käännytä, mutta silti haluat lainsäädännön perustuvan sinun vakaumukseesi? Ja siten päättää kaikkien muiden, vaikka he eivät mitenkään jaa vakaumustasi? (Tuo aborttikohta siis.)
Epäloogista tai jopa kaksinaismoralistista.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 21:03"]
Et käännytä, mutta silti haluat lainsäädännön perustuvan sinun vakaumukseesi? Ja siten päättää kaikkien muiden, vaikka he eivät mitenkään jaa vakaumustasi? (Tuo aborttikohta siis.)
Epäloogista tai jopa kaksinaismoralistista.
[/quote]
Vaaleissa äänestäminen ja tai poliittisen mielipiteen omaaminen ei ole käännyttämistä. Ja tottakai äänestän vakaumukseni mukaan :D. En vastusta aborttia kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 20:57"]
- Aborttilain pitäisi mielestäni olla tiukka, mutta en vastusta aborttia kokonaan.
- Vastustan eutanasiaa.
- En käännytä.
Entä Sinä?
[/quote]
Minä kannatan aborttia ja eutanasiaa.
Teen työtä rahan takia tai harrastuksena.
En laula virsiä autossa koska mulla on aina autossa Voice päällä, joskus Vain Elämää ykköskauden levyt.
En minäkään rahaa palvo, enkä käännytä ketään, ainakaan tahallisesti ja tunnen huonoa omaatuntoa milloin mistäkin, koska olen vailinainen ihminen kuten kaikki muutkin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 20:57"]
- Vastustan eutanasiaa.
- En käännytä.
Entä Sinä?
[/quote]
Minä kannatan aborttia ja eutanasiaa.
Teen työtä rahan takia tai harrastuksena.
En laula virsiä autossa koska mulla on aina autossa Voice päällä, joskus Vain Elämää ykköskauden levyt.
En minäkään rahaa palvo, enkä käännytä ketään, ainakaan tahallisesti ja tunnen huonoa omaatuntoa milloin mistäkin, koska olen vailinainen ihminen kuten kaikki muutkin.
[/quote]
Ok! :)
En minäkään aina virsiä kuuntele, musiikkimakuni on kohtalaisen monipuolinen. Ainoa, mitä en nykyään oikein millään jaksaisi, on nämä alatyyliset aamunaloitukset tyyliin Suomipop. Mies kuuntelee niitä välillä ja tasapuolisuuden nimissä yritän vuorostani kestää hänen kanavavalintaansa.
- Aborttilain pitäisi mielestäni olla tiukka, mutta en vastusta aborttia kokonaan. --> samaa mieltä
- Vastustan eutanasiaa. --> kannatan eutanasiaa
- Materialistiset arvot ovat minulle toissijaisia. --> minulle myös
- Työ on palvelutehtävä Jumalalle ja lähemmäiselle. --> en usko Jumalaan, muuten samaa mieltä
- En käännytä. --> hyvä, en minäkään
- Laulan virsiä autossa (cd:n mukana). --> en laula virsiä
- Tunnen usein huonoa omaatuntoa. --> minä myös
Päädyin alapeukutukseen, koska vastustat eutanasiaa ja minä kannatan sitä, se on minulle aika tärkeä asia, koska työskentelen kuolemansairaiden kanssa ja oma lapseni oli vaikeavammainen.
Moi. :) yläpeukun, vaikken olekaan kanssasi samaa mieltä. Et kuitenkaan käännytä, mikä on hyvä. Mäkin jätän sut rauhaan. :)
Mä olen agnostikko, tai ateisti (riippuu keltä kysyy). En usko jumaliin, mutten kielläkään. En koskaan tule uskomaankaan, asia jää mulle ikuiseksi mysteeriksi. :)
-Mä olen abortin puolesta.
-Kannatan myös eutanasiaa.
-En erityisemmin välitä materiasta minäkään. Tulen toimeen aika vähällä.
-En ole työelämässä, mutta jos olisin, niin varmaan pakollisen toimeentulon takia.
-En yleensä käännytä ihmisiä, mutta olen muutamalle ehdottanut kirkosta eroamista, kun ovat itse kertoneet, etteivät edes usko, vaan kuuluvat kirkkoon vain koska vanhemmat kastivat, eikä ole tullut erottua.
-Laulan paljon, myös uskonnollissävytteisiä lauluja ja ehkä joskus jotain virttäkin.
-Tunnen huonoa omaatuntoa. Tahdon yrittää olla hyvä ihminen.
Peukutin itseäni b-rappuun