Miksi nainen värjää tukkansa luonnottoman punaiseksi tai oranssiksi?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Menneillä vuosisadoilla punainen väri on ollut merkki miehille tietyn ammatin harjoittamisesta. Siis oli prostituoitujen väri. Ja en huomaa paljon eroa nykyisiin punapäihin, paitsi että enää ei tarvitse edes maksaa.
Menneillä vuosisadoilla niitä hiusvärejä olikin tosi paljon saatavilla, eli hirmu hyvä pointti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutavan punainen väri sopii äärimmäisen harvalle, sellainen ariel-punainen. Mulle tulee heti mieleen, että kun ei muuten saa huomiota, niin laitetaan räiskyvän punainen tukka.
Sen sijaan oranssi on upea.
Mutta se oranssi ei sitten ole ollenkaan sellainen väri, että sillä haettaisiin huomiota, punainen vain? Mielenkiintoista. Olisipa hauskaa kuulla lisää tästä ajatuksesta.
Mun mielestä se on kuitenkin luonnollisemman värinen (aidot punatukat ovat useammin ennemminkin oransseja kuin punaisia) ja siinä on jotenkin enemmän mielikuvitusta kuin peruspunaisessa.
No jos tukka on värjätty jonkin väriseksi, mikä arvo sillä on, onko se luonnollisempi vai ei? Millä tavalla siinä on enemmän mielikuvitusta?
Omaan silmääni luonnollinen sopii aina paremmin kuin jonkun mainitsema teennäinen värikypärä. Plus peruspunainen on niin mielikuvitukseton kun olla ja voi. Oranssia näkee harvemmin, joten on enemmän jännempi sekä tosiaan luonnollisemman ja sitä myötä kauniimman näköinen mielestäni. Tarvitko vielä enemmän perusteluja? Pidä punainen tukka jos itse siitä pidät. Minä ilmaisin vain oman mielipiteeni.
Ei mulla ole punaista tukkaa, mulla on oman väriset hiukset. Ihmettelen vain tuota linjausta, että joku kirkas väri on huomion hakemista ja joku toinen ei, kuitenkin niin, että tämä jälkimmäinen on erikoisempi, muttei kuitenkaan huomionhakuinen.
Mutta kai nyt ymmärrätte, että jos hiukset on värjätty värillä, joka ei ole ihmisen luonnollinen hiusväri, niin ei sillä oikein ole tarkoituskaan luonnollisuutta tavoitella, ja siksi on outoa puhua teebnäisestä värikypärästä.
Ymmärrätkö sinä, että harvalla jos kenelläkään kasvaa luonnostaan kirkuvan punainen tukka? Saatika sininen.. Ja silloin ne eivät näytä luonnollisilta. Ja MINÄ pidän luonnollisesta väristä hiuksista. Noin. Tämän enempää en pysty rautalangasta vääntämään.
Ja kaikkien pitää tehdä just niinku sinä tykkäät, vai?
Mä haluan näyttää oudolta, kolholta ja rumalta juuri kapinoidakseni tuollaisia typeriä juttuja kohtaan, että naisen odotetaan aina pyrkimään miellyttämään muita ulkonäöllään, tai olevan sievästi muottiin sopiva.
Jos tämä yksi jankkaaja pitää luonnollisen värisistä hiuksista, niin hän sitten varmaan itsellään pitää sellaisia. Se on ihan ookoo. Me muut kuitenkin saadaan näyttää ihan siltä miltä meitä huvittaa, eikä ap:n kauneuskäsityksiä tarvitse ottaa huomioon.
Iso palkkiraita punaista, noitakin näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutavan punainen väri sopii äärimmäisen harvalle, sellainen ariel-punainen. Mulle tulee heti mieleen, että kun ei muuten saa huomiota, niin laitetaan räiskyvän punainen tukka.
Mutta se oranssi ei sitten ole ollenkaan sellainen väri, että sillä haettaisiin huomiota, punainen vain? Mielenkiintoista. Olisipa hauskaa kuulla lisää tästä ajatuksesta.
Mun mielestä se on kuitenkin luonnollisemman värinen (aidot punatukat ovat useammin ennemminkin oransseja kuin punaisia) ja siinä on jotenkin enemmän mielikuvitusta kuin peruspunaisessa.
No jos tukka on värjätty jonkin väriseksi, mikä arvo sillä on, onko se luonnollisempi vai ei? Millä tavalla siinä on enemmän mielikuvitusta?
Omaan silmääni luonnollinen sopii aina paremmin kuin jonkun mainitsema teennäinen värikypärä. Plus peruspunainen on niin mielikuvitukseton kun olla ja voi. Oranssia näkee harvemmin, joten on enemmän jännempi sekä tosiaan luonnollisemman ja sitä myötä kauniimman näköinen mielestäni. Tarvitko vielä enemmän perusteluja? Pidä punainen tukka jos itse siitä pidät. Minä ilmaisin vain oman mielipiteeni.
Ei mulla ole punaista tukkaa, mulla on oman väriset hiukset. Ihmettelen vain tuota linjausta, että joku kirkas väri on huomion hakemista ja joku toinen ei, kuitenkin niin, että tämä jälkimmäinen on erikoisempi, muttei kuitenkaan huomionhakuinen.
Mutta kai nyt ymmärrätte, että jos hiukset on värjätty värillä, joka ei ole ihmisen luonnollinen hiusväri, niin ei sillä oikein ole tarkoituskaan luonnollisuutta tavoitella, ja siksi on outoa puhua teebnäisestä värikypärästä.
Ymmärrätkö sinä, että harvalla jos kenelläkään kasvaa luonnostaan kirkuvan punainen tukka? Saatika sininen.. Ja silloin ne eivät näytä luonnollisilta. Ja MINÄ pidän luonnollisesta väristä hiuksista. Noin. Tämän enempää en pysty rautalangasta vääntämään.
Ja kaikkien pitää tehdä just niinku sinä tykkäät, vai?
Ööö.. ei? Ilmaisin oman mielipiteeni. En kiellä ketään värjäämästä punaista tukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan näyttää oudolta, kolholta ja rumalta juuri kapinoidakseni tuollaisia typeriä juttuja kohtaan, että naisen odotetaan aina pyrkimään miellyttämään muita ulkonäöllään, tai olevan sievästi muottiin sopiva.
Jos tämä yksi jankkaaja pitää luonnollisen värisistä hiuksista, niin hän sitten varmaan itsellään pitää sellaisia. Se on ihan ookoo. Me muut kuitenkin saadaan näyttää ihan siltä miltä meitä huvittaa, eikä ap:n kauneuskäsityksiä tarvitse ottaa huomioon.
Kyllä, te saatte näyttä miltä huvittaa ja me saamme olla mitä mieltä haluamme.
Mulla on hennalla värjätyyt kuparinruskeat hiukset. Oma väri (tumma jossa luonnostaan vaaleita raitoja) kuultaa vähän läpi. Juurikasvu näkyy myöskin hyvin himmeänä, ei sellaisena kovana palkkina. Moni on kysynyt onko oma väri.
Vähän tähän tyyliin: https://i2.wp.com/therighthairstyles.com/wp-content/uploads/2017/02/4-h…;
Varoitusväri että dillet miehet tajuaa pysyä erossa
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään täyspäistä ihmistä, jolla shokkiväri hiuksissa, lävistyksiä naamassa tai isoja näkyviä tatuointeja.
Mä tunnen.
Vihreätukkaisen, en tiedä onko se sulle shokki.
Hän on taiteilija.
Meidän koulussa oli tyttö jolla todella kirkas oranssinpunainen tukka.
Moni luulee taatusti värjätyksi, mutta eipä ole.
Se sopi tietysti hänen ihoonsa ja silmiinsä, koska se oli luonnollinen.
Hän värjää hiuksensa, koska haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle vastasit, mutta tuohan on ihan ok, että sinä voit pitää juuri sellaisista hiusväreistä, joista pidät. Mutta kai ymmärrät sen, että kaikkien muiden ulkonäkö tai mieltymykset eivät noudata sinun ihanteitasi, eikä muilla ole mitään intressiä mukailla sinun näkemystäsi?
Ketjussa on aika selkeästi kerrottu, että jotkut värjäävät hiukset "luonnottomalla" värillä, koska tykkäävät siitä. Luulisi tämän olevan riittävä informaatio. Se voisi kaltaisillasi johtaa siihen oivallukseen, että ahaa, kyse onkin vain erilaisesta mausta - selvä juttu. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Molemmat ovat ok, kunhan ei edellytä muiden omaksuvan omaa näkemystään.
rarehanu kirjoitti:
Erikoisuuden tavoittelua.
Tai sitten aidon erikoisuuden itseilmaisua. Mä olen monella tapaa keskiverrosta poikkeava esim.
- en koe olevani mitään sukupuolta
- olen aseksuaali ja aromantikko
- olen antinatalisti ja Linkolan linjoilla siitä että ihmiskunnan väheneminen sairauksien ja sotien kautta on toivottavaa
- olen anarkisti
Ja joo, en myöskään halua näyttää tavikselta.
Shokkiväriset hiukset vaatii hyvän ihon ja selkeät puhtaat piirteet. Huonoihoisella tai kauheen kalpealla ei näytä hyvältä.
Ruskeako se sitten on kaunis eikä yhtään valju :D Eipä voisi tylsempää hiusväriä olla. Kaikki samaa massaa.
Kommenteista päätellen punainen/shokkiväritukka korreloi asiattoman kommentoinnin kanssa. Väriaine taitaa vaikuttaa pään läpi suoraan aivotoimintaan.
Tänään tätä huomen tota😝
Aina voi puhkoa simmut jos ei kestä.
Mä värjäsin koska halusin värjätä, ja koska pidän kirkkaan punaisesta. Tarvitseeko muitakin syitä?