Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYKS vai Salon sairaala - synnytys?

Vierailija
16.05.2014 |

Asun Varsinais-Suomessa ja minulle on tarjottu synnytyssairaala vaihtoehdoiksi TYKS tai Salon sairaala. Olen lukenut molempien sairaaloitten kotisivuja ja esitteitä. Salon synnärille on yhtenä harvoista synnäreistä Suomessa myönnetty jopa vauvanyönteinen-leima. TYKSisitä on muilta osastoilta itsellä vähän sekavat kokemukset. Jossakin paikoissa homma toimii kun taas toisilla osastoilla on esim. mun potilaspaperit hukattu. Salon sairaalassa en ole koskaan edes käynyt.

Minkä sairaalan te valitsisitte synnytykseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttänyt kaksi kertaa Salossa ja suosittelisin sitä ehdottomasti. Ainakin muutama vuosi takaperin siellä oli käytössä vayvaystävällinen synnytys ja oli aikaa rauhoittua lapsen kanssa. Tyksissä synnyttäneet ystäväni olivat joutuneet tilanpuutteen vuoksi käytäville pienten nyyttiensä kanssa.

Vierailija
2/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse se kumpi on lähempänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salossa on yksi todella töykeä ja inhottava lääkäri, Tiina muistaakseni. Kannattaa varoa. Muuten varmaan ihan ok paikka.

Vierailija
4/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salosta ainakin kuullu niin rajuja kauhutarinoita että menisin itse tyksiin. -salolainen

Vierailija
5/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Salossa ja minulle oli tosi positiivinen kokemus. Ihanat kätilöt ja hoitajat. Ja hoitajilla ainakin tuntui olevan aikaa jutella ja neuvoa. Tyksistä en tiedä ,mutta sielä varmaan isommat huoneet ja enemmän kiirettä hoitajilla..

Vierailija
6/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsisin sen, jossa on paremmat valmiudet kaikenlaisiin yllättäviin hätätapauksiin.

Jos en olisi synnyttänyt yliopistollisessa sairaalassa, en olisi tässä kirjoittamassa tätä ja lapseni olisi äiditön.

Raskauteni oli helppo ja riskitön viimeiseen asti, ei mitään ongelmia. Synnytyssalissa voi kaikki mennä yllättäen pieleen, silloin on tärkeää, että kaikki mahdollinen apu on lähellä. Minä raskaana ollessani harkitsin kahden synnytyspaikan välillä, juurikin samanlaiset kuin Salo ja Tyks - onneksi valitsin sen tyksin kaltaisen paikan..

Vierailija
7/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saloa suosittelen. Molemmissa hyvä ja osaava henkilökunta. TYKSissä vaan on enemmän potilaita kätilöä kohden. Kohta Salossa ei voi enää synnyttää kun siirtyvät TYKSiin.

Salossa saatat olla ainoa synnyttäjä, kun taas tyksissä voi samalla kätilöllä olla 2 muuta synnyttäjää. Ei siinä paljon auta, vaikka olisi kuinka kiva kätilö jos on kiire.

Vierailija
8/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodeosasto asiaa kannattaa myös miettiä. Salosta en tarkkaan tiedä, mutta tyksissä melkein kaikki huoneet 3n hengen. Perhehuoneeseen pääsee jos käy tuuri. Mutta Saloonhan pääsee tutustumaan etukäteen. Ehkä kannattaisi vierailla siellä ensin jos asia mietityttää. Tyksiinhän ei enää pääse vierailulle.

t.6

Vierailija
9/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksistä mulla ei ole kokemusta, mutta Salossa olen synnyttänyt useamman kerran. Mulla on Salosta vain hyviä kokemuksia enkä kyllä vapaaehtoisesti paikkaa vaihtais.

Vierailija
10/11 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salo on hyvä niin kauan kuin kaikki sujuu hyvin, tai virka-aikaan.

Itse valitsisin (ja olen siis valinnut) TYKS:n. Loppujen lopuksi niillä huoneilla ei ole väliä, kunhan vauva syntyy turvallisesti maailmaan.

Vierailija
11/11 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Salo! Olen synnyttänyt molemmissa ja Salossa on ehdottomasti vauva myönteinen sairaala sekä osataan ottaa äiti/perhe huomioon, ja henkilökunnalla on sinulle aikaa! Ja Salossa potilastietoihini oli tutustuttu etukäteen ja kaikki huomioitu synnytyksessäni! Tyksistä jäi huono maku kun oli äitejä lapsineen myös käytävillä kun huoneissa täyttä, synnytysosastolla kiire ja siitä huolimatta että on yliopistotason sairaala niin minä menin ambulanssilla takaisin tyksiin kun olivat unohtaneet tarkistaa että istukka olis saatu ulos kokonaisena(kaavinnassa) ja kukaan ei ollut papereitani lukenut kunnolla koko aikana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän