Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja Subway

Vierailija
16.05.2014 |

Tätä ainaista raskauden ajan syömisjuttua, mutta (osittain) sitä vartenhan tämä palstakin on... Otsikko onneksi kertoo asian eli vahingossa tänne ei eksy.

Itsellä ei siis olisi tullut mielenkään, ettei Subwayn patonkeja saisi syödä raskaana (oon vähän epähysteerinen tollo näissä), mutta kaverini oli sitä mieltä, että ei uskaltaisi. Noh, googlailin asiaa tietty ja monenlaista mielipidettähän löytyi. Osa välttelisi kastikkeita (majoneesipohjaisia), osa lihoja, osa epäili jo kasviksiakin.

Yritin katsoa Subin omilta sivuilta, mutta en löytänyt. Eli jos jollain on yhtiön omaa tietoa (monella isolla firmalla tieto löytyy) tälle puusilmälle, niin linkkiä vaan kehiin.

Mitenkäs te olette asian hoitaneet? Aijettä, maistuis subi kyllä meikäläiselle, olen kyllä sellasia pari syönytkin raskaana ollessa. Ei kuitenkaan ole tarvetta tieten tahtoen hölmöillä, joten kokemuksia/tietoa otan mielellään.

Kiitos!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos tekisit itse, ainakin kotimaisista, pastöroiduista aineksista?

Subway käyttää mm. thaimaalaista broileria eikä laatu ole päätähuumaava muutenkaan. Majoneesissa tosiaan on yleensä raakaa kananmunaa ja ruokamyrkytysriski se onkin, vaikkakin Suomessa melko pieni.

Vierailija
2/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi raskaana ollessa, enkä muutenkaan. Thaimaasta tuotuja täytteitä ja muuta epämääräisyyttä. Ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa on pulmat. Senkus syöt subeja, vaikka olisit paksuna. Jessus sentään.

Vierailija
4/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:50"]No jopa on pulmat. Senkus syöt subeja, vaikka olisit paksuna. Jessus sentään.

[/quote]

Näinpä olen tehnytkin, Mäkin ruokakin on maistunut. Kuten sanottu, ei tullut mieleenkään ennen kaverini varoitteluja ja sen myötä googlailuja (aika monta ketjua mammoja, jotka eivät söisi, liekö söisivät mitään), ettei saisi. Mutta kiitos mielipiteestäsi!

Vierailija
5/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ystävä, joka välttelee Heseä, Mäkkiä ja Subia ja vastaavia majoneesien ja bakteerien pelossa. Terveellistähän ne eivät ole, mutta sillon tällöin, kuten ei-raskaanakin. Siis söisin oikein hyvällä ruokahalulla :)

Vierailija
6/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko siihen subiin on sitä majoneesia ottaa, jos se on kerran se mikä pelottaa?

Vierailija
7/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaikka lihattoman subin öljypohjaisilla kastikkeilla.

Vierailija
8/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:04"]Mikä pakko siihen subiin on sitä majoneesia ottaa, jos se on kerran se mikä pelottaa?

[/quote]

Lieköhän tollanen teollisesti tuotettu majoneesi riski millään mittarilla oikeasti? Että kukaan Suomen maassa saanut majosta oireita... Hmm... Tai vastaavasti kotimaisista kananmunista. Mut joo. Majoneesi on HYVÄÄ. Paras osa!

Vierailija
9/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois tullut mieleenkään, että pitäisi vältellä. Toki en muutenkaan ole kovin hysteerinen vaikka esikoinen vasta tulossa. Maalaisjärki kun löytyy.

Vierailija
10/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:11"]Otat vaikka lihattoman subin öljypohjaisilla kastikkeilla.

[/quote]

Veikkaan et tätä ap just meinaa? Et siis joo, anna mennä vaan, syö syö, mut ota kuitenkin varman päälle eli ei lihaa, ei majoo, ei juustoo. Hyvä neuvo, en siis sillä, jos varovainen haluu olla. Mutta ilmeisesti siis varovainen pitää olla? Koska emmä ei-raskaana "varalta" ottas ilman noita mainittuja. Tää ei siis ollu pahalla tälle kirjottajalle, huomiona vaan.

P.S. En siis nyt oo raskaana, mut oon ollu. Ja tätä samaa vauhkoomista se oli jo sillon.

Vierailija
11/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä söin about viisi kertaa raskauden aikana subin, tosin majoneesin tilalla öljyä (en tykkää majoneesista) ja kanan vaihdoin tonnikalaan, mutta eiköhän noita uskalla syödä. Subi on tosin helppo tehdä kotonakin! :)

Vierailija
12/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:15"]Ei ois tullut mieleenkään, että pitäisi vältellä. Toki en muutenkaan ole kovin hysteerinen vaikka esikoinen vasta tulossa. Maalaisjärki kun löytyy.

[/quote]

Kuten sanottu, ei mullekaan, todellakaan. Mut kaikkee sitä oppii (?), kun mammapalstoilta tarkistaa. Ei siis kannattane :D

ap

Vierailija
13/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söin raskaana,ei tosiaan minulle tullut ees mieleen ettei voisi! En tietty honejuustoo suoraan paketista vetänyt enkä juonut alkoholii mut hei järkikäteen..!

ihan terveet lapset mulla on ja söin kebabista lähtien kaikkee:)

Vierailija
14/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin koko raskausajan subeja (työpaikan vieressä), eikä kyllä käynyt mielessäkään ettei voisi syödä. Välttelin vain ulkomaalaisia pehmeitä juustoja ja raakaa lihaa/kalaa.  Voi luoja sentään että raskaana oleminen voi olla vaikeaa.

Vierailija
15/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli aikoinaan ketju, missä raskaana oleva nainen ei uskaltanut syödä subissa. Syy oli se, että subissa ne ruoka-aineet on niissä "kulhoissa" ja toisesta kulhosta on voinut vahingossa mennä toiseen kulhoon aurajuustoa ja aurajuustossa voi olla listeriaa. :D Niin, sellainen ihan pikkiriikkinen nokare aurajuusto, jossa on ehkä promillen todennäköisyydellä olla listeria, voi olla seassa (senkin todennäköisyys varmaan prosentin luokkaa) ja sitten kun se vielä kun patonki lämmitetään uunissa. Huh huh.

Vierailija
16/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:24"]Täällähän oli aikoinaan ketju, missä raskaana oleva nainen ei uskaltanut syödä subissa. Syy oli se, että subissa ne ruoka-aineet on niissä "kulhoissa" ja toisesta kulhosta on voinut vahingossa mennä toiseen kulhoon aurajuustoa ja aurajuustossa voi olla listeriaa. :D Niin, sellainen ihan pikkiriikkinen nokare aurajuusto, jossa on ehkä promillen todennäköisyydellä olla listeria, voi olla seassa (senkin todennäköisyys varmaan prosentin luokkaa) ja sitten kun se vielä kun patonki lämmitetään uunissa. Huh huh.

[/quote]

Vähän ot, mut mulla tuttu alko raskaana itkeen yhellä mökkireissulla, kun salaattiottimet oli ilmeisesti vahingossa koskenu leikkuulautaan, jolla oli leikattu fetaa. Ja hän oli menny sit syömään tätä salaattia. Jepjep.

Vierailija
17/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:24"]

Täällähän oli aikoinaan ketju, missä raskaana oleva nainen ei uskaltanut syödä subissa. Syy oli se, että subissa ne ruoka-aineet on niissä "kulhoissa" ja toisesta kulhosta on voinut vahingossa mennä toiseen kulhoon aurajuustoa ja aurajuustossa voi olla listeriaa. :D Niin, sellainen ihan pikkiriikkinen nokare aurajuusto, jossa on ehkä promillen todennäköisyydellä olla listeria, voi olla seassa (senkin todennäköisyys varmaan prosentin luokkaa) ja sitten kun se vielä kun patonki lämmitetään uunissa. Huh huh.

[/quote]

ihan paras ! :DDDD

Vierailija
18/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos subiin tulee juustoa, siinä on listeriariski koska se ei ole kovaa juustoa.

Kaikki subit eivät muuten käy uunissa eikä sellainen pikainen lämmitys tapa ainuttakaan pöpöä, päinvastoin.

Vierailija
19/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:24"]Täällähän oli aikoinaan ketju, missä raskaana oleva nainen ei uskaltanut syödä subissa. Syy oli se, että subissa ne ruoka-aineet on niissä "kulhoissa" ja toisesta kulhosta on voinut vahingossa mennä toiseen kulhoon aurajuustoa ja aurajuustossa voi olla listeriaa. :D Niin, sellainen ihan pikkiriikkinen nokare aurajuusto, jossa on ehkä promillen todennäköisyydellä olla listeria, voi olla seassa (senkin todennäköisyys varmaan prosentin luokkaa) ja sitten kun se vielä kun patonki lämmitetään uunissa. Huh huh.

[/quote]

Tähän liittyen, en muista oliko samassa ketjussa vai ei. Kirjoittaja väitti, että oli kysynyt Subissa suoraan, voiko raskaana ollessa subeja syödä. Siis Suomessa. Ja siellä oli kuulemma työntekijä vastannut, että vaikka huolehtivat hygieniasta, niin eivät voi suositella. Mä en kyllä usko tätä! Ihan keksitty!

Vierailija
20/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:34"]Jos subiin tulee juustoa, siinä on listeriariski koska se ei ole kovaa juustoa.

Kaikki subit eivät muuten käy uunissa eikä sellainen pikainen lämmitys tapa ainuttakaan pöpöä, päinvastoin.

[/quote]

Juusto on pastöroitua. Ei riskiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän