Asteikolla vasen 1 - 10 oikea, mihin poliittisesti sijoitut ja miksi?
Kommentit (6)
Olen melkoisen oikeistolainen niiltä periaatteilta joilla yhteiskuntaa pyöritetään.
Etsikääpä se suomalainen oikeistolaispuolue joka on viemässä pois päivähoidot, terveydenhuollon ja katujen kunnossapidon... Lukekaa niitä puolueohjelmia.
Typerää vasemmistolaispropagandaa olette kuunnelleet.
kaikkien puolueiden puolueohjelmissa lukee että " Me haluamme kaiken olevan hyvin" . Se, mitä on hyvin ja miten siihen luullaan päästävän, onkin sitten eri asia. Meidän oikeistopuolueet ottavat mallia saksan kristillisdemokraateista ja Usan republikaaneista ja tavoitteet on oikeasti tasan samat. Sekä keskusta että kokoomus (ja iso osa nykyvihreistä) ajavat päivähoito-oikeuden rajoittamista ja terveydenhoidon omavastuun kasvattamista. Eli siis tätä usasysteemiä että jos voit maksaa itsellesi kunnon vakuutuksen ja puertoricolaisen lastenhoitajan niin hieno homma, muuten sulla on medicare ja lapset trailor-parkin laitamilla pahanteossa. Opiskelija ei tarvi taloudellista tukea eikä esim lapsilleen päivähoitoa - sillä opiskelu kuuluu muutenkin niille joiden isukki maksaa ja joille ei vahinkoja satu. jne. EI TIETENKÄÄN missään sanota että järjestelmä pitää purkaa. Sanotaan vain että sitä pitää kehittää tiettyyn suuntaan. Kannattaa katsoa, mitä muuta siinä suunnassa on!
Katuvalojahan meillä kannattavat kaikki, ja moottoriteitä rakennetaan mielellään.
koska minä tarvitsen päivähoitoa, peruskoulua, katuvaloja ja kunnallista sairaanhoitoa eikä minulla olisi varaa maksaa niistä vaikkei veroja kerättäisikään - tai varsinkaan jos voroja kerättäisiin mutta ne suunnattaisiin esim asevarusteluun tai maailmanpoliiseiluun ja muihin ristiretkiin ulkomailla uusliberaalien republikaanien tapaan. Uskon myös että seim lastenhuojelu on tarpeellista yhteiskunnan järjestämänä eikä voida ajatella uusliberaalien tapaan että " mitäs eivät ole järjestäneet asioitaan kunnolla" .