Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka teidän perheestä ”uhrataan”rokotukseen ensimmäisenä

Vierailija
20.12.2020 |

Meillä ei vapaaehtoista tunnu löytyvän, kovaa vääntöä on.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se kun kukaan ei kerro julkisuuteen mitkä allergiat ovat este rokottamiselle, ja varsinkin lääkeaineallergiat ja onko jollain lääkeaineallergialla ristikkäisvaikutus... THL ja muut on aivan hiljaa!

Tämä.

Täysin vastuutonta. Kehotan lääkeaineille allergisia miettimään enmmän kuin 2 kertaa.

Ja kehotan kyllä muitakin.

Vierailija
22/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ns. tavallisen kansan (riskiryhmään kuulumattomien jne.) rokottamisesta voida vielä puhuakaan seuraavien 3-6 kuukaudenkaan aikana. Hörölömpsis teidän uhrauksillenne. Joskus heinä-elokuussa alkaa muutkin päästä piikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun massarokotukset alkavat, niin sitten mennään rokotus ottamaan.

Mutta sehän ei ole vielä ainakaan pariin kuukauteen ajankohtaista.

Lapsia ja nuoria ei rokoteta, ja molempien vanhemmat ovat iäkkäitä ja kuuluvat riskiryhmään, joten heidät kai rokotetaan suurinpiirtein ensimmäisten joukossa.

Ei meillä ole mitään suuria tunteita rokotusta kohtaan, eikä sitä sen kummemmin muiden kanssa pällistellä mitenkään.

Vierailija
24/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta tai terveyskeskuksesta et varmasti saa myöskään rokottamisen yhteydessä mitään tietoa siitä voitko sinä olla juuri se joka kuuluu allergisten riskiryhmiin. Olen niin todistanut tätä monissa muissa tilanteissa, joten on turha tulla sanomaan minulle että juuri tässä tilanteessa minun parastani nyt sitten ajatellaankin vaikkei aiemmin ole niin tehtykään.

Minä olen niin täynnä terveyskeskus/sairaanhoitopiiribyrokratiaa että turha tulla juttelemaan koronarokotteesta yhtään mitään. Katsotaan sitten kahden vuoden päästä kun on saatu enemmän tuloksia miten kävi.

Vierailija
25/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan.

Vierailija
26/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ns. tavallisen kansan (riskiryhmään kuulumattomien jne.) rokottamisesta voida vielä puhuakaan seuraavien 3-6 kuukaudenkaan aikana. Hörölömpsis teidän uhrauksillenne. Joskus heinä-elokuussa alkaa muutkin päästä piikille.

Ja tämä arvioisi pereustui mihin?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007693016.html

Vierailija
27/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perheen vanhin, miestäni 4,5 v vanhempi. Tottakai menen heti rokotettavaksi kun vuoro tulee.

Vierailija
28/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos rokotteita pystytään Suomeen ja EU:n toimittamaan, niin kyllä kansan rokotukset tulevena keväänä alkavat. 

Mutta nehän vievät tietysti aikaa, että koko kansa tulee rokotetuksi.

Kenties se on se Moderna rokote joka myyntiluvan saatuaan on koko kansan rokote, tai sitten joku muu.

Tuskin kuitenkaan tämä Pfizerin rokote joka ensimmäisenä tulee, kun sen kuljetus on vaativaa ja säilyttäminen vaivalloista.

Vierailija
29/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos joku ei ota, niin itsepähän valitsevat. Varmasti halukkaita on jonoksi asti niin hyvä vaan meille muille etteivät ole sinne änkeämässä.

Vierailija
30/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies koska on rakennusalalla ja työmaat vaihtuu. Tuuria ettei ole sairastunut ja kuuluu riskiryhmään.

Vierailija
31/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolasta tai terveyskeskuksesta et varmasti saa myöskään rokottamisen yhteydessä mitään tietoa siitä voitko sinä olla juuri se joka kuuluu allergisten riskiryhmiin. Olen niin todistanut tätä monissa muissa tilanteissa, joten on turha tulla sanomaan minulle että juuri tässä tilanteessa minun parastani nyt sitten ajatellaankin vaikkei aiemmin ole niin tehtykään.

Minä olen niin täynnä terveyskeskus/sairaanhoitopiiribyrokratiaa että turha tulla juttelemaan koronarokotteesta yhtään mitään. Katsotaan sitten kahden vuoden päästä kun on saatu enemmän tuloksia miten kävi.

Neuvola ja terveyskeskus ei voi etukäteen tietää, oletko allerginen jollekin aineelle.

He eivät myöskään voi sanoa, että sinun pitää ottaaa rokote.

Eivätkä he myöskään voi sanoa, että sinun ei tule ottaa rokotetta.

Se on sinun oma päätöksesi otatko rokotteen vai et.

Mistä kukaan voi etukäteen tietää, mille joku henkilö  on allerginen.

Ei mitenkään.

Vierailija
32/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa ja miksi syyllistät muita.

Terveydenhulto viranomaiset eivät ota kantaa jonkin yksilön rokottamiseen, että pitääkö vai eikö pidä ottaa rokotetta.

He eivät saa tehdä niin.

Yleisesti THL suosittelee rokotetta ja STM ja siitä tehdään kampanjointi kevään aikana.

Vierailija
33/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

allerginen reaktio hoituu kortisonilla ja adrenaliinilla ja anti histamiinilla  joita on jokaisessa rokotuspisteessä, että niin mitä sitten?

Vierailija
34/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on helppoa: ne jotka halutaan säästää, rokotetaan. Ne joilla ei ole niin väliä, ei rokoteta.

Tämä 😁

Vierailija
35/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä rokoteta, koska ei haluta sitä. Ottakoon kiireellisemmät meidänkin annokset.

Vierailija
36/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälimätön syyllistelypelottelu-kampanja tulossa. Jos kellä on niitä tunteita tahi katkeruuksia plakkarissa niin kannattaa hoitaa pois alta koska propakanda voi nostaa niitä kuitenni esiin ja sitten ihminen  aattelele että tuossahan oiva keino jolla pääsen eroon syyllidyyden ja pelon tunteista. Niin helppoa se vain on että uhrautuu ja ottaa hötsin. Synnit on kerrasta poispiesty..toivon  mukaan. Ei kai sen niin väliksi jos eivät kinkkiset fiilikset olekaan syntyneet siitä että olen tähän asti vältellyt piikinottoa. Tarvisku lähteä koekaniksi nin varmaan ahdistus päättyisi. Se on sentään hauskempaa ko nostaa kissa pöytälle, selvittää välit muiden aknssa, ripittäytyä jollekulle jne.

Vierailija
37/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on menossa ensi vuonna armeijaan ja sanoi, että aikoo ottaa rokotteen jos tarjotaan eli hänet😅Muut ei kuuluta mihinkään riskiryhmiin niin tuskin on ihan heti edes mahdollisuutta että tarjottaisiin..

Vierailija
38/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

allerginen reaktio hoituu kortisonilla ja adrenaliinilla ja anti histamiinilla  joita on jokaisessa rokotuspisteessä, että niin mitä sitten?

Jos saa viruslääkkeestä reaktion, siinä pakkauksessa oli että pitää heti keskeyttää se kuuri. No miten rokottaminen keskeytetään, jos se reaktio tulee siitä tai pysyvä haitta? Jos ennalta tietää, että on joistain lääkkeistä saanut reaktion, niin kannattaako edes riskeerata?

Vierailija
39/42 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen rokotteeseen sisältyy riski allergisesta reaktiosta, siksi ne annetaan paikoissa, joissa on ensiapu- ja elvytysvalmius.

Vierailija
40/42 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa viruslääkkeestä reaktion, siinä pakkauksessa oli että pitää heti keskeyttää se kuuri. No miten rokottaminen keskeytetään, jos se reaktio tulee siitä tai pysyvä haitta? Jos ennalta tietää, että on joistain lääkkeistä saanut reaktion, niin kannattaako edes riskeerata?

Se lukee siinä koska joku parka ei saata tajuta lopettaa allergisoivan lääkkeen syömistä ilman että siitä erikseen mainitaan. Jollain viruslääkkeellä jonka nimeä ei edes tiedetä ei ole nyt mitään tekemistä rokotteen kanssa, mitä ihmettä höpötät? Ihan kaikelle voi olla allerginen. Pölylle, koirille, banaaneille, hevosille, ibuprofeiinille, kalalle, mansikoille... ihan kaikelle. Tuo kysymys on samaa tasoa kuin "jos olen saanut allergisen reaktion tomaateista, uskallanko laittaa uutta poskipunaa?". Kenelläkään ei ole kristallipalloa, josta sen näkisi.