Mistä johtuu, että auton katsastus hermostuttaa erityisen paljon?
Ajan odottaminen kääntyy ihan ahdistuksen puolelle... 😟
Kommentit (10)
Vikalista pelottaa ja siitä aiheutuvat kustannukset.
Sama minulla, vaikka olenkin hyvin varma että menee läpi. Huollan autoani itse niin paljon kuin mahdollista, ja pidän siitä hyvää huolta. Veikkaan että jännitys johtuu juuri siitä että auton kunnossa oleminen on itselleni tärkeää.
Jotenkin vaikea kuvitella että henkilö, jonka mielestä auto on kunnossa jos käynnistyy ennen kuin akku on tyhjä, stressaisi katsastuksestakaan!
Koska siinä on kyse melko suurista rahoista. Jos naamasi ei satu miellyttämään katsastusinsinööriä, tai hänellä on muuten vaan huono päivä tai toimipaikan pitää saada tilastoja korjaava hylky, niin siinä saatat kaivaa kuvetta aika syvältä. Minulle tuli viimeksi tuulilasin vaihto, 750e ja kallimpiakin juttuja tulee vastaan.
Itse olen innoissani katsastuksesta ja välillä kehotan etsimään erityisen tarkasti vikaa jos esim etupäässä ollut tärinää kuten viimeksi oli. Haluan autoni olevan ehjä kun ajan. Vaikka voi tulla korjauskustannuksia, tiedän että tulee silti paljon halvemmaksi ajaa 18v autolla kuin uudella, uuden arvonalenema k'äytännössä aina pahempi.
Käytän auton ennen katsastusta huollossa, jossa mekaanikko huolehtii sen katsastuskuntoon, jollei se sitä ole.
Ei hermostuta sitten katsastus.
Vierailija kirjoitti:
Käytän auton ennen katsastusta huollossa, jossa mekaanikko huolehtii sen katsastuskuntoon, jollei se sitä ole.
Ei hermostuta sitten katsastus.
Eipä siellä autokorjaamolla ole kaikkia laitteita että voisi tarkastaa esim. jousien tai jarrujen mittaukset.
Joillekin auto on pillun jatke. Ei tunnu mukavalta kun ventovieras roplaa sitä.
Ei saisi rellua piinata katsastuksessa.
Ei sitä itse ole pakko sitä viedä.