Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään käytät yhtä kertakäyttömaskia?

Vierailija
20.12.2020 |

Maskeja tuntuu nyt kaikki pitävän naamallaan. En ota kantaa niiden hyödyllisyyteen, mutta kiinnostaa tietää, miten usein kanssapalstailijat vaihtavat maskia. Mennäänkö ohjeistuksen mukaan, vai tuleeko samaa maskia käytettyä vähän pidempäänkin.

Kuinka pitkään käytät yhtä kertakäyttömaskia?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat jo paasanneet, miten maskista tulee "uusi normaali" ja parin vuoden päästä se on osa pukeutumista.

Okei joo. Mitä sen jälkeen? Kaikille samanlaiset suojapuvut, jotka saavat tietysti kannatusta, kun ne suojaavat virukselta/viruksilta. Sitten kaikilta ajellaan hiukset siiliksi, ettei pöpöt leviä.

Lopulta kuljetaan pitkin katuja yhtenäisenä massana, ja tietysti jokainen kansalainen kyttää muita, että onko nyt suojahaalarin kaikki vetoketjut ojennuksessa.

On jo joissain työpaikoissa (ei suomessa) lista hyväksytyistä hiustyyleistä naisille ja partatyyleistä miehille vedoten kansanterveyteen.

On ihan Suomessakin. Ei lääkäri tai hoitaja voi leikkaussalissa olla pitkien rakennekynsien kanssa. Armeijassa taas on miehille omat sääntönsä karvoitusten suhteen. Vai onko niitä jo nykyisin lievennetty entisajoista? Ainakaan ei julkisesti ammattisotilailla näe liehulettiä ja risupartaa. Eikä näe poliiseillakaan.

Vierailija
42/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia maskit ei auta kun niitä käytetään väärin

On se väärin käytettynäkin parempi kuin ei mitään. Vaikka maski antaisi vain osittaisen suojan niin silti kannattaa käyttää. Eihän autossa turvavyön käyttäminenkään anna täydellistä turvaa onnettomuuksissa. Silti se on tosi hyödyllinen.

Huono vertaus sinäänsä, että turvavyöstä on oikeasti kiistatonta hyötyä - maskit taas ovat edelleen hyvin kyseenalainen suojaväline. Mitään merkittävää etua niille ei varmasti saavuteta -  olisihan se tutkimuksissa muuten kiistatta saatu esiin. Nyt tutkimustulokset menevät nätisti ristiin. Osan mukaan on jotain hyötyä, toisten tuloksien mukaan taas ei mitään.

Mutta siitä olen varma, että ihmisten maskinkäyttöön/käyttömättömyyteen/väärin käyttämiseen tämä koronaepidempia ei ratkea. Mitään radikaalia eroa lukemissa ei takuulla olisi, vaikka kaikilla olisi maskit oikein käytettynä koko ajan naamalla. Nuo paperimaskit kun eivät millään tavalla pysäytä viruksia.

Ei siitä maskista ainakaan mitään haittaa ole. Hyvässä tapauksessa pelastuu ihmishenkiä ja välttyy ikävältä sairaudelta. Joten ei tässä ole kuin voitettavaa.

Esteri 95v elää vielä pari kuukautta kuollakseen kevään kausi-influenssa aallossa.

Samaan aikaa pienten lasten vanhemmat jäivät työttömiksi ja joutuivat myymään kotinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että näyttää olevan tolkun ihmisiä  täällä. Järjetön jätteen määrä, jos noita maskeja monta pävässä käytetään.

Ei niitä käytetä montaa päivässä kun ei minnekään mennä, kuin kauppaan kerran viikossa tms.

Vierailija
44/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään noista vaihtoehdoista. Käytän maskia sen ajan, jonka vietän siellä missä nyt maskia tarvitsenkaan. En ole ollut korona-aikana missään niin kauaa, että pelkän käyttöajan vuoksi olisi pitänyt vaihtaa uusi maski. Olen siis käynyt vain kaupassa, kirjastossa ym, enkä vietä niissä yli puolta tuntia kerrallaan. En ole käynyt ravintolassa tms, missä olisi pitänyt poistaa maski ruokailun tai muun syyn takia. Jos näin tapahtuisi, laittaisin ruokailtuani uuden maskin (no en kyllä pelkkää ravintolasta ulos kävelyä varten laittaisi maskia, mutta jos menisin sen jälkeen kauppaan tms.). Muutaman kerran olen käynyt kaupungilla useassa paikassa kerralla, esim. kirjastossa ja sen jälkeen kaupassa. Silloin olen kävellyt sen välimatkankin sama maski päässä, en ole vaihtanut. 

Myös kertakäyttömaskin voi keittää. Mulla on käytössä muutamia maskeja, ja keitän niitä sitten monta kerralla kun ovat käytettyjä. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
45/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuntuntoinen kirjoitti:

Minä olen vastuuntuntoinen kansalainen.

Vaihdan maskin 10 min.välein.

Vastuuntunnotonta!!!

Minä vaihdan maskin uuteen minuutin välein.

Minulla on kaasunaamari naamalla 24/7

Vierailija
46/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koska hyödytön. Ettekö ole lukeneet tieteellisiä tutkimuksia, kaikki kumoavat maskien hyödyt täysin olemattomina.

Miksette usko tieteellisiä faktoja?

Vierailija
47/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kansalaisrohkeutta kehiin. Miksi välitätte joidenkin tuntemattomien ihmisten mulkaisuista. Oletteko jotain teinejä joiden on tärkeää olla osa massa?

Vierailija
48/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kunnes kauppareissu on ohi ja olen varma, etten enää mene kauppaan. Töissä pidän taukoon asti. Joskus erittäin janoisena saatan irrottaa hetkeksi toiselta korvalta.