Laitatteko kortteihin tai kirjeisiin tittelin tai siviilisäädyn (tutulle ihmiselle)
Onko se tapana Suomessa nykyään. Olen ulkomailla tottunut että laitetaan, mutta entä täällä?
Kommentit (33)
OK, entäs tavallisemmalle..tyyliin opettaja, sairaanhoitaja. Tai naisen siviilisääty, onko oltava?
Ehdottomasti:
leskirouva, toimitusjohtaja, pääsihteeri, ministeri, nuori herra, pikkuneiti, vapaaherratar, pehtoori, visual analycist, professori...
Tässä vain muutama, joita käytin tänä jouluna.
Ihastukselle laitan "naimaton" vinkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti:
leskirouva, toimitusjohtaja, pääsihteeri, ministeri, nuori herra, pikkuneiti, vapaaherratar, pehtoori, visual analycist, professori...
Hehe...mutta kysymykseni on täysin vilpitön. Otetaanko se nykytilanteessa kettuiluna jos laitan sen siviilisäädyn tms. Olen siis pitkään ollut pois Suomesta ja en tiedä miten täällä nykyään on tapana....
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti:
Sulla on monta persoonaa.
Kun googletin asiasta, niin tulee vaan englanninkielen ohjeita dear mr/mrs.
ap
Onko tämä jokin läppä? No jos viran puolesta lähettää kortin jollekulle korkea-arvoiselle yhteistyökumppanille niin joo. Mutta yksityiselämän puolelta tutulle ei missään nimessä mitään titteleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti:
Tässä vain muutama, joita käytin tänä jouluna.Hehe...mutta kysymykseni on täysin vilpitön. Otetaanko se nykytilanteessa kettuiluna jos laitan sen siviilisäädyn tms. Olen siis pitkään ollut pois Suomesta ja en tiedä miten täällä nykyään on tapana....
Ei yleensä ole, mutta ei siinä mitään pahaa ole. Ainakaan minusta. Mun mummo (s. -22) laittoi aina. Myös äitini laittaa. Ehkä enemmän vanhemman sukupolven juttu.
Ei kai Suomessa ole ollut koskaan tapana moinen?
Nauraisin itseni tärviölle, jos joku tuttu laittaisi kortin maisteri tai lehtori Minna Möttöselle xD Tällaista ei ole koskaan tapahtunut.
En koskaan. Isoäiti harrasti tuollaista ja se oli todella noloa.
Kyllä!Isä aurinkoisena itseäni kutsun/minua kutsutaan.
Suomessa ei todellakaan ole tapana tehdä numeroa titteleistä tai siviilisäädystä. Kaikessa kanssakäymisessä on sopivinta korostaa pikemminkin tasa-arvoa ja kaikenlainen aseman korostaminen katsotaan yleensä noloksi touhuksi.
Saan aina sukulaisilta joulukortin, jossa siviilisääty joka siis on NEITI , ilmeisesti kai kettuilua sitten....No, en tiedä mitä muuta pahaa olen heille tehnyt (paitsi tämä avioliitoton tilani), mutta jotain varmaan olen.
Tottakai. Itsekin lähetin joulukortteja työkavereilleni tyyliin: "Sairaanhoitaja (AMK) Teija Teikäläinen".
Ei riitä joku Neiti tai FM. Minä laitan yhteistyöfirman HRsihteerille ihan suoraan että: Neiti sähköpöytäpanokoneelle yhteistyöterveisin Hyvää Joulua T. Konsultti-asiantuntija- peräreikätieteilijä- juorumies!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei Suomessa ole ollut tuo tapana varmaan 60-luvun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Saan aina sukulaisilta joulukortin, jossa siviilisääty joka siis on NEITI , ilmeisesti kai kettuilua sitten....No, en tiedä mitä muuta pahaa olen heille tehnyt (paitsi tämä avioliitoton tilani), mutta jotain varmaan olen.
Aikamoinen mielensäpahoittaja olet. Ja moni muukin tässä ketjussa näemmä🤷♀️
En kehtaisi lähettää korttia esimerkiksi vuorineuvokselle tai kansanedustajalle mainitsematta titteliä.