Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiöremontti, vaikka vanha vasta pari vuotta vanha?

Vierailija
16.05.2014 |

Olemme ostamassa uutta kotia perheellemme, ja yksi lähes täydellinen on löytynyt. Kohtuuhintainen rivitaloasunto haluamaltamme alueelta, vähän saa tehdä remonttia makuuhuoneissa mutta se on toiveenakin melkeinpä. Ongelma on keittiö - loppuvuodesta 2011 toteutettu keittiöremontti, laadukkaat kalusteet, lattialaatat jne. Mutta kun se keittiö on aivan kamala! Jäljittelee ilmeisesti jotain ranskalaista maalaiskeittiötä, tummaa puuta kaapistot ja lattialla järkyttävä punaruskea laatta. 

Olisiko ihan idiootti idea laittaa se keittiö uusiksi? :/ Lattia vaihtaa ja kaapistot... 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On idiootti idea (siis en tekisitse), mut sun rahat, tee mitä tykkäät.

Vierailija
2/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan vaihtaa vain kaapinovet. Lattiakin voi silloin alkaa näyttää paremmalta. Ja jos ei näytä, vaihda sit lattiakin. Runkoihin ja kodonkoneisiin ei varmaan ole järkevää koskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaan jos rahaa on. Myyt ne vanhat kalusteet jollekin halukkaalle hyvään hintaan

Vierailija
4/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:13"]

Voisithan vaihtaa vain kaapinovet. Lattiakin voi silloin alkaa näyttää paremmalta. Ja jos ei näytä, vaihda sit lattiakin. Runkoihin ja kodonkoneisiin ei varmaan ole järkevää koskea.

[/quote]

Joo, rungot on tarkoitus jättää, tumma puu yhdistettynä valkoisiin oviin ei olisi niin kamalan paha, mutta säästöä tulisi melkoisesti kuitenkin. 

Vierailija
5/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tein juuri niin. Välittäjä katto vähän kieroon kun mentiin näytölle nykyiseen omakotitaloon ja hän kehui maasta taivaaseen kuinka upea puustellin täyspuinen keittiö tässä onkaan. Mä totesin siihen että Tästä huoneesta aloitettaisiinkin remontti, koko keittiö räjäytettäis ensimmäinesä. Nyt ne ihanat puustellit löytyy meidän autotallin seinältä, missä mies saa säilytellä romujaan. 

Keittiö on todellakin sellainen, mikä pitää olla just eikä melkein mieluinen. -ainakin mulla. 

Vierailija
6/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On idioottia. Kerskakulutusta ja epäympäristöystävällistä. Toimiva, uusi keittiö ja sä haluat remontin, koska ei nyt vaan miellytä silmää. No, kai sä sitten olet rahassa rypevä elitisti.

Tuossa tilanteessa en ostaisi koko asuntoa vaan etsisin toisen.

Minäkin ostin pari vuotta sitten rivarin, jossa kaikki - maisemat, sijainti, piha, muut tilat - keittiötä lukuunottamatta - on kohdallaan. Mä olisin halunnut toisenlaisen keittiön. Mutta en todellakaan ala purkaa tai vaihtaa mitään 4 vuotta vanhasta keittiöstä vain, koska itse tykkäisin puutason sijaan kivitasosta, parketin sijaan laattalattiasta, erilaisista kaapinovista, jne.

Pelkkä kaapinovien vaihto voi tulla muuten kalliiksi. Tuttavat on samanlaisia kuin sinä ja kyseli, että mitä maksaisi uusi keittiö heidän rivariin. Laattojen vaihdot ja kaikki, niin jotain 8000 euroa. Pelkkä kaapinovien vaihto, 4000 euroa. Kun ei ihan perusmalli kuitenkaan kelvannut. Jäi heillä toistaiseksi toteuttamatta.

Aikuinen ihminen kestää kyllä, vaikka keittiö ei olisi nyt ihan prikulleen oman maun mukainen. Jos tässä asun pidempään, sitten voin alkaa rempata, kun tulee kulumaa. Jos en asu pidempään - no, rumempiakin keittiöitä on katseltu.

Vierailija
7/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ole noin tarkka enkä myöskään varakas. Mutta eipä kai yksi keittiöremppa siinä hankinnassa paljon kirpaise.

Vierailija
8/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso peesi seiskalle!!!

Vierailija
9/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samaa. Ostimme asunnon. Omakotitalon tosin. Kaikki oli muuten jees. Muissa huoneissa maalilla ja tapetilla saatiin mieleiset.

Mutta oli keittö uusittu. Ei lainkaan makuuni. Puusepän teettämä keittiö. Tiesin ettei ollut mikään halpa lysti.  En vain raaskinut muutoin hyvää keittiötä laittaa uusiksi.  Vaihdoimme tasot uusiin, maalasimme kaakelimaalilla kaakelit ja maalasimme kaapistot.

Sain haluamaani ja meitä miellyttävän väriskaalan keittiöön. Olen tykännyt tästä tällaisena ja jahka aika on remontoida niin sitten tehdään se meidän täydellinen unelma tästä.

Vierailija
10/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalatkaa kaapit ja mattoja lattialle.

Vierailija
11/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on siihen rahaa niin ei se idioottia ole. Yhteiskunnan kannalta se tuottaa työtä. 

Itse oon alanut vanhemmiten tykätä just näistä provencelaistyylisistä, tosin vaaleista, ei tummasta kaapistosta. Mut sun keittiö, sun rahat, sun tyyli.

Vierailija
12/12 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmää. Tärkeintä, että asunto on toivotulla paikalla. Sisällä voi aika lailla kaiken muuttaa niin halutessaan. Ei se keittiökään ole mikään suojelukohde.