Hyi. Lopetin muutama kk sitten kokonaan meikki- ja peitevoiteiden käytön ja nyt kokeilin sitä tököttiä naamaani uteliaisuudesta
Oli jäänyt pöytälaatikkoon yksi meikkipuikko, jota ennen käytin. Levitin sitä naamaani ja hyi helkkari näytin kauhealta pakkelinaamalta 😬😂 Mietin vaan, miten olen voinut käyttää sitä ennen, näin jälkeenpäin hävettää.
Onko teille käynyt vastaavaa herätettä meikkaustyylinne suhteen?
Kommentit (48)
Minä lakkasin käyttämästä meikkivoidetta, kului ehkä vuosi ja tuli juhlat. Laitoin vanhaa juhliin tarkoitettua, paksumpaa meikkivoidettani (yleensä bb). Se tuntui todella luonnottomalta, vaikka laitoin sitä vain vähän.
On minulla edelleen vastaava meikkivoide juhlia varten, mutta saatan mennä tuolla bb:llä. Sen verran haluan olla kurantti, että ostin sentään uudet vanhoiksi menneiden tilalle. Jos äkkiä sattuu tarvitsemaan.
Ei, kun käytän hyviä meikkivoiteita ja ohuelti. En edes laita koko naamaan.
Sanokaa joku ihana, tosi ohut meikkivoide. Iho ei siis kaipaa mitään, mutta jos juhliin. Ikä 45.
Sekoita perunajauhoa ja vettä, ja levitä naamaan siveltimellä. Näyttää hyvin luonnolliselta.
Käytin aikaisemmin kynsilakkaa. Tajusin, että kynsilakka on ympäristömyrkky ja lisäksi työläs ylläpidettävä. Lppetin ja olen tyytyväinen hyväkuntoisiin, luonnostaan terveinä kiiltäviin kynsiini. Lisäksi ei haittaa enää, jos kynsi katkeaa ja sitä joutuu lyhentämään. Lakatuissa kynsissä pituuserot erottuivat heti.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa joku ihana, tosi ohut meikkivoide. Iho ei siis kaipaa mitään, mutta jos juhliin. Ikä 45.
Mä tykkään tästä https://www.cocopanda.fi/product/3193872/klairs-illuminating-supple-ble…
Aika vaalea ja sävyjä on vaan yksi. Kesällä en voi käyttää kun on päivetystä mutta talvella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mineraalimeikki, esim. Alima Pure. Näyttää omalta iholta, paitsi pikkuisen paremmalta. T.N43
Kahdessa asiassa: varjostukset ja kulmakarvat. Tykkäsin tehdä usein sellaisen instagram meikin arkeenkin. Se näytti minusta vessan valossa hyvältä. Mutta kerran ulkona auringonvalossa koiralenkkikaveri sanoi, että mulla on jotain likaa nenässä. Hinkkasin sitä vähän, luullen että on tosiaan jotain tahraa. Mutta myöhemmin kun olin yksin, katsoin käsilaukussa olevasta peilistä kuvaani päivänvalossa, ja jes - mun hienot nenän kaventamisvarjostukset näytti tosiaan harmaanruskeilta likaviivoilta nenän sivuilla! Samoin kaksoisleuan peittovarjot näytti ruskeilta viivoilta läskipussin päällä. Hankin sitten kylppäriin paremmt valot, ettei tule enää moisia ylilyöntejä.
Kulmakarvojen suhteen jotenkin innostuin tosi vahvan näköisistä kulmakarvoista enkä tajunnut itse, että lopulta ne ei näyttäneet enää mitenkään luonnolllisilta, ennen kuin näin itseni valokuvassa Breznev-kulmakarvojeni kanssa. Siro pieni naama, vaaleanruskea tukka, ja mustat paksut vanha mies -kulmat :D
Meikkipohjalla en ole ylilyöntejä teini-iän jälkeen tehnyt, vaikka käytänkin rosacean takia aina meikkipohjaa, useimmiten Jane Iredalen mineraalipohjaa + päälle kiinnityssuihketta.
Leila Koo kirjoitti:
Käytin aikaisemmin kynsilakkaa. Tajusin, että kynsilakka on ympäristömyrkky ja lisäksi työläs ylläpidettävä. Lppetin ja olen tyytyväinen hyväkuntoisiin, luonnostaan terveinä kiiltäviin kynsiini. Lisäksi ei haittaa enää, jos kynsi katkeaa ja sitä joutuu lyhentämään. Lakatuissa kynsissä pituuserot erottuivat heti.
Itse en ole vielä täysin lopettanut, kun muutama kynsilakkapullo on vielä jäljellä, mutta kun saan ne tyhjäksi niin enpä tiedä tuleeko uusia enää ostettua. Tuntuu että on jotenkin kasvanut ulos niistä. Itsekin huomannut että kynnet ovat paremmassa kunnossa nyt kun ei ole koko ajan lakatut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mineraalimeikki, esim. Alima Pure. Näyttää omalta iholta, paitsi pikkuisen paremmalta. T.N43
Tarkoitetaanko näillä niitä jauhemaisia? Mulla oli vuosikausia bare mineralsin puuteria käytössä mutta piti lopettaa kun tuli ikää niin että alkoi tulla hienoja ryppyjä silmien ympärille. Vaikka kuinka vähän koitti laittaa, ne aina jotenkin korostui. Nykyään käytän voidemaisia tuotteita jotka sopii paljon paremmin.
Ennen pidin tekoripsiä kauheina turhakkeina, mutta kyllähän ne tuovat glamouria. Johliin sitten muutamalla "timantilla" varustetut.
Vierailija kirjoitti:
Sama aloitus taas mikä ennenkin.
Mikä on aloittajan motiivi?
Miksi klikkaat otsikkoa, jonka aiheen tiedät ärsyttävän sinua?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama aloitus on ollut aiemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko näillä niitä jauhemaisia? Mulla oli vuosikausia bare mineralsin puuteria käytössä mutta piti lopettaa kun tuli ikää niin että alkoi tulla hienoja ryppyjä silmien ympärille. Vaikka kuinka vähän koitti laittaa, ne aina jotenkin korostui. Nykyään käytän voidemaisia tuotteita jotka sopii paljon paremmin.
Ei noita silmänympäryksille kannata laittaakaan vaan sinne nestemäinen peiteaine. Itse käytän Maybellinen Age Eraser tuotetta sinne, ja muuten naama mineraalipuuterilla (mulla Jane Iredalen) + päälle aina kosteuttava ja kuultoa antava suihke, joka vie vanhentavan puuterisuuden pois. Ja suihkeen jälkeen puuterimaisen meikkipohjan päälle voi myös laittaa esim. voidemaista bronzeria tai poskipunaa.
- 9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi klikkaat otsikkoa, jonka aiheen tiedät ärsyttävän sinua?
Kuka sanoi, että aihe ärsyttää minua? Miatä niin päättelit?
Minua hämmästyttää miksi joku tekee tuollaista. Se minua kiinnostaa. Miksi esittää uutena havaintona asiaa, jonka on aiemmin laittanut.
Nuo meikkivoide"pakkelit" yleensä on estettävissä levitystekniikalla. Avainjuttu on levittää meikkivoide siveltimellä eikä sormin tai sienellä, ja hyvin kosteutetulle iholle (vähän vielä nahkea kosteusvoiteesta). Näin saa melkeni millä tahansa meikkipohjalla niin luonnollisen jäljen, että pystyy käyttämään sitä vain paikallisestikin peittämään punoituksia tms, eikä mitään rajaa meikatun ja meikkaamattoman ihon välillä näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita silmänympäryksille kannata laittaakaan vaan sinne nestemäinen peiteaine. Itse käytän Maybellinen Age Eraser tuotetta sinne, ja muuten naama mineraalipuuterilla (mulla Jane Iredalen) + päälle aina kosteuttava ja kuultoa antava suihke, joka vie vanhentavan puuterisuuden pois. Ja suihkeen jälkeen puuterimaisen meikkipohjan päälle voi myös laittaa esim. voidemaista bronzeria tai poskipunaa.
- 9
Ok. Oli myös just toi puuteroitu jotenkin elottoman näköinen iho ongelmana tuon mineraalimeikin kanssa. Koen kuitenkin helpompana tehdä meikkipohjan yhdellä tuotteella, tässä tapauksessa sillä meikkivoiteella, ei tarvitse muita tuotteita.
Viimeksi ketju meni siihen, että meikkaajia haukuttiin. Onkohan se tavoitteena tälläkin kertaa...
Kertokaa ihmeessä mitä mieleen tulee 🤡
Ap