Miten nuo ihmiset ostavat teollisuuslaatikoita jouluksi?
Ja vielä foliossa joka sisältää alumiinia.
Ovat pahoja ja aivan olemattoman makuisia, hyi.
Kommentit (34)
Laitatko ap itse peruna- lanttu- ja maksalaatikot?
Entä kuka tekee mämmiä itse? Ei kukaan.
Minä ostan valmiit laatikot, tuunaan ja maustan ne vielä itse. Tosi hyviä olleet tällä tavalla. Ei ole aikaa tehdä kaikkea itse kun olen aattoon asti töissä.
Väännä sinä ap niin monia laatikoita kuin haluat, mutta minulle riittää yksi pieni rasia porkkanalaatikkoa, sillä ei yhdelle kannata ruveta lootia itse tekemään, vaikka aikaakin olisi.
Koska en pidä ruuanlaitosta, enkä jaksa alkaa västä monimutkaisia ruokia, jotka saa valmiina kaupasta. Ostan kaupasta valmiina kaiken laatikoista kinkkuun ja rosolliin. Ostan myös riisipuuron valmiina.
Jos ap haluaa tulla kokkaamaan meille, niin se kyllä käy, tervetuloa!
Se mitä en tajua on että joku avaa tällaisesta oikein keskusteluketjun. Miten tyhjää sun elämä oikein on ap?
Ostan valmiina, koska en viitsi tehdä vain itselleni yhtä ruokailua varten itse. Minusta ovat parempia kuin itsetehdyt. Porkkana-ja lanttulaatikko riittää.
Hyviä ovat kaikki, saarioiset ym.
Mut nyt oli tullut palsternakkavuokakin erään k-kartanon valikoimiin (CM). Ostin jo toisenkin.
Vain juureksia ym, ei mtn lisäaineita. Sama kun vertailin bataattilaatikoita niin joissakin on perunaa mukana, tuo k.kartanon täyttä batskua. 👍😏
Kaikkien valmistajien ihan kyl maukkaita.
Kokeilkaa lorauttaa kurpitsansiemenöljyä annokseen, valmiiks lämmitetyn porkkanalaatikon kaveriksi, voin luvata että sopii....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä syödään niin vähän, ettei niitä kannata alkaa kotona itse väsäilemään.
Jos niitä tekisi suuret määrät pakasteeeseen, sinne ne jäisivät syömättä.
Ja on edullisempaakin ostaa laatikot kaupasta, niiden tekemiseen menee aikaa ja paistamiseen sähköä.
Osta lantut ja porkkanat kaupasta, kuori ne, keitä ne, muussaa ne, mausta ne, paista ne tuntitolkulla uunissa.
Jäähdytä ja pakasta tai varastoi aattoa varten.
Riittää kun paistaa itse sen kunnon kinkun ja leipoo jouluksi.
Ei kiireisillä töissäkäyvillä ihmisillä ole aikaa suhrata mielettömästi pelkkiin aattona syötäviin juureslaatikoihin.
Helpoimmalla pääsee kun korvaa ne pelliliisellä marinoituja uunijuureksia.
Ööh ei niitä tuntikaupalla pidetä uunissa. Max tunti, sähkö maksaa noin 10 senttiä ja samaan uuniin saa kyllä useammat laatikot kerrallaan. Eli säästön takia kannattaa kyllä tehdä ehdottomasti itse, jos vain on aikaa/jaksamista. Itse käyn töissä ja ihan mielelläni teen ainakin jotkut laatikot.
Sama mulla! Just kuormittavan työn takia laatikkojen tekeminen on mulle terapeuttista. Tykkään kuoria ja pilkkoa, höyryttää, soseuttaa ja maustaa, ja lykätä sitten uuniin. Eihän tuossa kauaa mene. Samalla saa tyhjätä päänsä työasioista ja viritellä joulumielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä en tajua on että joku avaa tällaisesta oikein keskusteluketjun. Miten tyhjää sun elämä oikein on ap?
Entä sun?
Tää on tietääksein keskustelupalsta.
Eihän se mitään juhlaruokaa ole, mutta jos joku niistä joulumielen saa, niin hyvä näin.
Yksinasuvana en taatusti rupea tekemään jouluruokia alusta saakka. Pienet rasiat ostan peruna- ja lanttulootaa sekä pikkupalan kinkkua. Ei ole varaakaan sen enempään.
Meillä on oma possu parvekkeella. Ollaan sitä syötetty vuosi ja aaton aattona mies lähtee sen kanssa "kävelylle" ja tulee lihasäkin kanssa kotiin. Lapsille kerrotaan että possu lähtee joulunviettoon. Samalla parvekkeella meillä asuu myös lehmä josta saadaan maitoa jos sitten keitellään riisipuuro aattoaamuna. Vaatehuoneessa meillä on pieni viljelmäpalsta jossa kasvatellaan perunaa, porkkanaa, lanttua että saadaan itse tehdä joululaatikoita. Joulukalat käydään onkimassa lähipurosta ennen joulua ja sitten suolaillaan jne. Ulkona hiekkalaatikon kupeessa meillä kasvaa viljaa aina kesäisin niin voidaan tehdä itse omaa leipää pitkin vuotta. Omista marjoista keitellään sitten illalla glögiä ja herkutellaan omatekoisella suklaalla. Suklaapavut tuotiin viime lomareissulta Afrikasta. Mutta nyt pitää lopettaa koska pitää lähteä tekemään joulusiivous häkkivarastoon. Isäntä on ulkona etsimässä käpyjä. Tänä vuonna lapset saavat käpylehmät lahjoiksi.
Ööh ei niitä tuntikaupalla pidetä uunissa. Max tunti, sähkö maksaa noin 10 senttiä ja samaan uuniin saa kyllä useammat laatikot kerrallaan. Eli säästön takia kannattaa kyllä tehdä ehdottomasti itse, jos vain on aikaa/jaksamista. Itse käyn töissä ja ihan mielelläni teen ainakin jotkut laatikot.