Aloitin kuntoilun ja laihduin liki 20 kg
Olen siis pienen puolivuotiaan pojan äiti, ja olen nyt tammikuusta saanut raskauskilot ja muutaman muunkin pudotettua kuntoilun ja dieetin avulla.
Se mikä on jännää, niin muiden naisten ja etenkin 'ystävieni' asenne. Yksikään ei ole kommentoinut muuttunutta ulkomuotoani sanallakaan, vaikka kyllä varmasti eron huomaa.
Mä en oikeasti ymmärrä miksei nainen halua kehua tai sanoa jotain mukavaa toiselle naiselle. Vaikka en ole erityisesti kehujen perään, niin ihmetyttää suuresti miksei haluta noteerata. Itse olen saavutuksestani tosi ylpeä, hemmetinmoinen puristushan tämä on ollut, mutta en asiasta leveile tai edes mainitse jos joku ei erikseen kysy.
Nyt tietty herää kysymys että miksi kaipaan niitä kehuja? Minusta olisi tosi mukavaa että joku kaverini voisi todeta että hyvältä näyttää tms, kun olen kuitenkin takamus ruvella rehkinyt.
Lisäksi itse olen sellainen että mieluusti kehun jos jollakulla uusi kampaus tai vaatteet tms. ihan jo siksikin kun tiedän kuinka hyvä mieli siitä tulee, eikä ne kehut maksa mulle mitään. Niin en vaan käsitä....
Kommentit (29)
Hienoa! Ystävänäsi onnittelisin urakasta :)
On vaikeaa sanoa naiselle, että näyttää paremmalta. Tai oletpa laihtunut.
Se voi toisille olla niin kova pala se paino. EI sitä halua loukata toista.
Ja sitten on näitä, jotka haluaisivat sanoa jotain ja kehua, mutta eivät ole itse saaneet aikaiseksi samaa niin eivät sitten viitsi. Ja tuo, että olisi kanttia sanoa jotain niin vaatii kyllä sen, että tuntee toisen todella hyvin. Ja tietää miten toinen ottaa asian.
Toiselle se voi olla iso juttu ja iso positiivinen kehu. Joku toinen saattaa ajatella et ai tuo on pitänyt mua läskinä tms.
Mä olen myös laihtunut paljon äitiyslomalla. Kehuja olen saanut niin naisilta kuin miehiltä. Sitten on jopa ollut niin, että mieheni kaveri oli sanonut että xxxxx on nykyisin ihan eri ihminen, tosi hyvännäköinen. Eli ihminen ei välttämättä sano suoraan sulle, mutta kuulet kehut toista kautta.
Kehuthan ovat aina mukavia ja sinä kyllä olisit niitä ansainnut!
Todennäköisesti ystäväsi ovat kateellisia ja heillä on huono itsetunto. He vertaavat itseään sinuun ja sinun kehuminen tekisi heistä huonompia. Tosi typerää, sillä mieluummin kannattaisi kysyä neuvoja, miten olet noin upeaan suoritukseen pystynyt ja yrittää itsekin.
Koita olla välittämättä heistä, he vain myrkyttävät itseään kateudella. Ole ylpeä itsestäsi! :)
Niin, tavallaan ymmärtäisin paremmin jos eivät minua hyvin tuntisi. Että eivät voisi olla varmoja miten reagoin, mutta kun on kyse ystävistä jotka olen tuntenut parikymmentä vuotta..
ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:05"]
Niin, tavallaan ymmärtäisin paremmin jos eivät minua hyvin tuntisi. Että eivät voisi olla varmoja miten reagoin, mutta kun on kyse ystävistä jotka olen tuntenut parikymmentä vuotta..
ap
[/quote]
Hei, just noin on mullakin. Ei ne ns. naispuoliset "ystävät" kehu vaan mulla kehujat ovat enemmänkin sellaisia hyvänpäiväntuttuja. Ystäville se sun laihtuminen voi olla vähän "shokki", kun tottuivat pikkasen pullukkaan sinuun. Mä olen myös sellainen, jolla pyöreät kasvotkin kaunistuivat laihtumisen myötä, en siis vanhentunut ulkoisesti. Mä usein vähän vähättelen ulkonäköäni, sanon että on rankkaa kun joutuu vauvan kanssa valvomaan, rinnat on kuin kärpäslätkät ja tottakai laihduin kun jouduin kävelemään vauvan kanssa jotta vauva nukahtaisi. Oikeasti tilanne ei ole niin paha, mutta en halua vaikuttaa ylpeältä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:15"]
ap
[/quote]
Hei, just noin on mullakin. Ei ne ns. naispuoliset "ystävät" kehu vaan mulla kehujat ovat enemmänkin sellaisia hyvänpäiväntuttuja. Ystäville se sun laihtuminen voi olla vähän "shokki", kun tottuivat pikkasen pullukkaan sinuun. Mä olen myös sellainen, jolla pyöreät kasvotkin kaunistuivat laihtumisen myötä, en siis vanhentunut ulkoisesti. Mä usein vähän vähättelen ulkonäköäni, sanon että on rankkaa kun joutuu vauvan kanssa valvomaan, rinnat on kuin kärpäslätkät ja tottakai laihduin kun jouduin kävelemään vauvan kanssa jotta vauva nukahtaisi. Oikeasti tilanne ei ole niin paha, mutta en halua vaikuttaa ylpeältä.
[/quote]
Voi sinua. Mitäpä jos opettelisin ottamaan kohteliaisuuksia vastaan ja murehtisit vähemmän sitä, mitä muut sinusta ajattelevat? Suosittelen kokeilemaan.
Mä en kommentoi koskaan toisten ulkomuotoa. Vaatteita, kampausta ehkä mutten ikinä painoa. Jos nyt kehun että näytät hyvältä, oletpa hoikistunut, eikös se tarkoita että olit ennen huonomman näköinen. Ja sitten jos lihot takaisin, haluatko kommentteja vai haluatko että ihmiset on vaan hiljaa? Liian helposti loukkaa kommentoimalla painoa, ehkä siksi ystävät on hiljaa.
Poika 2 vee ja salilla käynyt nyt 3 kk. Treenit 4 krt/vko ja paino pysynyt samana. Pt tehnyt saliohjelman.
Vähän turhauttaa. Lihasta tullut joo mutta miksei paino tipu??!! Vieläkin 8 kg synnyyyksestä ylimääräistä.
Tsemppiä kaikille jotka on onnistunut! !
Poika 2 vee ja salilla käynyt nyt 3 kk. Treenit 4 krt/vko ja paino pysynyt samana. Pt tehnyt saliohjelman.
Vähän turhauttaa. Lihasta tullut joo mutta miksei paino tipu??!! Vieläkin 8 kg synnyyyksestä ylimääräistä.
Tsemppiä kaikille jotka on onnistunut! !
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:15"]
ap
[/quote]
[/quote]
Voi sinua. Mitäpä jos opettelisin ottamaan kohteliaisuuksia vastaan ja murehtisit vähemmän sitä, mitä muut sinusta ajattelevat? Suosittelen kokeilemaan.
[/quote]
Kyllä mä olen oikeasti mielissäni kehuista. Mulla laihtuminen ei vaan ole treenauksen ja dieetin ansiota. Syön itseasiassa tosi paljon ja ihan kaikkea enkä käy salilla. En tiedä onko palkkä imetys ja vaunulenkit laihduttanut mua näin roimasti vai toimiiko hormoonini jotenkin eri tavalla vauvan saatuani. Olen itsekin vähän yllättynyt, että laihduin näin helposti. En ole mikään fitnesspeppu vaan vain hoikistunut nainen ja äiti.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:50"]Olen siis pienen puolivuotiaan pojan äiti, ja olen nyt tammikuusta saanut raskauskilot ja muutaman muunkin pudotettua kuntoilun ja dieetin avulla.
Se mikä on jännää, niin muiden naisten ja etenkin 'ystävieni' asenne. Yksikään ei ole kommentoinut muuttunutta ulkomuotoani sanallakaan, vaikka kyllä varmasti eron huomaa.
Mä en oikeasti ymmärrä miksei nainen halua kehua tai sanoa jotain mukavaa toiselle naiselle. Vaikka en ole erityisesti kehujen perään, niin ihmetyttää suuresti miksei haluta noteerata. Itse olen saavutuksestani tosi ylpeä, hemmetinmoinen puristushan tämä on ollut, mutta en asiasta leveile tai edes mainitse jos joku ei erikseen kysy.
Nyt tietty herää kysymys että miksi kaipaan niitä kehuja? Minusta olisi tosi mukavaa että joku kaverini voisi todeta että hyvältä näyttää tms, kun olen kuitenkin takamus ruvella rehkinyt.
Lisäksi itse olen sellainen että mieluusti kehun jos jollakulla uusi kampaus tai vaatteet tms. ihan jo siksikin kun tiedän kuinka hyvä mieli siitä tulee, eikä ne kehut maksa mulle mitään. Niin en vaan käsitä....
[/quote]
Johtuisi se siitä että imetysvaiheessa Ei saa laihduttaa koska se on VAARALLISTA VAUVALLE (ilmansaasteet siirtyvät laihduttaessa rintamaitoon ja sitä kautta vauvaan). Luulen että moni katsoo sua ja mielessään kauhisteli eikä halua sanoa mitään IKÄVÄÄ koska tossa imetysvaiheessa laihtumisessa ei voi sanoa mitään hyvää.
Minulla kävi niin että laihduin imettäessä itsestään (kuten imetys laihduttaa tehokkaasti) 10kg ja neuvolan terv.hoitaja oli oikeen äänen tästä kyseisestä syystä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:50"]Olen siis pienen puolivuotiaan pojan äiti, ja olen nyt tammikuusta saanut raskauskilot ja muutaman muunkin pudotettua kuntoilun ja dieetin avulla.
[/quote]
JOHTUISIKOHAN se siitä että imetysvaiheessa Ei saa laihduttaa koska se on VAARALLISTA VAUVALLE (ilmansaasteet siirtyvät laihduttaessa rintamaitoon ja sitä kautta vauvaan). Luulen että moni katsoo sua ja mielessään kauhisteli eikä halua sanoa mitään IKÄVÄÄ koska tossa imetysvaiheessa laihtumisessa ei voi sanoa mitään hyvää.
Minulla kävi niin että laihduin imettäessä itsestään (kuten imetys laihduttaa tehokkaasti) 10kg ja neuvolan terv.hoitaja oli oikeen ÄKÄINEN tästä kyseisestä syystä.
[/quote]
Korjauksia. Puhelin teki tepposia
Idiootti ei imettäessä saa laihduttaa.
Miksiköhän ne ei sua mahda kehua!
Vielä ihmettelet tätä???
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:50"]Olen siis pienen puolivuotiaan pojan äiti, ja olen nyt tammikuusta saanut raskauskilot ja muutaman muunkin pudotettua kuntoilun ja dieetin avulla.
[/quote]
Johtuisi se siitä että imetysvaiheessa Ei saa laihduttaa koska se on VAARALLISTA VAUVALLE (ilmansaasteet siirtyvät laihduttaessa rintamaitoon ja sitä kautta vauvaan). Luulen että moni katsoo sua ja mielessään kauhisteli eikä halua sanoa mitään IKÄVÄÄ koska tossa imetysvaiheessa laihtumisessa ei voi sanoa mitään hyvää.
Minulla kävi niin että laihduin imettäessä itsestään (kuten imetys laihduttaa tehokkaasti) 10kg ja neuvolan terv.hoitaja oli oikeen äänen tästä kyseisestä syystä.
[/quote]
Mä en todellakaan laihduttanut imetettäessäni, vaan mätin ruokaa kaksin käsin ja silti laihduin ihan hirveästi. Mulla kanssa otettin neuvolassa kilpirauhaskokeet ja yleinen verenkuva tästä syystä; kaikki arvot olivat täydelliset ja vauva kasvoi plussakäyrällä ja kehittyi motorisesti ja muutenkin todella varhain. Ilmeisesti mulla oli ravitsevaa rintamaitoa :D
Miksi oletatte että imetän??
Kovin on ikävä sävy sävy parissa vikassa vastauksessa.. Naiset!
ap
Joo, on vaikeaa kehua ihmisten painoa kun se on niin henkilökohtainen asia. Esim. epäilen että yksi tuttu sairalloisen ylipainoinen on laihtunut mutta miten sitä uskaltaa sanoa jos se ei olekaan tms. Ja aina siihen epäsuorasti sisältyy se ajatus että ennen et ollut niin hyvän näköinen. Suosittelen ap että itse otat asian puheeksi, jolloin kanssakeskustelija on varmemmalla pohjalla.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:32"]
Idiootti ei imettäessä saa laihduttaa.
Miksiköhän ne ei sua mahda kehua!
Vielä ihmettelet tätä???
[/quote]
Idari olet itse. Jotkut laihtuvat koska maitoa tulee niin paljon ja iso vauva syö sen kaiken. Se on miinus 500 kaloria päivässä, joten kyllä laihtuu jos syö normaalisti ja liikkuu vaunujen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:36"]Miksi oletatte että imetän??
Kovin on ikävä sävy sävy parissa vikassa vastauksessa.. Naiset!
ap
[/quote]
Et imetä 6kk vauvaa!??
Just että ihan rinnatko menee??
Tsiisus.
Sen ymmärrän että jos maitoa ei tule niin kuin kaikilla ei tule mutta muuten..
Tiedän muutaman jotka rintojaan ajattelee eikä imetä.
Miksi niitä lapsia sitten pitää tehdä jos ei halua vartaloon muutoksia. Eikö se vähän niin kuin kuulu asiaan. Vuokratkoon tai adoptioon sitten jos ei muutoksia kestä.
Ne on kateellisia kun näytät niin hyvältä ja ylipäätään siitä, että onnistuit :)