Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskunnan tuella elävät ja 200e/kk tupakkaan?

Vierailija
17.05.2014 |

Äityleissä on keskustelua siitä, paljonko rahaa menee kuussa tupakkaan. Osalla menee jopa 150-200 e. Alkoi mietityttää, että jos tällainen ihminen elää sossun tuella, niin maksaako sossu näin paljon ylimääräistä rahaa kuukaudessa tupakkaan? Vai pitääkö ne tupakat maksaa ihan ruokarahoista?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ruokarahoista ne säästetään.

Vierailija
2/41 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ihan siitä perusosasta menee. Ei sossusta saa mitään "tupakkarahaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se perusosa sitten voi olla niin "suuri", että siitä riittää jopa 200e turhuuteen? Eikö sen pitäisi kattaa vain välttämätön? Tai ehkä heillä sitten menee vähän vähemmän rahaa. Mutta aski päivässä taitaa tehdä sen 150 e.

ap

Vierailija
4/41 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen perusosa yksinasuvalle on 480e/kk, joten onhan tosta mahdollista 150e kuussa laittaa röökiin, jos ne röökit arvostaa korkeammalle kuin monipuolisen ravinnon, vaatteet ja muut vastaavat kulut.

Vierailija
5/41 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 askia tupakkaa kuukaudessa. Se tekee 800 röökiä. ~27 per vuorokausi. Huh, järkyttävää kun sen noin purkaa päivätasolle. No, jokainen tekee kropallaan ja rahoillaan kuten haluaa. Toimeentulotuista ei ole kokemusta, mutta eipä tällä opintotuellakaan rikastumaan pääse.

T. Ennen 2 askia viikossa sauhutellut, nykyisin lopetuspäätöksensä tyytyväinen ex-tupakoitsija

Vierailija
6/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa vaikka paastota tai kulkea vanhoissa ryysyissä, olla puhumatta puhelimessa tai käyttämättä nettiä jne jne, niin kyllä ne rahat saa riittämään vaikka mihin. Kaikkeen ne eivät tosiaan riitä.

Vierailija
7/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä kuinka he pystyvät tuohon, itselläni menee 30-40e/kk tupakkaan ja olen joskus tt-tuellakin joutunut elämään, en tiedä mistä olisi pystynyt nipistämään vielä sen 150e tupakkaan lisää.. Ja itse polttelen sätkiä, tulee huomattavasti halvemmaksi kuin askitupakka.

Vierailija
8/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut, että tuet ovat liian suuret ja niitä pitäisi leikata.

Vierailija
9/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:12"]

[/quote]

Ei se tupakointi sillä vähenisi, ennemmin ollaan ilman ruokaa tai varastetaan kaupasta.

Vierailija
10/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ymmärrä et miten se et joku laittaa sossurahansa röökiin kertoo että tuki on liian suuri?

Vierailija
11/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:17"]

[/quote]

En ymmärrä et miten se et joku laittaa sossurahansa röökiin kertoo että tuki on liian suuri?

[/quote]

Ööh no vaikka siten, että jos sitä rahaa riittää röökiin JA normaaliin elämiseen ( vaikka kehnomminkin) sitä on aivan liikaa.

Vierailija
12/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 23:43"]

Toimeentulotuen perusosa yksinasuvalle on 480e/kk, joten onhan tosta mahdollista 150e kuussa laittaa röökiin, jos ne röökit arvostaa korkeammalle kuin monipuolisen ravinnon, vaatteet ja muut vastaavat kulut.

[/quote]

Mistä löytää edes vuokra-asunnon jolla voi elää noin alhaisilla tuloilla?

Vierailija
13/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 00:17"]

[/quote]

[/quote]

Koska tuki pitää olla niin pieni että se juuri ja juuri riittää pakolliseen mahdollisimman halpaan ruokaan. 

Vierailija
14/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai mikä on normaalia elämistä? Juoppo löytää aina viinaa ja nikotinisti tupakkaa. Molemmilla ruuat jää mielummin ostamatta, joskus jopa niiden lapsien.

Vierailija
15/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ravinto koostua pelkästä riisistä, pastasta ja vaikka satunnaisesta nakkipaketista? Jos kerran halvinta pitää olla.

Vierailija
16/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän hullulta tuntuu, että jos molemmat pariskunnasta polttaa, niin kustannus yhteiskunnalle voi olla 300-400 e/kk.

ap

Vierailija
17/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että nälkä on pahempi vierotusoire kuin tupakan vierotusoire. Ja varkaat täytyy saada kuriin muuten kuin palkitsemalla, tai muuten ei olla kestävällä pohjalla.

*yhyy haluan rahaa, tupakkaa ja viinaa tai muuten varastan ja rikon kaupan ikkunat yhyy yhyy mulla ihmioikeus yhyy yhyy* Vittu mitä paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ottakaa mallia ahkerista kiinalaisista.

Vierailija
18/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että nälkä on pahempi vierotusoire kuin tupakan vierotusoire. Ja varkaat täytyy saada kuriin muuten kuin palkitsemalla, tai muuten ei olla kestävällä pohjalla.

*yhyy haluan rahaa, tupakkaa ja viinaa tai muuten varastan ja rikon kaupan ikkunat yhyy yhyy mulla ihmioikeus yhyy yhyy* Vittu mitä paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ottakaa mallia ahkerista kiinalaisista.

Vierailija
19/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme saa sossusta rahaa, mutta vastaan silti, sillä perheemme tulot ovat ihan siinä rajalla: meillä lapsella on harrastukset, pelit ja vehkeet. Me aikuiset poltamme, ja se raha on pois meidän mm. Ruokakauppa reissuista (ei mitään extraa\hyvää meille) emmekä harrasta mitään maksullista. Tupakka on molemmille kova riippuvuus, josta ei ole vielä irti päästy. Jätämme siis pois muuta kivaa, oma valinta.

Vierailija
20/41 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kirsi ja himoshoppaajat ohjelmassakin oli taannoin joku elämäm koululainen itä-helsingistä joka eli perheineen sossun tuilla ja molemmat vanhemmat poltti. Sitten itketään kun ei meinaa raha riittää ruokaan eikä lapsen vaatteisiin mutta tuosta röökistä ei olla valmiita tinkimään.

Voi v.. miten oksettaa tuollanen porukka.