kuluisiko aikanne ilman työtä?
En käsitä ihmisiä jotka sanovat että he eivät saisi aikaansa kulumaan ilman työtä. Itselläni on näin vanhemmiten ongelmana lähinnä se että viikot hujahtavat ohi salaman nopeasti. Olen pitkällä vapaalka eikä tosiaan ole o gelmaa etteikö aika kuluisi.
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:24"]Aivan varmasti kuluisi! En tekisi töitä, jos ei olisi pakko ja ilmaiseksi en päivääkään.
T. hoitaja
[/quote]
Komppaan vaikka en hoitaja olekkaan!
Totta kai kuluisi! Aivan hullu ajatus, etten saisi aikaa kulumaan. Minä olen rehellisesti sitä mieltä, että elämä menee kuitenkin jollain lailla vähän hukkaan töissä ollessa, kun aikaa asioille on vain lomilla.
Niin. Töissä kun jäin vapaallaihmettelivät jotkut että miten ihmeessä aikasi kuluu. Kysymys oli tosiaan absurdi mielestäni. En tee mitään erityistä, ei ole montaa lasta eikä puutarhanhoitoa. Silti aika kuluu :) ap
Todellakin, todellakin, todellakin, todellakin!! :D
Koko ajan on hommia rästissä ja joutuu oikein kieltämään itseään ajattelemasta miten kivaa olisi tehdä tuota ja tuota, jos vain saisi viikonloppuvapaan...! :)
Erityisesti näin keväällä, miten jollain edes voi olla vaikeuksia keksiä tekemistä?
Kokemusta on kahdella tavalla. Työttömänä ja kotirouvana.
Työttämänä ollessa toisaalta siä aikaa oli, mutta ei todellekaan voinut
suunnitella mitään pidemmälle. Ja se tunne, että pitää olla valmiina virastoihin, työhaastatteluihin yms. Oli sellainen tunne, että jatkuvasti muut tahot oli niskassa huohottamassa.
Ja näin kotirouvana ollessa aikaa on ja ei ole tylsää. Voi suunnitella elämää paljon pidemmälle. Oikeasti aikaa, jaksamista ja panostusta omiin mielenkiinnon kohteisiin. Voi matkustaa vapaasti ja suunnitella, vaikka jo ensi kesän lomia.
Kuluisi oikein hyvin ilman töitä. Jopa ilman lapsia ja töitä keksisin tekemistä aamusta iltaan. Minusta on vähän surullista, että joillekin työ on aikuisten virikepäivähoitopaikka. Näille ihmisille tulee ankeeta oloa eläkkeellä. Lähipiirissä on tästä esimerkkejä. Elämänhalu romahti eläkkeen tai työttömyyden takia, kun eivät vaan pystyneet keksimään mitään tekemistä ilman päivätöitä ja tylsistyivät ja turhautuivat.
Vähän ot, mutta kysäisen nyt kuitenkin kun liittyy aiheeseen.
Miksi kauhean moni haluaa ja saa kesävauvan? Esim. juurikin tällä hetkellä on buumi menossa ja tuntuu että jokatoinen vastaan kävelevä nuorehko nainen on vatsa pystyssä.
Liittyykö se juurikin siihen että ajoitetaan se silleen että kevällä/kesällä on mukavat ilmat ja enemmän tekemistä? Ihanaa olla pois töistä? Vai onko tässä joku muu selitys jota en näin lapsettomana ymmärrä?
Ei kuluisi. En tiedä mitä tekisin ja pää hajoaisi jo varmaan kahden päivän työttömyyden takia. Työ on elämäni. Jos joku ei ole koko ajan kertomassa minulle mitä tehdä ja määrittelemässä elämälleni raameja, en tiedä kuinka selviän. Aaaaaapuuuva!! :P
Aikani kuluisi paljon paremmin ilman että välillä pitää keskeyttää kaikki ja mennä töihin. Onneksi on pitkät kesälomat.
Mä oon nyt ollut reilun vuoden työttömänä, eikä yhtäkään päivää ole ollut, etteikö olis tekemistä! 3 lasta ja pitkän päivän yrittäjämies takaavat, ettei tarvii peukkuja pyöritellä. Sitä ihmettelee, että kuinka on töissä ollessa pystynyt hoitamaan tämän kaiken...
Teen noin 20 tuntia töitä ja aika ei tahdo riittää millään. Urheilen, teen vapaaehtoistyötä, tietty lapsiin (kouluikäisiä) ja kodinhoitoon kuluu aikaa, muihin harrastuksiin, lasten kuljettamiseen, pihatöihin, vanhempainyhdistyksiin... Aina on vaikka mitä rästejä, päällekäisbuukkauksia ja kiire.
Kyllä kuluu ja hyvin kuluukin ja liian nopeasti joka päivä! En ole työssä en edes ehtisi! Voin järjestää päiväni aivan kuten haluan ei kellotuksia, voin tehdä koti tai pihahommia, kävellä koirien kanssa, lähteä kylään, kahvitella muita, lähteä reissuun kotimaahan tai ulkomaille, autolla tai koneella.
Mies on työssä muttei rajoita menemisiä, toki valmistan ruuan joka päivä jos olen kotona.
Ehdin hoitovapaalla vieraantua niin töistä, että nykyään olen ihan shokissa siitä, ettei mulle jää oikeastaan ollenkaan riittävästi aikaa olla niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluaisin olla ja jotka oikeasti tarvitsevat minua (lapset, perhe, ystävät.) Tuntuu aika masentavalta, että mun pitää ne päivän parhaimmat ja energisimmät tunnit, ja kaikki myönteinen psyykkinen energia varata ihmisille jotka eivät minulle oikeastaan merkitse mitään, ja sitten ne kaikkein tärkeimmät asiat elämässä pitää hoitaa niillä rippeillä mitä työpäivän jälkeen on jäljellä. Tuntuu aidosti siltä, että oliko tämä palkka jota saan, tosiaan riittävä korvaus siitä, että se oma elämä vaan hujahtaa ohi töissä ollessa. Jos ei olisi rahasta kiinni, jäisin heti pois työelämästä.
Aika kuluu hyvin, kiitos kysymästä. Täysin vailla töitä en ole, mutta melkein. Harrastukset on mulle tärkeimpiä ja on mahtavaa, että on aikaa niille ja ihan joutenololle myös.
-m32
Todellakin kuluisi! Kunhan vaan olisi rahaa...
Vietän niin paljon aikaa töissä saaden niin vähän rahaa, ettei tässä elämässä tunnu olevan enää mitään järkeä.
"Ei aika kulu, vaan se kuluttaa" Kolmas nainen..
Ei mulla ole koskaan ollut mitään vapaa-ajan ongelmia, ei edes lapsena. Olen aina ollut kova lukemaan, katson sarjoja telkkarista, seuraan politiikkaa ja muutenkin ajankohtaisia asioita, joskus teen käsitöitä, käyn kursseilla oppimassa uutta, osallistun yhdistysten toimintaan, kotona olisi järjestelemistä aina liikaa, pihahommiakin on, jopa tietokoneen sisällä olisi monen päivän työt rästissä, sähköpostiin on vuosien varrella kertynyt viestejä joita pitäisi poistella ja säilyttää tärkeät, valokuvia on satoja joita pitäisi lajitella, ja osasta teettää kuvia, aikaa vievää hommaa, johon ei koskaan tunnu olevan aikaa.
Minä olen ollut nyt pois työelämästä yli 5 vuotta, ja toki aikaa on mennyt kaksosten hoitamiseen, mutta nyt ovat jo 5 vuotiaita, niin aikaa on tehdä omia juttuja, mut päivät vaan sujahtaa ohi.
Aivan varmasti kuluisi! En tekisi töitä, jos ei olisi pakko ja ilmaiseksi en päivääkään.
T. hoitaja