2½ vuotiaalla "finnejä" suulaessa & nielussa
Sanoo välillä syödessä, että sattuu. Mitä nuo voisivat olla?
Kommentit (22)
Aftoja? Enteron aiheuttamia? Oli mitä oli niin lapsi lääkäriin
Nielutulehdus tai aftoja. Sitten on vielä joku minkä nimeä en muista mutta koko suu ja kurkku tulee tosiaan täyteen valkoisia lontteja ja syöminen sattuu todella paljon. Joku fiksumpi varmaan tietää nimen.
Jos se on enterorokko, niin lääkäri ei tee mitään.
Enterorokko eli suu- ja sorkkatauti!
Enterorokko. Entinen suu- ja sorkkatauti. Pk.sta saatu?
Aftoja sanoisin minä. Ei lääkäri näillekn tee mitään. Syötä kylmää helposti nieltävää ruokaa.
selvisikö jo enterorokkoa epäilisin.
Enterorokko. Erittäin tarttuva.
Voi äityä pahaksikin. Ystäväperheeltä lähti kynnet taudin loppuvaiheessa.
Ap jatkaa..
Enterosta sanottiin pitkulaisia rakkuloita, nuo ovat ihan pyöreitä, eikä rakkuloita, vaan punoittava rengas ympärillä ja valkoinen piste keskellä, joka on koholla aivan kuin "finni" tms näppylä.
Tultiin juuri reissusta (Turkista) ja siellä ei viime päivinä ruoka maittanut, ei edes herkut. Eilen kotona mitattiin pientä lämpöä (37,8) ja limaa valui eilen suusta, muita oireita ei ole ollut ja lapsi on pirteä normaali itsensä.
Minä hittoa sä kotona teet? Kuume, rakkulat ja matkustustausta- voi olla jotain eksoottistakin. Päivystykseen.
Ei taida äiti jaksaa lähteä päivystykseen.
Surettaa pieni. :(
Ei ole kuumetta ollut koko päivänä ja vasta iltapuurolla sanoi, että suuhun sattuu, muuten syönyt normaalisti. Meillä on päivystykseen matkaa 160km joten ei ole jaksamisesta kiinni, vaan siitä ettei turhaan viitsi ajella etenkin kun lapsella univelkaa matkustamisesta. Aina kun olen päivystykseen soittanut, ovat sanoneet, että mikäli lapsen yleisvointi on hyvä (jaksaa leikkiä, touhuta normaalisti & syödä) niin silloin ei ole hätää ja voi odottaa aamuun.
no soita nyt edes sinne päivystykseen. Sanovat varmaan noin, mutta eiihän sitä koskaan tiedä. Kun ei se mikään ylivoimainen vaiva ole
Aftoja