Millaiset asiat tekevät mielestäsi ihmisestä mielenkiintoisen?
Kommentit (29)
Kiinnostuneisuus asioista ja ilmiöistä omaa elämänpiiriä laajemmin. En tarkoita naapureiden tekemisiä vaan yhteiskuntaa, mitä ulkomailla tapahtuu jne.
Vierailija kirjoitti:
Omaperäisyys
Mistä tunnistaa omaperäisyyden?
Mielipiteeíden analysointi.
Ja kivaksi hänet tekee se, ettei jyrää vastakkaisia mielipiteitä,
Jees-mies tai en mä tiedä-tyyppi ei ole koskaan mielenkiintoinen.
Tietenkin se että tinder biossa lukee "Tykkään viinistä ja matkustelusta, mun lapset on mun elämä, voimaantunut nainen". Ja sitten onkin kasa linkkejä ties mihin instagramiin.
En tie, mutta aika moni varmaan pitää itseään muita mielenkiintoisempana. Tähänkin vastatessa moni varmasti miettii omia piirteitään.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys
Miten tämä älykkyys älykkyys näkyy? Itse esimerkiksi vaikutan ihan kummajaiselle kaikin puolin, semmoselle kasvamattomalle ikiteinille, eli ehkä ensimmäisenä ei tule älykkyys mieleen. Mutta - olen älykäs mm. alallani, poliittisestikin ihan kartalla mitä ympäristössä tapahtuu, tiedän ja tutkin asioita niin historiasta kuin tieteestä jne., mutta esimerkiksi matemaattisesti olen ihan lahjaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaperäisyys
Mistä tunnistaa omaperäisyyden?
Tatuoinneista tietenki.
Naisen kohdalla auttaa jos on rintava.
On kiinnostunut ja innostunut monenlaisista asioista ("opiskelen espanjaa ja seuraavaksi haluaisin oppia italiaa, juttelin just naapurin mummon kanssa ja oli mielenkiintoista kuulla hänen evakkomuistelmiaan, meidän työpaikalle on tullut uusi siivooja ja kysyin, oliko hänen kaulakorunsa ametisti vai opaali, koska ajattelin ostaa samanlaisen kummitytölleni rippilahjaksi".
Sivistynyt sekä teoriassa että käytännössä (opiskellut + matkustellut), mutta ei silti ole ylimielinen besserwisser.
Mahdollisuus toteuttaa haluamaansa elämäntyyliä. Eli kyllä, tietty määrä rahaa on tärkeää, vaikkei sitä sovi ääneen sanoa.
Pohdiskelevuus, helposti innostuminen erilaisista asioista, yleinen mielenkiinto elämää kohtaan. Osaa ja uskaltaa kulkea omaa polkuaan mutta ei tallo muita jalkoihinsa siinä sivussa. Tutkii ensin ja hutkii vain painavasta syystä.
Teeskentelemättömyys, ystävällisyys, rohkeus, luovuus, itsenäisyys, hyvä itsetuntemus, elämänkokemus, avarakatseisuus, poikkeava käytös/elämäntyyli, sielunsisaruus, samanlaiset ongelmat, laaja yleissivistys, tapa käyttää kieltä...
Ainakin noi asiat voi tehdä ihmisestä mielenkiintoisen mun silmissä. Kyllä, olen kiinnostunut monista ihmisistä :D Toisaalta tylsiä en meinaa aina kestää...
Jos ihminen on älykkyyden ja empaattisuuden lisäksi uskaltanut elää omannäköistä elämää, on jo aika tukevasti siellä kiinnostavan puolella. :)
Minulla on tunne, että tämä aloitus on tullut mieleen kommentistani. Noin tunnin päästä omasta kommentistani tämä aloitus tehty.
Hyväntuulisuus toisessa ihmisessä viehättää minua.
Ihminen, joka on kiinnostunut eri asioista, on kiinnostava. Ihminen, jolla on intohimon kohteita. On se intohimon kohde sitten avaruus, autorakentelu, taide, kirjoittaminen, mikä tahansa. Tai voi olla montakin erilaista mielenkiinnon kohdetta.
Sellainen ihminen ei "ehdi" keskittää energiaa ikäviin juoruiluihin tai kateuteen. Energia menee harrastamiseen ja sellaisen innostuneen ihmisen lähellä on mukavaa olla.
Omaperäisyys