Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veikkaa työpaikka, josta työnantaja voi lailllisesti irtisanoa ilman varoitusta

Vierailija
16.05.2014 |

ja samalla lähtee asunto myös

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:34"]

Tuollainen klausuuli on yksi asia, toinen on se, miten Suomen viranomaiset suhtautuisivat asiaan.

[/quote]

Miten Suomen viranomaiset suhtautuisivat asiaan? Poliisinko luokse au pair menisi vai kenen?

Vastaavasti au pair voi lähteä koska vaan ja jättää perheen pulaan, ilman mitään sanktioita.

Vierailija
22/24 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen aina luullut että aupair saa vain taskurahaa ja tulee perheeseen "isosiskoksi" eikä kotiorjaksi, orjapalkalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:06"]

mä olen aina luullut että aupair saa vain taskurahaa ja tulee perheeseen "isosiskoksi" eikä kotiorjaksi, orjapalkalla

[/quote]

Pääpointti onkin kielen oppiminen ja kulttuuriin tutustuminen ja asuminen ja ruoka kuitataan tekemällä kevyitä kotitöitä ja lastenhoitoa ja niistä saa vielä pienen taskurahankin.

Suomessa vaan ollaan niiiin pilkuntarkkoja, että pitää maksaa verot, tellit ja lellit ja vakuutukset ja vaikka mitä, että virallisesti se on työsuhde.

Vierailija
24/24 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:29"]

Valitettavasti mitään kultaisia kädenpuristuksia ei ole luvassa.

Kyseessä on au pair sopimus. Sopimusmallista suoraan kopsattuna viimeinen kohta:

Regardless of whether the period concerned is specified or not in the event of serious misconduct by one of the parties, the other party may immediately terminate the agreement. Either of the parties may also terminate the agreement with  immediate effect if serious circumstances make such instant termination necessary.

ap.

[/quote]Mikäli olet työnantaja on kyseessä työsuhde. Sellaisessa noudatetaan suomessa työsopimuslakia, ja kaikki lainvastaiset ehdot ovat silloin mitättömiä.

Ihan sama siis mitä jossain sopimuksessa lukee.

Ootsä kyllä ap aika tietämätön hölmö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi